FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

geldproblemen door crisis

protoolsman
Ik vraag me af of 1 van jullie misschien echt te lijden heeft onder de huidige financiele crisis. IEmand die bijvoorbeeld zijn geld bij Icesave of een amerikaanse bank had. Ik zelf niet en ik merk nog weinig, maar er zijn wel veel mensen getroffen dus jullie misschien ook. Hopelijk niet Shocked Very Happy
Loathing in Fear
Nope, ik heb juist wat winst gemaakt Very Happy (Wat aandelen gekocht van Fortis en meteen weer verkocht nadat ze wat omhoog gegaan waren). Een paar maanden geleden was ik wel van plan om mijn spaargeld op een rekening bij Icesave te zetten, blij dat ik dat toch maar niet gedaan heb Razz.
Ivooo
Nee, ik heb er (nog) geen last van. Maar je gaat er pas echt last van krijgen als andere mensen hun geld van de bank gaan halen omdat ze het niet meer vertrouwen, juist dan komt de bank in de problemen en gaat het nog meer fout.

Ivooo
Georgeboy
Ook hier geen onmiddellijke problemen. Volgens mij is het belangrijk dat de mensen vooral geen schrik krijgen en het vertrouwen proberen te bewaren. Enkel op die manier blijft een financiële instelling het halen. Indien iedereen in paniek alles van de bank zou proberen halen, zijn de problemen niet te overzien. Dan kun je maar hopen dat je bij de eersten was...Wink
Ik merk dat vandaag toch wel een winst opnieuw merkbaar was. Als deze trend zich nu nog een paar weken goed zou kunnen volhouden, dan denk ik dat de economie zich over een paar maanden, mss jaar volledig hersteld zal hebben.
Het is wel zo dat de rol van de overheden hierin zeker niet onbelangrijk was. Ze hebben er bij het "redden" van de grote banken toch wel voor gezorgd dat het niet faliekant is afgelopen. Jammer dat de Verenigde Staten een aantal instellingen hebben laten vallen. Indien die gered waren, zouden de banken hier mss nooit in de problemen geraakt zijn...
atleetalie
Nou, wel over na gedacht maar toch nog niet gedaan, gelukkig, ik zat al tijden in over mijn lage rente en toen ik wist het gewoon niet zeker. Toch maar goed dat ik het merendeel van mijn geld een jaar vast heb gezet, welliswaar voor een niet al te hoge rente, maar wel met wat meer zekerheid. En Fortis daalt vandaag weer stevig, gelukkig had ik geen aandelen. Ik merk er dus weinig van. Maar de Nederlandse gemeenten hebben wel veel itstaan in IJsland, zoals 30 miljoen uit groningen!
adri
Ik hoop ... allez mijn vader hoopt dat ze tot 100.000€ terug betalen (i.p.v. 20.000€) als de banken faillet gaan. Bij zitten nu bij KBC die er nog niet zo zwaar onder lijden. Mijn vader kreeg een paar dagen geleden wat reclame van Ethias om daar spaarrekeningen te openen tegen zeer interessante rentes (allez ja ge weet wel zo 5% enzo...) en nu weet ik waarom ze hebben 1.5 miljard nodig Laughing . Een chance dat mijn vader het niet heeft gedaan. Rolling Eyes

Hopelijk gaat er niets faillet en herstelt het zich allemaal weer "vanzelf".

Greetz

Adri
Gieter
Gelukkig heb ik er niet al te veel te lijden onder de financiële crisis, aangezien ik geen aandelen heb! Via via ken ik wel iemand die voor redelijk veel geld aandelen had in Fortis, en als ze van 36 euro naar 88 eurocent (!) gaan is dat wel even balen natuurlijk!

Onlangs nog een mail gekregen waaruit bleek dat je dit jaar meer rendement haalde uit het statiegeld van bakken Leffe's dan bankaandelen.
Klaw 2
ik leid er niet onder mijn uitgaven zijn hetzelfde, (minimaal) en wij merken er weinig van.
MatthijsM90
Ik was begonnen bij ice save, het was een aantrekkelijk aanbod, maar voordat ik het kon vertrouwen had ik mezelf voorgenomen twee maanden lang gewoon 2 euro erop te laten staan,

gelukkig maar want ik ben maar 2 euro kwijt Embarassed
00steven
Ik heb nog geen onmiddelijke schade opgelopen. Ik heb er ook geen geld voor om het te beleggen;
spijtig want als ik zie dat het aandeel van volkswagen 201% winst maakt op 1 dag dan is het wel spijtig dat ik er geen had.

Ik denk dat het door de financiële crisis voor ons zelfs beter is de stilte is terug gekeerd rond de brandstof prijzen en plots betalen we nog maar 1,038 € dus ik denk dat we momenteel er beter voorstaan dan een paar maanden geleden.

Laten we alleen hopen dat er geen bedrijven moeten sluiten omdat ze niet meer kunnen investeren.

groeten Steven
Ivooo
Heeft er iemand eigenlijk nog last gehad van de uitspraken van Bos, zoals gister op het nieuws was. Zelf vind ik het een beetje overdreven, dat ze een rechtszaak willen aanspannen omdat hij gezegd had dat Fortis gered was. Ik bedoel beleggen blijft een risico. Al is het natuurlijk wel rottig dat de koersen opeens lager staan, terwijl je niets hebt kunnen verkopen.

Ivooo

PS. Hoorden jullie ook nog dat VolksWagen nu "grootste" bedrijf ter wereld is op de beurs dan. De aandelen waren gestegen van 200 naar 1000 euro of zoiets. Grappig.
PennyLane
Ik heb er gelukkig geen last van, maar ken wel mensen die 500 en meer euro's verloren hebben. De mensen moeten gewoon niet gaan panikeren, en rustig verdergaan met hun leven, laat die grote bonzen de shit maar opkuisen. Trouwens, als die mensen met aandelen enzo van Fortis da nu aant zagen zijn, als ge gaat gokken en ge verliest al uw geld moet ge toch ook ni zagen da ge al uw geld hebt verloren he... En beleggen is toch voor een deel gokken... Trouwens als je zoveel geld zomaar over hebt om te beleggen in aandelen, dan weet ge toch da ge da kwijt kunt spelen. En dan zal da toch ni zoveel pijn in de portemonnee doen, want anders had ge wel voor veel minder belegd he, of helemaal niet...
Ach ja, ik heb het al dikwijls gezegd, beleggen in vastgoed Smile
drinkzandspiritz
HA ben ik hier de enige die wel een rekening had bij Icesave? Nou is dat ook geen probleem want ik had 'm wel netjes net onder de 20.000 gehouden zodat ik gewoon 100% terug krijg, alleen je moet er even op wachten Razz
In paniek raken schiet inderdaad niemand iets mee op, maar de overmacht die Amerika had in de economische wereld zal hiermee wel verminderen, zeker omdat nu westerse landen zoals IJsland en ik geloof ook Hongarije nu helemaal afhankelijk zijn van Rusland.