FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

iPhone 3G

Ivooo
De nieuwe iPhone is vandaag op vele plaatsen in de wereld, waaronder Nederland, te koop.
Zijn jullie van plan hem te kopen? En zal het net zo druk worden bij de winkels in Nederland als in Amerika, toen de eerste iPhone daar voor het eerst verkocht werd? Ik ben benieuwd, vanavond toch even naar het nieuws kijken.
Wat vinden jullie trouwens überhaupt van de iPhone? Vinden jullie het een mooi apparaatje of denken jullie er anders over?

Zelf lijkt het me een mooi, maar ook handig apparaatje, nu zit er gps in en er is de mogelijkheid om applicaties te downloaden. Hiermee wordt gamen op de iPhone mogelijk. Terwijl dit op de vorige versie niet komt. Ook is hij nu veel beter als navigatiesysteem te gebruiken.
Ik ga hem in ieder geval niet kopen, voor mij toch nog wat te duur, en dan bedoel ik met name het abonnement, want de iPhone zelf is de helft goedkoper geworden.

Ivooo
Lady Elensar
Ivooo wrote:
Zijn jullie van plan hem te kopen? En zal het net zo druk worden bij de winkels in Nederland als in Amerika, toen de eerste iPhone daar voor het eerst verkocht werd? Ik ben benieuwd, vanavond toch even naar het nieuws kijken.

Ik betwijfel het of je je iPhone nu nog wel zo snel binnen krijgt Laughing Check het nieuws maar eens.. Surprised

Daarbij schijnt de iPhone ook al gehackt te zijn: iPhone 3G alweer gehackt
Ik kon het nieuws tot nu toe alleen nog op Geenstijl vinden
Embarassed Dus dat laat mij dubbel twijfelen!
(Niet dat ik van plan was hem te gaan kopen, eigenlijk).

Edit: Hm, toch wel, ook op nu.nl
Ivooo
Ik zag inderdaad het nieuws, niet normaal gewoon. Op de link naar nu.nl stond nog wel dat T-Mobile verrast was door de grote belangstelling voor de iPhone, terwijl het toch wel te verwachten was.

Ivooo
adri
Reporter: "Zo je hebt de eerste iPhone..."
Klant: "Ja goed he"
Reporter: "Hoelang sta je hiervoor al in de rij?"
Klant: "Ik ben niet in de rij gaan staan..."
Reporter: "Hoezo???"
Klant: "Ik ben directeur van Mobistar Belgium"
Reporter: " Embarassed "

Voor de duidelijkheid Mobistar is de enige met een officiële licensie om iPhones te verkopen in belgië
stienoo
adri wrote:
Reporter: "Zo je hebt de eerste iPhone..."
Klant: "Ja goed he"
Reporter: "Hoelang sta je hiervoor al in de rij?"
Klant: "Ik ben niet in de rij gaan staan..."
Reporter: "Hoezo???"
Klant: "Ik ben directeur van Mobistar Belgium"
Reporter: " Embarassed "

Voor de duidelijkheid Mobistar is de enige met een officiële licensie om iPhones te verkopen in belgië

Nee er zijn ook nog een paar tientalle appel winkels die die ook verkopen.

Maar ik woon in België en vind het opzig een prachtig machientje maar als je naar de kostprijs in belgië kijkt dan verschiet je hard:

-De iphone zelf: iets in de 500 euro (weet niet exact)
-Het abbonoment (want in België mag je nix verkopen met abonoment er verplicht bij) is 46 euro per maand (dan heb je ong 500mg dataverkeer, 6 uur bellen en 500 sms'jes)

