Raar maar waar ze zijn voorbij en nog steeds geen onderwerp.
Wij Belgen hebben een uitvlucht het heeft tot eergisteren geduurd voor we een medaille hadden. Wij hadden dus niet veel om mee op te scheppen.
Van onze noorderburen had ik echter meer verwacht.
Onze olympische spelen zijn al bij al nog geslaagd we hebben zeer veel 4 de plaatsen en veel pech gehad. Maar onze 5 atletiek meisjes hebben de eer nog gered met een goude en een zilveren medaille.
hoe vonden jullie deze spelen ? ik heb twee fantastische weken van sport gezie.
greetz Steven
Eerlijk gezegd was ik de Olympische Spelen al beu voor ze nog maar begonnen waren. We hebben nog maar eens kunnen zien hoe radicaal China optreedt om de dingen "in orde" te krijgen, maar met een bevolking van 1,5 miljard kun je het hen waarschijnlijk ook niet kwalijk nemen dat ze niet democratisch besturen.
Ik weet niet of iemand het verder heeft gezien, maar er is op National Geographic een documentaire geweest van Megastructures over "the Birds Nest", het grote stadion gebouwd ter ere van de spelen. Wel interessant hoe het hele ding in elkaar zit!
Over de Spelen zelf: ik kan het niet appreciëren dat mijn maniakale vader van 's morgens tot 's avonds de tv heeft opstaan, terwijl hij naar sporten kijkt waar hij normaal gezien geen oog voor zou hebben. Hebben wij ooit om basketbal gegeven? Nee? Dan ga je dat nu toch ook niet kijken?
Gisteren werd onze nationale trots toch weer even gevoed dankzij Tia Hellebout die als eerste over 2,05m sprong, hetwelk wel geëvenaard werd maar niet verbeterd door de anderen. Goud voor Tia! De Pizzahut zal weer tevreden zijn. (Zij lieten Tia opdraven om reclame te maken voor pizza's... kom op ze is waarschijnlijk één van de mensen in België die dan nog het minst pizza mag eten van allemaal!)
Ik ben blij dat ik de openingsceremonie gezien heb, maar ik ben zeker zo blij dat het weer gedaan is.
Hele leuke spelen!!! Vooral omdat het dames waterpoloteam goud heeft gewonnen. En omdat het met zeilsters ook goed ging. (Ik waterpolo en zeil dus).
En Nederland is natuurlijk op de 11e plaats geëindigd in het medaille klassement, dat is niet slecht!
België had volgens mij 1 keer goud, toch?
Ivooo
PS Ik heb trouwens de openingsceremonie gemist, alleen een korte samenvatting gezien. Maar hij schijnt spectaculair te zijn geweest. Weet iemand of het nog ergens op internet te bekijken is.
Wij zaten trouwens in Denemarken toen de spelen begonnen. We hadden daar internet, maar we konden op de website van de NOS niet live alle video's bekijken. Dit kwam omdat de internetverbinding Deens was. En je moest in Nederland zijn om het te bekijken. Waardeloos.
In Denemarken werden de Olympische spelen trouwens slecht uitgezonden. Alleen maar Denen en Duitsers in beeld. In Nederland werden alle belangrijke finales en andere wedstrijden uitgezonden. Maar daar niet hoor.
Van sommige sporten vraag ik me toch af hoe ze ooit olympische sport zijn geworden.
edit: en 'het vogelnest' vind ik wel een heel knap gebouw 
Ik heb héél wat wedstrijden gevolgd tijdens de olymische spelen. Inderdaad ook sporten die ik normaalgezien niet volg. Waarom? Wel ja, de sporten kunnen me op het nationale niveau helemaal niet boeien. Gewoon omdat de competitie hier gewoon niet sterk genoeg bezet is. Maar op een evenement zoals de Spelen komen de beste atleten ter wereld samen. Dan is er eindelijk wat spectakel in die sport.
Uiteraard vind ik het jammer dat er voor de Belgen maar weinig medailles uit de brand konden worden gesleept. Op voorhand was er wel gezegd dat het niet goed zou aflopen, maar toch blijf je hopen hé. Zeker met al die vierde plaatsen zat er wel meer in. De pers is natuurlijk weer niet mals voor de sporters al denk ik dat het de sporters mogelijk wel eens zal wakkerschudden. Er is nog heel wat tijd om binnen zich opnieuw klaar te stomen om binnen vier jaar er opnieuw te staan en nog beter te presteren.
| Bengt wrote: |
Van sommige sporten vraag ik me toch af hoe ze ooit olympische sport zijn geworden.
|
Beachvolleybal, bmx, synchroonspringen, tja!
Ik heb alleen de eindceremonie gezien, niet volledig trouwens, ik vond het nogal een saaie boel. Engeland zijn optreden was tenminste nog leuk om te zien, veel verbouwereerde Chinese gezichten naar het schijnt!
ik heb enkel de ritmische gymnastiek, synchroonzwemmen en synchroon springen gezien. Rest interesseert mij eigenlijk niet echt... Ah ja en ik heb Tia zien winnen. En Dirk zien verliezen
De voetballers hebben mij wel wat teleurgesteld... Vooral Logan Bailly... Seg wa heeft die daar gedaan die laatste match 
En volgende keer zijn de zomerspelen natuurlijk in Londen, lekker dichtbij (nou ja, vergeleken met China). Dan zullen er wel meer Nederlanders naar de spelen gaan dan nu. Waar worden eigenlijk de volgende winterspelen gehouden?
Ivooo
Ik dacht in Vancouver...
Ik ben blij dat de spelen naar Londen komen, kan ik eens gaan kijken...
Adri
Er zijn op dit moment al grote discussies aan de gang of er bij de volgende Olympische Spelen in Londen nog wel een openingsceremonie moet worden gegeven. Het draait hem vooral rond het feit dat hetgeen de Chinezen hebben laten zien, niet te evenaren valt. Ze gaan er van uit dat de Westerlingen het enkel maar slechter kunnen doen. Het vooroptreden van Londen heb ik echter wel gemist, maar de commentaren nadien hebben me wel bereikt. En naar het schijnt was het ronduit niets waard. Als je natuurlijk hoort dat de Chinezen heel wat trucage ingelast hebben om het nog spectaculairder te laten ogen op tv, dan lijkt het me ook niet helemaal onlogisch dat men in Londen dezelfde weg op zal gaan.
Vancouver zijn de winterspelen. Maar wat die openingsceremonie betreft, ik denk dat ze in London iets nieuws moeten verzinnen, iets moderns. Deze ceremonie had iets traditioneels, de gehele spelen trouwens. Maar het zou ook wel eens leuk zijn als alles heel erg modern was, en dan simpeler. Ze zouden de moderne Olympische Spelen kunnen inluiden met stijl volle dingen, te beginnen bij het logo want die in Peking was heel erg mutsig, alsof de tijd stil had gestaan. En ook de televisie interface moet verbeterd, deze had veel te veel weg van die in Sydney 8 jaar terug.
Met dit soort dingen moet het de Britten lukken om iets overweldigends neer te zetten.