FRIHOST • FORUMS • SEARCH • FAQ • TOS • BLOGS • COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Dansers wekken energie op in Nederlandse club

Bengt
Quote:

Dansers wekken energie op in Nederlandse club

In Nederland heeft de eerste duurzame dansclub van het land de deuren geopend. De club beschikt over een milieuvriendelijke dansvloer die beweging van dansende mensen omzet in elektriciteit, toiletten die worden doorgespoeld met gezuiverd regenwater en drankjes die zoveel mogelijk worden getapt om afval te besparen.

Quote:

lees meer:
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/405437/2008/09/04/Eerste-duurzame-dansclub-in-Nederland-opent-de-deuren.dhtml

Geweldig initiatief vind ik dit ! Smile
rvec
daar was vorig jaar iets over op tv. TU Delft heeft een groot gedeelte (iig de vloer) gemaakt dacht ik. Ook flabber.nl heeft er destijds aandacht aan besteed.
00steven
ik heb een paar dagen geleden er iets van op discovery gezien denk ik leuk te horen dat ze open is.
is er al iemand geweest ?

greetz Steven
Lady Elensar
Goh, ik heb hier helemaal niks van meegekregen... Terwijl ik toch elke dag de krant lees en nieuwssites bezoek. Nou ja, niet dat het erg is.

Ik vind het ook een heel goed initiatief. Als het succesvol werkt. Betekend dat de mensen hier in Nederland dus heel veel moeten gaan dansen! Cool (Dat gebeurt echt soms véél te weinig).

00steven wrote:
is er al iemand geweest ?

Ik kom echt bijna nooit in Rotterdam, too bad Sad
jordi
Geweldig .. maar dan moeten er wel veel mensen komen, anders heeft het natuurlijk geen zin. Maar hoe kan een vloer stappen omzetten in energie. Tis mij een raadsel Razz
rvec
jordi wrote:
Geweldig .. maar dan moeten er wel veel mensen komen, anders heeft het natuurlijk geen zin. Maar hoe kan een vloer stappen omzetten in energie. Tis mij een raadsel Razz

Er zitten veren onder die de vloer een klein beetje omhoog drukken. Als je erop stapt druk je de veren in en zodra je eraf stapt laat je de veer weer omhoog komen. Die beweging is dan weer in elektriciteit om te zetten en met genoeg beweging (dansende mensen) kan je daar aardig wat energie uit halen.

Het is eigenlijk iets ingewikkelder, maar hier komt het ongeveer op neer.
Voor meer info: http://www.sustainabledanceclub.com
atleetalie
Ik vindt het echt een goede uitvinding. Want je hebt niet eens door dat je energie aan het opwekken bent. Plus dat je deze energie anders ook wel had gebruikt. Alleen vraag ik me af of het nu echt zelf voorziend is, wat daar heb je toch best een hoop energie voor nodig, en weet iemand wat zo'n vloer wel niet zal kosten, vast heel erg veel, maar wel erg leuk. Dit is nog eens een zinvolle uitvinding, beter dan de senseo ofzo. Dit is echt top werk.
Georgeboy
Lijkt mij een zeer mooi idee met enige toekomstperspectieven. Men zou dit idee verder moeten uitwerken en verfijnen. Er gaat enorm veel energie verloren. Stel nu bvb eens de trillingen van een trein in een station, auto's over bruggen, enz... Kostprijs zal nu natuurlijk niet te onderschatten zijn van zo'n systeem, al is dat bij alles wel natuurlijk, zeker als het over een nieuwe technologie gaat.

Iemand enig idee op welke manier men de energie omzette? Bij de 'lees meer' stond er niet echt extra informatie. Het is wel een concept dat me aanspreekt.
drinkzandspiritz
Het is echt een goed idee, alleen is het ook een beetje te betalen?? Dat zal op dit moment nog wel niet, misschien in de toekomst als energie nog duurder is.
Ivooo
Echt een heel leuk en goed idee! Hoe kom je erop. Ik heb even het filmpje op de site gekeken. Het ziet er ook nog mooi uit ook, al die lichtjes en zo. Maar wat zou zo'n vloertje kosten?

Ivooo