In het totaal ben je dan op 2 jaar iets in de 1800 euro kwijt, dan koop ik liever een goede laptop, een gps heb ik trouwens toch niet nodig.
atleetalie
Dat ding is nog steeds veel te duur, want 30 euro keer 24 maanden plus 26 euro 'activeringskosten' en nog eens 79 euro voor een 8gb iphone. En dan ben je het goedkoopste uit!! dat maakt 825 euro voor onbepert internet en slechts 300 minuten en 150 sms'jes, wil je de Iphone voor 1 euro dan betaal je 45 per maand en voor die 15 euro krijg je 150 sms'jes! Belachelijk, dat is 10 cent per stuk in een bundel!
Nee als ik nog eens geld uitgeef aan een mobiel dan koop ik óf iets heel goedkoops, óf een opensource-phone. Zoals die van OPENMOKO
Georgeboy
Ik vind het gedoe rond de kostprijs van de IPhone sterk overdreven en de mensen laten zich maar al te graag meedrijven met de massa. Het is een feit dat in België de wet op de koppelverkoop een goeie zaak is. Zo laat je de fabrikanten er niet van profiteren, want idd een abonnementje aansmeren van x euro is een slimme zet. Maar de vraag is maar, wie wordt er daar beter van? Apple of de mobiele operator? Ik zou eerder durven voor het tweede gaan. Apple wint een wat vertrouwen en zorgt ervoor dat de operatoren veel promo zullen maken, slimme marketing zet. Wat je in de plaats krijgt is natuurlijk ook niet niets hé. Je hoeft maar eens in hetzelfde marktsegment te kijken als de IPhone en dan zul je zien dat de prijs zeker aanvaardbaar is als je het toestel los koopt. Het is en blijft ook een merkproduct. Precies te vergelijken dat een hemdje van bvb Esprit ook meer zal kosten dan een hemdje dat je koopt in een grootketen.
De mens moet alles in proporties bekijken. Bij je huidige gsm toestel zul je mss ook een abonnement hebben, reken dat maar eens uit hoeveel je dan verdoet mocht je ook gebruik maken van een internetconnectie enz...
Zal ik hem kopen? Nu zeker nog niet, mijn huidig toestel doet het nog perfect en dat zal hopelijk ook zo nog een tijdje blijven...Wink
adri
stienoo wrote:

-Het abbonoment (want in België mag je nix verkopen met abonoment er verplicht bij) is 46 euro per maand (dan heb je ong 500mg dataverkeer, 6 uur bellen en 500 sms'jes)

Abonnement is alleen van mobistar

Wink
stienoo
Ja, da's inderdaat waar Cool
SHARPBALL
Bij ons(belgie) is die overdreven duur 525 EURO VOOR DE 8 GIG dat is er toch over.
Ja er is geen simlock, maar als je de ipod vergelijkt met de buurlanden
waar er wel een abonement aan vast zit dat komt het nog duurder uit bij ons.

Vergelijk

In België betaalt u 525 euro voor een iPhone. Als u twee jaar lang het goedkoopste abonnement van Mobistar neemt (My30), betaalt u elke maand dertig euro voor 200 MB data, 180 minuten telefonie (of 300 sms-berichten). Kostenplaatje na twee jaar: 525 + (24 x 30) = 1.245 euro.

In Nederland krijgt u de iPhone 3G met 8 GB voor 79,95 euro, bij het (verplicht) afsluiten van een tweejarig abonnement. Dat kost maandelijks 29,95 euro voor 150 belminuten én 150 sms-berichten. Bovendien is er geen beperking op de hoeveelheid data die u mag downloaden.

De Nederlandse iPhone-gebruiker betaalt dus over twee jaar 79,95 + (24 x 29,95) = 798,75 euro. Oftewel: 446,25 euro minder dan een Belg. Een spectaculair verschil, met dank aan wetgeving die net de consument moet beschermen.
Flakky
Een iPhone is volgens mij toch maar een uitgebreide iPod Touch. Als je al een mobiel heb dan kan je voor de iPod Touch gaan, 2x zo goedkoop ofzo en geen abbonement. Je heb alleen niet overal internet maar de internet is wel gratis.
dylanm
Flakky wrote:
Een iPhone is volgens mij toch maar een uitgebreide iPod Touch. Als je al een mobiel heb dan kan je voor de iPod Touch gaan, 2x zo goedkoop ofzo en geen abbonement. Je heb alleen niet overal internet maar de internet is wel gratis.

Klopt volledig. Ik heb een iPod touch 8 Gb (16 Gb was gestolen, heb dus een nieuwe moeten kopen) en die is kwalitatief goed, de iPhone voegt daar uiteindelijk niet zoveel aan toe. Ik zou hem dus zeker niet kopen als je al een recente gsm hebt, wat bij mij ook het geval is.

