FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Beroemdheden in het nieuws

Lady Elensar
Wat vinden jullie nou van nieuws over beroemdheden, bekende Nederlanders, beroemde acteurs, of vrouwen la Paris Hilton of Britney Spears.... Van die personen die meerdere malen in het nieuws komen omdat ze weer opnieuw verslaafd zijn geraakt of getrouwd en gescheiden zijn of wat dan ook. Het zijn meestal geen nieuwsberichten over het werk wat ze doen, maar over van alles en nog wat wat ze meemaken.

Is dit nu nieuws waar jullie op zitten te wachten? Interesseert het je heel veel of vraag jij je nu ook af waarom in godesnaam dit nieuws gepubliceerd wordt, in de zin van "wat boeit mij het".

Zo neem ik een voorbeeld aan Amy Winehouse. Deze vrouw komt z vaak in het nieuws de laatste tijd, en het gaat alleen maar over haar drugsverslaving. Ik begin er echt aan te twijfelen waarom mensen graag dit nieuws willen lezen. Daarom vraag ik het maar eens aan jullie.

Maar ook het ongeluk van Morgan Freeman stond bijvoorbeeld in het nieuws, dat is weer een heel ander soort nieuws of geldt dat voor jullie ook als oninteressant? Of juist niet...
atleetalie
Ik denk dat deze mensen waar je oer spreekt hun idool op de voet willen volgen en geen moment willen missen uit het roerige leven. En verder is het redactiemedewerkers uit de werkloosheidswet en bijstand halen, er zijn een hele hoop van die pulp bladen. En ik denk ook dat men wil weten hoe ze 'in het echt' zijn, want als je iemand alleen van het podium kent weet je ook niet veel. Maar ik vindt er niks aan!
Klaw 2
ik vindt dat prive leven gedoe met wie ze uitgaan enzo net zo interresant als een natte wortel, gelukkig komt dat niet op het NOS journaal. Veel meer valt niet te zeggen.
Georgeboy
Ik denk niet dat het onze taak is om in die mensen hun priv leven te snuisteren. Wat die mensen ook doen, het zijn onze zaken niet. Het kan natuurlijk een ander beeld scheppen over die mensen. Neem nu Tom Boonen, om het toch bij de meest in het oog springende voorbeeld te houden. Zijn cocaine uitstapje is ook in het lang in het breed naar voor gebracht in de pers. Eens zijn carriere voorbij zal zijn, zal hij het in een boekje schrijven of laten schrijven, zodat het nog wat opbrengt.

Voor velen blijkt het echter belangrijk te zijn om veel te weten te komen over hun idolen, maar dan vind ik niet dat dit een item is die moet voorkomen in het nieuws. In de komkommertijden is het natuurlijk ideaal om je 40 minuten te vullen. Meestal kijk ik in die periode helemaal geen nieuws meer. Dat men voor het mensen die het toch interesseren een extra programma maken, kan me niet schelen. Maar tijdens het nieuws wil ik, zoals velen, op een korte tijd zoveel mogelijk actuele informatie verzamelen.
joostvane
atleetalie wrote:
Maar ik vindt er niks aan!

Klaw 2 wrote:
ik vindt dat prive leven gedoe

Nou, ik vind dat het wel interessant als het over mensen gaat, die ik graag op de voet wil volgen. Maar na enkele keren begint het ook afgezaagd te worden. Natuurlijk, drugsverslavingen enz. komen overal voor, maar de media wil het natuurlijk altijd dik aandikken, omdat het wel volk trekt, denk ik. De persoon waarover het gaat wil ook misschien niet dat ze zo worden gezien, maar daar trekken zij hun dan weer niks van aan =)
Lady Elensar
Het zal wel een soort van 'leedvermaak' zijn? Confused
PennyLane
Gewoon geen aandacht meer aan besteden... Dan gaat dat allemaal vanzelf wel over. Zelfde denk ik met dopingmisbruik in de sport. Ban alle sport van tv (hoera!! Very Happy) en het zal snel gedaan zijn met alle doping (wishful thinking in a way :p)
Lady Elensar
Mwah, dat denk ik niet. Sinds dat is uitgevonden zal het gebruikt blijven worden. Alleen wij weten er dan minder van af.
desonium
ik vind het echt helemaal nergens op slaan. Het intereseert mij echt helemaal niks wat beroemdheden voor dingen meemaken. Die alcohol en drugsverslavingen zijn tegenwoordig niet uit het nieuws te slaan. Iedereen weet het nu toch wel, waarom moet er dan telkens opnieuw aandacht aan worden besteed.
En dat van dat ongeluk vind ik ook overdreven, want al overkomt iemand van jouw familie het zul je het nooit op het nieuws horen.
Lady Elensar
Een ongeluk zal je niet snel horen, althans, een kleine kans dat het een bekende van je is, maar er komen toch menig ongelukken voor in nieuwsberichten hoor =)
Flakky
Landelijk nieuws publiceert dit meestal niet. Af en toe een overlijdingsbericht maar meer niet. Volgens mij vinden veel mensen het boeiend, daarom is het er nog, omdat er vraag naar is. Ik snap het zelf ook niet.