Wanneer ik mijn computer opstart komt het meer dan eens voor dat het beeldscherm aangeeft geen signaal te krijgen. Hierbij is mijn vraag wat ik eraan zou kunnen doen. De videokaart zit er goed in, eveneens die van de voeding. De stekkers heb ik zelfs aan vervangen met die van een andere computer hier in huis, maar het probleem blijft zich voordoen.
Geen beeld
Dit zou ik eens hier vragen: http://www.helpmij.nl
Thnx, ik zal het eens proberen. 
heb je ondanks videokaart gewisseld, instellingen van gewijzigd of is hij misschien een keer oververhit geraakt dat kunnen een van de redenen zijn dat hij geen signaal kan ontvangen, heb ik namelijk ook is gehad. bij mij was het een stroompiek dus het was dag videokaart en hup nieuwe erin en ik mocht toen van geluk spreken dat alles verder het nog wel prima deed.
Nou ik heb idd een nieuwe videokaart erin gezet, maar het is maar soms dat hij het niet doet. Als hij het wel doet kan ik dingen als Crysis op Very High spelen, dus echt iets heel erg mis lijkt het niet te zijn. Zelf denk ik aan een los contactje ergens, maar dat is natuurlijk wat moeilijk te achterhalen. Ik zal binnenkort waarschijnlijk de "oude" videokaart er weer in zetten om te kijken of de videokaart het probleem is. Zal heel wat minder zoeken zijn als ik dat weet. Verder verdenk ik ook wel de nieuwe voeding die ook in het begin een paar problemen veroorzaakte.
Het zou best kunnen dat je moederbord spookt, en dan doet niet alles het altijd, maar zeg eens, piept de pc ook? Dan moet je de BIOS Codes hiervan opzoeken.
Muisstil als altijd. Anders breng ik hem wel binnenkort weg naar een computerzaak. Denk dat zij het zo gevonden hebben.
Ik heb een gelijkaardig probleem voorgehad. Ik was er zelf ook van overtuigd dat mijn videokaart er goed in zat, maar dat bleek niet zo te zijn. Doordat ik een nieuwe netwerkkaart had ingeplugged, was de videokaart wat los komen te zitten. Ik kreeg dus ook geen signaal meer door. Kaartje eens uithalen en opnieuw inpluggen en het was voorbij.
Start je pc zelf nog op? Of blijft hij effectief hangen op dat punt?
Start je pc zelf nog op? Of blijft hij effectief hangen op dat punt?
En wat als je de oude er anders weer even instopt, doet hij het dan wel weer normaal?
Ik had ooit dat het hele beeldscherm onder de ruis zat, op het gegeven moment zag je niks meer. Garantie, en ze hebben er een nieuwe ingezet.!
Eerst een Geforce 6800 GS
Nu een mooie Geforce 7300, hij is nog sneller ook xD
Eerst een Geforce 6800 GS
Nu een mooie Geforce 7300, hij is nog sneller ook xD
| getlow wrote: |
| Ik had ooit dat het hele beeldscherm onder de ruis zat, op het gegeven moment zag je niks meer. Garantie, en ze hebben er een nieuwe ingezet.!
Eerst een Geforce 6800 GS Nu een mooie Geforce 7300, hij is nog sneller ook xD |
Dat heb je dan wel goed geregeld normaal gaan winkel wel wat moeilijk doen als het erop aan komt maar als je keurig het bonnetje en garantie hebt dan moeten ze ook wel
Dat zeg je wel, van die garantie, maar vaak moet je wel je rechten onderstrepen voordat ze actie gaan ondernemen. Of ze stellen dat het je eigen schuld is terwijl je er niks aan kunt doen, omdat het gemaakt is om kapot te gaan, daaordat iets amper open wil en je met grof geschut moet komen.
Mensen, ik heb hem al naar twee winkels gestuurd om hem te laten doorlichten. Beide winkels konden niks vinden. Ze hebben hierbij:
- met een andere videokaart getest
- ander moederbord erin gezet
- met andere ram geprobeerd
- alle draden nagemeten
- geturfd hoe vaak hij het bij hun niet doet in de originele opstelling (was 8 keer op de 23 keer geprobeerd)
In alle gevallen bleef hij dus raar doen en niemand weet wat er aan de hand kan zijn. Dus moeten we nu gewoon dat ding een aantal keren opnieuw opstarten voordat hij het doet.
- met een andere videokaart getest
- ander moederbord erin gezet
- met andere ram geprobeerd
- alle draden nagemeten
- geturfd hoe vaak hij het bij hun niet doet in de originele opstelling (was 8 keer op de 23 keer geprobeerd)
In alle gevallen bleef hij dus raar doen en niemand weet wat er aan de hand kan zijn. Dus moeten we nu gewoon dat ding een aantal keren opnieuw opstarten voordat hij het doet.
Zit je videokaart er wel goed in?
Ik heb vorige maand een nieuwe pc bij cool-prices.nl besteld en laten assembleren, en toen ik hem kreeg had ik ook niets van beeld bij een nochtans nieuw scherm.
Cool-prices.nl raadde mij aan alle verbindingen te controleren maar daar kon ik niets aan vinden, tot mijn vader met zijn scherp oog zag dat de videokaart er scheef inzat. De videokaart was vastgezet met 2 vijzen aan mijn behuizing, maar door een scheve behuizing, denk ik, zat de videokaart er scheef in.
Nu zit mijn videokaart niet meer vast aan de behuizing, maar dat hoeft ook niet omdat ik hem nooit vervoer. Ik heb trouwens een HD4870, en ben er uiterst tevreden van! Helaas wordt hij alleen wat warm soms...
Ik heb vorige maand een nieuwe pc bij cool-prices.nl besteld en laten assembleren, en toen ik hem kreeg had ik ook niets van beeld bij een nochtans nieuw scherm.
Cool-prices.nl raadde mij aan alle verbindingen te controleren maar daar kon ik niets aan vinden, tot mijn vader met zijn scherp oog zag dat de videokaart er scheef inzat. De videokaart was vastgezet met 2 vijzen aan mijn behuizing, maar door een scheve behuizing, denk ik, zat de videokaart er scheef in.
Nu zit mijn videokaart niet meer vast aan de behuizing, maar dat hoeft ook niet omdat ik hem nooit vervoer. Ik heb trouwens een HD4870, en ben er uiterst tevreden van! Helaas wordt hij alleen wat warm soms...
| 8166UY wrote: |
| Mensen, ik heb hem al naar twee winkels gestuurd om hem te laten doorlichten. Beide winkels konden niks vinden. Ze hebben hierbij:
- met een andere videokaart getest - ander moederbord erin gezet - met andere ram geprobeerd - alle draden nagemeten - geturfd hoe vaak hij het bij hun niet doet in de originele opstelling (was 8 keer op de 23 keer geprobeerd) In alle gevallen bleef hij dus raar doen en niemand weet wat er aan de hand kan zijn. Dus moeten we nu gewoon dat ding een aantal keren opnieuw opstarten voordat hij het doet. |
Welk mobo + welke graka?
Ze hebben ook een andere videokaart geprobeerd en het werkte nog niet? Misschien zit het probleem ergens in het CMOS?