Eigenlijk ben ik ook meer een Windows Mobile persoon, ik ben gehecht aan al die nuttige freeware en background processes en zal dus zeker geen 500 euro + abonnementskosten gaan neertellen om dat op te geven. Ik wil graag mijn vrijheid behouden.
Wuppie
Ben op vakantie geweest naar Amerika en ik wilde daar een iPhone kopen maar dat is echt onmogelijk. Ik had op www.iphoneclub.nl gelezen dat je je Iphone 3G direct moet activeren en ze stellen in de winkel hoge eisen als je er een koopt. Lees het hier maar helemaal: http://www.iphoneclub.nl/7893/iphone-3g-in-de-vs-kopen-wat-moet-je-meenemen/

Dus kortom: Niet te kopen in de VS, iets wat nog zoverleidelijk was bij de vorige iPhone. En in Nederland en de meeste andere Europese landen is het peperduur.
Flakky
Wuppie wrote:
Ben op vakantie geweest naar Amerika en ik wilde daar een iPhone kopen maar dat is echt onmogelijk. Ik had op www.iphoneclub.nl gelezen dat je je Iphone 3G direct moet activeren en ze stellen in de winkel hoge eisen als je er een koopt. Lees het hier maar helemaal: http://www.iphoneclub.nl/7893/iphone-3g-in-de-vs-kopen-wat-moet-je-meenemen/

Dus kortom: Niet te kopen in de VS, iets wat nog zoverleidelijk was bij de vorige iPhone. En in Nederland en de meeste andere Europese landen is het peperduur.
Ik denk dat de reden om de iPhone direct te activeren is zodat mensen het mobieltje niet gaan hacken of toch gaan hacken met de kans hun mobieltje te mollen. Het is al gehackt maar de maatregelen van Apple zijn waarschijnlijk zodat de iPhone exclusief blijft bij een telefoonbedrijf.
Wuppie
Flakky wrote:
Wuppie wrote:

Ik denk dat de reden om de iPhone direct te activeren is zodat mensen het mobieltje niet gaan hacken of toch gaan hacken met de kans hun mobieltje te mollen. Het is al gehackt maar de maatregelen van Apple zijn waarschijnlijk zodat de iPhone exclusief blijft bij een telefoonbedrijf.

Ja dat lijkt me de meest waarschijnlijke verklaring. De providers die moite hebben gedaan om exclusief de iPhone te verkopen zullen niet blij zijn met al dat gehack en getrek met de iPhone.
00steven
nooit mee gedaan aan hypes. De Iphone is veel te duur voor wat het maar is er zijn veel betere producten op de markt maar ja tegenwoordig als er een appeltje opstaan moet je het hebben.
kosten wat het kost.

zeker in België waar hij maar door 1 operator verkocht mag worden is duit een ramp daar gaat de eerlijke concurrentie
rvec
het is verboden sites te posten die met hacken te maken hebben. Ik heb een post verwijderd waarin dat werd gedaan, de volgende kan een waarschuwing verwachten.
Bengt
in belgië is hij redelijk duur door het verbod op koppelverkoop Smile
neji
Bengt wrote:

Nou, de bevoegde minister wil die wet afschaffen.
Verder heb ik veel Nederlands al horen zeggen dat ze er juist allemaal een gaan kopen in België omdat ze dan een unlocked hebben e.d.m. dat veel goedkoper uitkomt dan dat 48maan durend abonnement erbij te nemen..

't is maar hoe je het bekijkt lijkt mij.
Of je nu op voorhand betaald of op afbetaling (abo).

Hoewel de abonnementen hier nu niet echt voordelig zijn.. :s
Gieter
neji wrote:
Bengt wrote:

Verder heb ik veel Nederlands al horen zeggen dat ze er juist allemaal een gaan kopen in België omdat ze dan een unlocked hebben e.d.m. dat veel goedkoper uitkomt dan dat 48maan durend abonnement erbij te nemen..

Je kan ook een gewone Iphone kopen (goedkoper) en die dan zelf unlocken. Of je dat wil doen, dat is natuurlijk je eigen zaak. Smile

De abonnementen in Nederland zijn denk ik wel voordeliger dan in België hoor.
Quote:

Goedkoper in het buitenland

In onze buurlanden schommelt de abonnementsprijs rond dezelfde hoogte, als is er in bijvoorbeeld Nederland geen datalimiet voor het internetgebruik.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF08072008_064
adri

Ik doe elke dag mee met een wedstrijd om ene te winnen want 525 euro is mij een beetje (een groot beetje dan) te veel...

