FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Tsvankirai

atleetalie
De oppositie in Zimbabwe heeft het moeilijk. De huidige president, Mugabe, wil niet van zijn troon gestoten worden en hij zet de kiezers onder druk. Internationaal worden de verkiezingen afgekeurd, toch gaan ze door.
De oppositie Tsvankirai, zit in de Nederlandse Ambassade, woensdag liep het zo, de pers had nog niet eens de tijd om het persbericht te publiceren dat ze buiten waren of ze waren al weer terug uit veiligheid overwegingen!

Ik vindt dat dit schending van de mensenrechten is, en heel verkeerd. Toch ben ik er ook niet voor een oorlog met die Man te beginnen. Wat vinden jullie hier nu van, wat moeten we hier tegen doen? Want hoewel het geen wereld macht is, is het wel heel erg.
Wuppie
Er zou zeker wat aan gedaan moeten worden, maar ik vind het wel dom dat die verkiezingen worden afgekeurd, dan gaan ze toch door, en dan geberud er niets. Denk je nou echt dat alleen een afkeuring zonder gevolgen zin heeft? Ik hou me er niet echt mee bezig maar ik zou zeggen aanpakken die handel. Amerika wil toch altijd democratie brengen? Nou, ik zou zeggen begin ermee.
rvec
Wuppie wrote:
Er zou zeker wat aan gedaan moeten worden, maar ik vind het wel dom dat die verkiezingen worden afgekeurd, dan gaan ze toch door, en dan geberud er niets. Denk je nou echt dat alleen een afkeuring zonder gevolgen zin heeft? Ik hou me er niet echt mee bezig maar ik zou zeggen aanpakken die handel. Amerika wil toch altijd democratie brengen? Nou, ik zou zeggen begin ermee.
je weet dat ze gesteund worden door china? Lijkt me niet al te slim er heen te gaan.
Gieter
Zoals een prof van mij vorig jaar zei: "Verkiezingen staan niet gelijk met democratie. Dictators houden van verkiezingen!" Dat is bij deze weer duidelijk bewezen jammer genoeg.
Wuppie
rvec wrote:
Wuppie wrote:
je weet dat ze gesteund worden door china? Lijkt me niet al te slim er heen te gaan.

Dat zeggen ze niet op het nieuws Confused Hoezo steunt China ze dan? Er lijkt me niets te halen...
atleetalie
China is ook niet democratisch, dus het is niet zo vreemd.
En als je er een atoombom opgooit, dan heb je ook de chinezen, die toch best onderlegd zijn op je dak en dan begint de 'warme' ooorlog. Maar, een positief punt, dan is de kernwapenwedloop niet voor niks gewesst
rvec
atleetalie wrote:
En als je er een atoombom opgooit, dan heb je ook de chinezen, die toch best onderlegd zijn op je dak en dan begint de 'warme' ooorlog. Maar, een positief punt, dan is de kernwapenwedloop niet voor niks gewesst

nee want hoe meer kernwapens hoe meer we kapot kunnen maken Confused
China is ook niet helemaal onweerbaar als het op een oorlog aankomt. Ik denk niet dat de VS dat graag wil uitlokken.
Wuppie
rvec wrote:
atleetalie wrote:

nee want hoe meer kernwapens hoe meer we kapot kunnen maken Confused
China is ook niet helemaal onweerbaar als het op een oorlog aankomt. Ik denk niet dat de VS dat graag wil uitlokken.

De VS heeft geen economie meer als ze China aanvallen, dan zijn ze kansloos.
Klaw 2
hmm ook andersom, china is heel afhankelijk can Amerika, zij moeten hun producten kwijt. Als ze oorlog metelkaar krijgen krijgen ze allebij financiele problemen, een krijgt te veel spullen en tw einig geld en de ander te weinig spullen.
Gieter
Wuppie wrote:
rvec wrote:
Wuppie wrote:

Dat zeggen ze niet op het nieuws Confused Hoezo steunt China ze dan? Er lijkt me niets te halen...

Quote:

President Mugabe had gehoopt dat de oude bondgenoot China hem uit de malaise zou kunnen halen. Vorige week reisde hij naar Peking in de hoop daar de nodige buitenlandse valuta los te kunnen weken. China steunde Mugabe al tijdens zijn strijd tegen het blanke Rhodesische regime en lijkt nog steeds gretig zaken te doen met Zimbabwe. China is vooral geïnteresseerd in de Zimbabwaanse grondstoffen als koper, nikkel en chroom, als brandstof voor haar eigen groeispurt. Maar volgens welingelichte Zimbabwaanse kranten was de steun waarmee Peking Mugabe terug naar huis stuurde niet zo groot als de president had gehoopt. Hij kwam thuis in Harare met een paar vage beloften over investeringen in de luchtvaart en energievoorziening en een schamele 6 miljoen dollar voor wat maïsinkopen.

http://www.wereldomroep.nl/actua/regio/afrika/act20050809_zimbabwe

En zo is het eigenlijk een beetje in héél Afrika...