FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

HTML hulp nodig

Thomme
Beste,

Ik ben even vergeten hoe ik dit moet script Embarassed :

Ik zou graag een HTML file hebben met 2 frames (een onderste en bovenste). In het bovenste moet wat tekst komen en het onderste moet automatisch naar een website gaan. Heeft er iemand een Idee hoe ik dat onderste frame automatisch een webpagina kan laten laden?

Alvast bedankt
Thomme
Jean-Luc
Probeer dit:
Code:
<script type="text/javascript">
<!--
window.location = "http://www.web_site.com/"
//-->
</script>

Jean-Luc
rvec
Code:
<FRAMESET rows="100, 200">
      <FRAME src="contents_of_frame1.html">
      <FRAME src="contents_of_frame2.gif">
  </FRAMESET>

dat is een normale pagina met 2 frames die er ongeveer zo uit zou zien:
Code:

--------------------------------
|                                |
| Frame 1                        |
|________________________________|
| Frame 2                        |
 --------------------------------

Maar ipv src="contents_of_frame1.html" zou je natuurlijk ook src="http://www.frihost.com" kunnen doen.
jordi
http://www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/les8.php
Gieter
Worden frames nog gebruikt eigenlijk?

Als ik een navigatiemenu moet maken of dergelijke dan werk ik meestal met een aparte navigatiepagina die door php geladen wordt...
Thomme
OK bedankt

Off topic: Dit is niet voor een navigatie menu, het voor een actie na het klikken op een link (refferal link verbergen etc Wink

Tom
jordi
Quote:
Worden frames nog gebruikt eigenlijk?

Voor websites enzo is het niet meer aan te raden wegens de te grote nadelen. Maar als het iets anders is word het nog wel eens gebruikt, maar meestal word php gebruikt in plaats van frames...
Georgeboy
De enige reden waarvoor ik weet dat frames op het internet nog echt hun nut kunnen hebben, is bij het gebruik van een domeinnaam waar url forwarding aan verbonden is. Dit kan op twee manier gebeuren ofwel een standaard html pagina die je automatisch doorstuurt naar de website waaraan het gelinkt is. Op deze manier ziet de bezoeker echter de domeinnaam niet meer staan in de adresbalk.
De frames worden gebruikt in de tweede oplossing. Hierbij wordt de URL waar de website gehost wordt gemaskeerd door de domeinnaam verbonden aan de forward. Hoe doet men dit? Twee frames, en in één van de twee frames wordt gebruikt als werkvlak. De andere frame is slechts 1 pixel breed. Zo kan je steeds dezelfde domeinnaam laten staan in de adresbalk.
atleetalie
Frames zijn werkelijk onhandig; je hebt voor één pagina altijd al 3 losse bestanden. En het viel mij op dat ze ook niet universeel zijn. Dreamweaver maakt andere frames-taal aan dan frontpage, dus de ene met de andere bewerken is er niet bij. Tevens vindt ik ze uit de tijd, er zijn alternatieven. Maar het meest onhandige is dat de source code alleen van de overkoepelende pagina is, als je de losse sources wil zien met je eerst naar die pagina gaan. Nee ik had op mijn website recent nog frames, maar ik ben toch heel erg blij dat ik er vanaf ben.
00steven
ik heb ook lang frames gebruikt (tot over een paar weken ) vooral dan om mijn flash swf mooi in het midden van mijn pagina te houden ongeacht de resolutie van de bezoeker (ooit zo op school geleerd).

ik vond ondertussen van mezelf dat dit wat huis tuin en keuken webdesign was en heb me wat verdiept op het net nu wordt hij mooi via een scrip herschaald en gepositioneerd.

Die frames kunnen u inderdaad uren tijd kosten en gaven voldoende problemen (firefox en ie , benaderde ze anders )

greetz Steven
getlow
ik gebruikte ook frames, man wat werkte ze slecht in FF, Opera, Safari, etc.
Nu gebruik ik divs, echt handig werken die, en ze werken in alle browsers!
lordwarlord
getlow wrote:
ik gebruikte ook frames, man wat werkte ze slecht in FF, Opera, Safari, etc.
Nu gebruik ik divs, echt handig werken die, en ze werken in alle browsers!

Klopt divs is beter maar Frames wordt als standaard gezien dat iedereen wel kan leren al vind ik dat alles leerbaar is.
Bengt
lordwarlord wrote:

Klopt divs is beter maar Frames wordt als standaard gezien dat iedereen wel kan leren al vind ik dat alles leerbaar is.

CSS (en dus divs) is de standaard, frames niet. Frames zijn verouderd. (alleen voor een paar specifieke gevallen zoals Georgeboy zei)
getlow
Frames moet je echt niet gebruiken, prut in alle andere browsers dan IE
Ik gebruik divs, beter is er niet tot nu toe.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.