Adr!
Wuppie
Die europese prijzen zijn sowieso belachelijk want in Amerika kost dat ding maar 200 dollar, dat is €160 schat ik. Dan moet je nog wel een at&t abbonement erbij nemen, maar het verschil is natuurlijk gigantisch. Iedereen die in Nederland of België of waar dan ook in europa een iphone koopt wordt gewoon genaaid door Apple, en toch kopen mensen het, want "het is wel een gaaf machientje". Boycot op de Olympische Spelen? Boycot op de iPhone! Als niemand dat ding koopt daalt de prijs vanzelf. Want we worden genaaid en iedereen weet het.
Bengt
ik heb een mobiele telefoon momenteel, die doet wat ik wil. hij kan telefoneren en smsjes sturen. De Iphone is een zeer cool hebbeding, maar ik heb het geld er niet voor om hem zomaar te kopen omdat hij mooi en leuk is Smile
neji
Gieter wrote:
neji wrote:
Bengt wrote:

Je kan ook een gewone Iphone kopen (goedkoper) en die dan zelf unlocken. Of je dat wil doen, dat is natuurlijk je eigen zaak. Smile

De abonnementen in Nederland zijn denk ik wel voordeliger dan in België hoor.
Quote:

Goedkoper in het buitenland

In onze buurlanden schommelt de abonnementsprijs rond dezelfde hoogte, als is er in bijvoorbeeld Nederland geen datalimiet voor het internetgebruik.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF08072008_064

Een hoop mensen die op hetzelfde apple-forum zitten als ik zijn ietwat jaloers op de abonnementen van t-mobile.
Niet voor de prijs (ik heb het net zelf eens vergelijken en de prijzen zijn hier zo goed als gelijk tot zelfs goedkoper).

Maar met data van 200mb - 500mb en 1gb per maand voor de respectievelijke prijzen van 30€, 45€ en 60€...

dan mag je al niet teveel je gps gaan gebruiken en surfen (geen wifi) met je iPhone.

tarieven:
http://iphone3g.mobistar.be/nl/formules.cfm
http://www.t-mobile.nl/iphone/tarieven.html
Wuppie
Flakky wrote:

De iPod Touch is meer een iPhone zonder telefoonmogelijkheden. De iPhone was er eerst, en toen kwam de Touch, met het zelfde principe maar zonder telefoon. Nu door de hoge prijs heb ik een Touch gekocht die goed bevalt.
Het ligt er maar aan wat je beter bevalt, mp3 speler en telefoon apart of in een apparaat.
jordi
Geweldig ding zo'n iPhone.. helaas is hij veel te duur en heeft dus een abbonement. Ik houd liever mijn eigen Vodafone.. Dus voor mij is hij er nu nog niet Razz
lordwarlord
jordi wrote:
Geweldig ding zo'n iPhone.. helaas is hij veel te duur en heeft dus een abbonement. Ik houd liever mijn eigen Vodafone.. Dus voor mij is hij er nu nog niet Razz

ik geef je helemaal gelijk jordi, iPhone een geweldig apparaat maar niet al te toegankelijk qua geld verbruik, veelte duur. het stimuleert je niet echt om over te stappen van je eigen oude naar een iPhone
Wuppie
Kun je je voorstellen hoe hoog de verkoop zou zijn als de prijs normaal zou zijn? Dan zouden echt veel meer mensen het kopen...
getlow
Een jongen bij mij op school heeft 'm ook, prachtig ding, alleen ik vind hem te duur.
En ik hou het bij mijn sony S500i..
lordwarlord
Wuppie wrote:
Kun je je voorstellen hoe hoog de verkoop zou zijn als de prijs normaal zou zijn? Dan zouden echt veel meer mensen het kopen...

Beetje wel, de verkoop is al heel hoog, best ziekelijk, maar als hij dan stel nog goedkoper was zou denk ik iedereen met zo'n ding rondlopen Embarassed
jordi
Maar als hij te goedkoop was en dat iedereen hem kon kopen, is de trend wel sneller voorbij. Het blijkt zo te zijn bij veel dingen ...
Ivooo
Ik zag trouwens op internet dat t-mobile op veel plekken geen goed bereik heeft. Dus ze bieden wel onbeperkt internet aan met de Iphone 3g, maar op je kan het niet overal gebruiken.

http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=24295
http://www.slechtedekking.nl/

Dat vind ik dan wel weer jammer.

Ivooo