FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Texanen willen leraars wapens laten dragen

Bengt
Quote:
Texanen willen leraars wapens laten dragen

Quote:
Mits ze aan bepaalde voorwaarden voldoen, zullen de leraars en ander personeel van het Texaanse schooldistrict Harrold vanaf het komende schooljaar verborgen vuurwapens mogen dragen. Dat berichten verschillende Amerikaanse media.

http://www.demorgen.be/dm/nl/994/Weirdo/article/detail/384932/2008/08/17/Texanen-willen-leraars-wapens-laten-dragen.dhtml

Amerika, het land waar gemiddeld het meeste doden vallen door vuurwapens.
Het artikel hieronder illustreert nogmaals de absurditeit, vuurwapens die verkrijgbaar zijn in de supermarkt.
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/Weirdo/article/detail/385088/2008/08/17/Bizarre-zelfmoord-jaagt-autohandelaar-op-kosten.dhtml
atleetalie
Ik vindt het werkelijk belachelijk. Hoewel er redelijk frequent in Amerika scholen geconfronteerd worden met boze (ex-)leerlingen, vindt ik het werkelijk absurd. Ik denk dat het de kinderen 'vertelt' hoe gewoon het is om met een wapen te lopen, en hoe noodzakelijk. Dus kinderen zullen meer belang hechten aan het hebben, en mee nemen van een pistool e.d. Ook is er nu een vergrote kans dat de leraren er mee gaan schermen, zo van; "volgende keer zeg je netjes 'u' of anders..." En leraren horen intesief contact te hebben met de leerlingen voor begeleiding, dus dan kan iemand hem toch pakken en eisen wat hij wil? Nee slecht idee!
jordi
En ja hoor ... Amerika is weer bezig, slaat toch nergens op. Straks loopt iedereen daar met een vuurwapen rond. Ook inderdaad een mooi voorbeeld voor die kinderen daar, leraar loopt met pistool, dus ik ook maar Laughing

Dit is trouwens ook nog een leuk bericht over Amerika, het gaat over dat een groep vrouwen die Apple aanklagen omdat de iPhone niet werkt. Hoe dat komt? Ze hebben namelijk te lange nagels, en het touchscreen werkt niet als je er met je nagels aanzit, alleen vingertoppen zijn mogelijk Razz

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2314379
Lady Elensar
Ik ben benieuwd of het ooit nog gaat voorkomen dat Amerika het bezit van vuurwapens verbiedt.
lordwarlord
Lady Elensar wrote:
Ik ben benieuwd of het ooit nog gaat voorkomen dat Amerika het bezit van vuurwapens verbiedt.

Dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren of er moet een president komen die het aandurft, maar voorlopig niet
Lady Elensar
Ik weet niet of het met durven te maken heeft.. De wapenindustrie daar is zo ontiegelijk groot, daar verdienen ze goud geld aan. Het is maar afwachten wat Obama of McCain er mee gaat doen. (Als ze er überhaupt iets mee gaan doen, vast niet).
stienoo
En als er dan een leerling ruzie maakt met zen leerkracht, die trekt zijn wapen maar als die leerling hem dan overmeestert en zijn wapen afpakt? dan wordt die leraar misschien vermoord door zijn eigen wapen
Lady Elensar
Maar ja, als ze het zouden gaan verbieden, om even terug te komen op het bezit van wapens, dan wordt het één grote illegale praktijk waarschijnlijk. Werkt ook averechts, wie weet hoeveel er al in omloop is, dat trek je niet zomaar recht ben ik bang.
Bengt
Het is ook niet zo dat wat de president zegt, wet is. Het hangt ook af of zijn partij ook de meerderheid heeft in het parlement he Smile
Lady Elensar
Ja, dat snap ik.
Gieter
Lady Elensar wrote:
Maar ja, als ze het zouden gaan verbieden, om even terug te komen op het bezit van wapens, dan wordt het één grote illegale praktijk waarschijnlijk. Werkt ook averechts, wie weet hoeveel er al in omloop is, dat trek je niet zomaar recht ben ik bang.

Er zou al veel moeten gebeuren vooraleer wapendracht in de USA verboden wordt (second amendement right enzo), maar ik verkies toch een maatschappij waarin een wapen dragen abnormaal is in plaats van omgekeerd.
rvec
Gieter wrote:
waarin een wapen dragen abnormaal is in plaats van omgekeerd.

http://picasaweb.google.com/Jon.m.normile/Cleveland1204/photo#5123273056240734738
Ja omgekeerd is natuurlijk wel abnormaal Razz

edit link werkt nu wel
James007
rvec wrote:
Gieter wrote:
waarin een wapen dragen abnormaal is in plaats van omgekeerd.

http://lh4.ggpht.com/_5qRsziLtLfA/RxmFs0yPEhI/AAAAAAAABPw/EReMR11vSfE/IMG_3845.JPG
Ja omgekeerd is natuurlijk wel abnormaal Razz

www.doesnotwork.link Rolling Eyes
Lily
En hoor je die Amerikanen ooit klagen als er weer eens iemand dood is door een ruzie die daarbij een vuurwapen haalde? Niet echt geloof ik. Jammer dat niemand het aan durft te verbieden....
Lady Elensar
Zoals ik al zei, heeft dat wel met durven te maken? Er komt ontzettend veel bij kijken, zo een beslissing nemen. Als ze daar het wapenbezit gaan verbieden ligt het hele land op z'n kop.
SlideR.nl
Ze worden al gekker daar in Amerika man. Straks krijg je weer zo'n school drama maar dan is het niet een leerling die op hol is geslagen maar een leraar die het rechte pad niet meer kent.
Vaemz
SlideR.nl wrote:
Ze worden al gekker daar in Amerika man. Straks krijg je weer zo'n school drama maar dan is het niet een leerling die op hol is geslagen maar een leraar die het rechte pad niet meer kent.

Helemaal mee eens, dat is toch compleet geschift... Shocked Shocked
jeepee
Belachelijk...
er gebeuren nog niet genoeg ongelukken op de wereld???
SlideR.nl
jeepee wrote:
Belachelijk...
er gebeuren nog niet genoeg ongelukken op de wereld???

Misschien is de wereld wel één groot ongeluk. Misschien had de aarde nooit mogen bestaan

Just kiddin Razz
00steven
zoals altijd het

een blote borst op de televisie is een schande maar een wapen dragen waarom ook niet. Die Amerikanen toch ze moesten eens weten hoe groot de wereld echt is

greetz Steven
Gieter
00steven wrote:
zoals altijd het

een blote borst op de televisie is een schande maar een wapen dragen waarom ook niet. Die Amerikanen toch ze moesten eens weten hoe groot de wereld echt is

greetz Steven

Hehe inderdaad, wat veroorzaakt meer slachtoffers, die blote tepel of het second amendement? Tja :p
drinkzandspiritz
Hhahah wat is een toch ook een enorm volk van debielen. Dat die mensen het ooit voor elkaar hebben gekregen een supermacht te worden is een wonder gods. Het is wachten op het moment dat je het bericht hoort dat een leraar is neergeschoten met zijn eigen wapen, of dat er één door het lint gaat en op de kinderen begint te schieten!!!
Flakky
De hele cultuur in Amerika is al zo lang deze onzin gewent dat niets meer zal werken. Verbod op vuurwapens zal zorgen dat er veel protesten komen en op alles is wel iets wat leid to ongemak. Mijn mening is opdelen dat land maarja, hoe overtuig je ze Razz