FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

BEAUTY....TURKEY

rexept
1)Only TURKEY.......
Wikipedia information;

[/img]
http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey
2)Ýn turkey all season are holiday;

[img][/img]
palavra
thanks for the links.
tomede
by therese:
Alla har vi väl någon eller några böcker eller författare vi länge tänkt läsa men det blir aldrig av. Jag har fortfarande inte läst Flyga Drake fast jag tänkt på det hur länge som helst. Älskade verkligen filmen. Fast egentligen bör man väl kanske läsa boken innan man ser filmen. Eller jag vet inte. Vindens skugga låg hemma hos mig i över ett halvår innan jag äntligen läste den. Isabel Allendes La suma de los dias skulle jag också gärna läsa men den har varit utlånad när jag har kollat på biblioteket.

Den bok jag dock tänkt på att läsa i många år men det verkar aldrig bli av är Don Quijote de la Mancha av Spaniens nationalskald Miguel Cervantes. Boken har kallat världens första moderna roman och blev för några år sen utsedd till den bästa bok som någonsin skrivits i någon stor omröstning. För några år sen bläddrade jag i ett exemplar på spanska men tyckte språket kändes väl jobbigt och ålderdomligt. Fast det kanske finns varianter där språket moderniserats och boken finns ju att läsa på svenska också.
halilibo
Yes, Turkey is so wonderful, I live in Turkey.

Turkey has a big history and has historical places. In Hatay, there is the Saint Pierre Churh, in Nevsehir there is Cappadocia and Istanbul is a wonderful city, full of history.

In my opinion everybody has to see Turkey at least once in her/his life.