Ik heb sinds kort wat netwerkproblemen. Ik heb hier een Philips WiFi router/modem staan. Het internet komt recht op hem binnen.
Een desktop pc (windows xp sp2) gebruikt altijd wifi om verbinding met het internet te maken en mijn laptop mac os x 10.4) wifi / UDP kabel om te verbinden.
Nu plots geeft de router geen ip-adressen meer via wifi. Via de kabel werkt het nog perfect.
(dhcp staat enabled in de router settings)
Enige hulp ?
edit: als ik met de pc draadloze verbinding probeer te maken krijg ik 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'
een beveiliging ingesteld of the antenne eraf geschroefd?
Misschien is de stroom eraf gegaan en is daardoor een mac-adressen lijst gewist.
Als dat van hierboven niet het geval is dan...
Kan ook zijn dat er een instelling verkeerd is op de PC waardoor hij hem niet meer ziet. Heb je onlangs systeem herstel gedaan? Mischien kun je voor de zekerheid eff op virusse scannen, het kan zijn dat er ergens een fout zit in je software toen iets werd aangepast ofzo.
Kunnen andere computers hem wel zien? Thuis zie ik 4 draadlozenetwerken van buren mischien kun je even vriendelijk vragen of zij jouw netwerk kunnen zien. Er is vast wel eentje die wil helpe.
Het kan zijn dat er iets natuurlijk kapot is.
Maar beperkte of geen verbindings mogelijkheden kan ook inhouden dat de webkey verkeerd is. Heb ik ook gehad eff opnieuw invullen.
Ik denk dat je hem gewoon moet resetten, dan kan het zijn dat de instellingen
weer normaal zijn...
Bij de Experia Box van KPN haalt hij dan ook updates binnen begreep ik ooit.
Maar ik zeg, resetten dat ding! 
| getlow wrote: |
Ik denk dat je hem gewoon moet resetten, dan kan het zijn dat de instellingen
weer normaal zijn...
Bij de Experia Box van KPN haalt hij dan ook updates binnen begreep ik ooit.
Maar ik zeg, resetten dat ding!  |
Resetten heb ik al paar keer gedaan, en normaal helpt dat bij zo een dingen. (ik gebruik dan een backup file om hem opnieuw in te stellen)
Ik ga morgen nog eens nakijken die pc
Dan heb je nog geluk met dat model van je, want die van mij kan geen instellingen vergeten door het 'resetten' de stroom eraf halen. Maar wellicht heb je je adapter uitgeschakeld once, in vista is het dan nog knap zoeken.
| atleetalie wrote: |
| Dan heb je nog geluk met dat model van je, want die van mij kan geen instellingen vergeten door het 'resetten' de stroom eraf halen. Maar wellicht heb je je adapter uitgeschakeld once, in vista is het dan nog knap zoeken. |
Door de stroom uit te zetten reset je hem niet, dit doe je door de resetknop een bepaalde tijd in te drukken als de router aanstaat. (hier toch
)
De fout 'beperkte of geen verbindingsmogelijkheden' is een optie die je ook kan krijgen wanneer je op je pc een vast ip adres hebt ingesteld. Vaak heeft het te maken met de primary dns instellingen. Wanneer deze niet overeenkomen, dan kan uiteraard je verbinding niet uit je privaat netwerk geraken.
Dat dit het probleem is, zou me verbazen. Zeker omdat ik hier denk te kunnen afleiden dat het probleem zich stelt op twee verschillende computers? Heb je al geprobeerd om in plaats van met DHCP te werken, de instellingen zelf handmatig in te voeren?
Hoe de interne software van die router in elkaar steekt weet ik niet, maar bij de meeste toestellen kun je dan al gauw instellingen gaan controleren en bvb kijken welke pc's connectie hebben en welke niet.
Dat de beveiligingssleutel fout zou zijn, denk ik te kunnen uitsluiten, vermits je zegt dat je geen ip adressen meer krijgt. Indien de sleutel fout is, krijg je wel nog een ip, maar wordt het verkeer afgeblokt.
Mischien moet je hem resetten
of je kan ook het type beveiliging veranderen, mischien dat je nu WPA gebruikt
en dat je WEP moet gebruiken xD
dat kan helpen, was ij mij ook een probleem
ik wensje er veel suc6 mee!
Het is ondertussen opgelost 
Bengt houdt ons in spanning, want de manier waarop vermeldt hij niet.
In het algemeen vind ik dat gebruikers te weinig informatie krijgen over hoe heel het modem/router/adapter-principe werkt. Het is altijd al een beetje het geheim geweest van Microsoft (met hun kleine configuratievenstertjes) en de fabrikanten (met hun online configuratiepagina's), en uiteraard de mensen van de helpdesk die als enige weten hoe het in elkaar steekt.
Ze zouden beter eens een degelijk configuratieprogramma schrijven.
Sorry, had niet zo veel tijd toen ik postte.
Ik had ervoor ook soms al eens problemen ermee, en door een reset en herinstellen van alles (ik maak gebruik van een backup .bin bestand waar al mijn gegevens in staan om de router/modem snel te kunnen herinstellen).
Ik deed een reset etc. maar hij bleef niet goed werken en plots werkte hij terug wel.
Heel vreemd vond ik dat maar erna heeft hij niet meer geaarzeld