FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Onboard sound'card' uitschakelen

neji
Beste,

Onlangs een geluisdkaartje moeten kopen omdat de huidige onboard geluidskaart van men moederbord het maar half deed.
Nu heb ik de drivers enzo al verwijderd, maar Windows begint nu natuuurlijk elke opstart te neuten dat er "niewe hardware" is gevonden. Iemand die weet hoe je Windows wijs maakt dat hij die Nieuwe hardware mag negeren?

Apparaatbeheer,?..

Het moederbord is een MSI K9NU-NeoV.
atleetalie
Dat had je gewild, nee dat moet in de BIOS, maar vraag me niet hoe.
adri
Om in het BIOS te geraken moet je bij het opstarten van je pc op "DEL" of "F10" drukken. Dan moet je zo een beetje rondkijken in je BIOS....

Als je de naam van je moederbord weet, kan je een handleiding van het BIOS afhalen. Wink Of als je dat boekje nog hebt natuurlijk...

Greetz

Adri
neji
Ik had al eens rondgekeken in het BIOS maar niets gevonden.
Zal er morgen nog eens naar kijken tijdens het booten.
kansloos
Kun je in apperaatbeheer, het apperaat niet opzoeken, aanklikken en vervolgens uitschakelen
neji
kansloos wrote:
Kun je in apperaatbeheer, het apperaat niet opzoeken, aanklikken en vervolgens uitschakelen

Hmm, ik had die uitgezet en die stond toen ik net keek op aan. We zullen zien of de drivers zoeken melding nu wel weg is. Smile
dylanm
Gewoonlijk zit zoiets toch onder "Onboard Devices" in het BIOS?
Hier bestaan natuurlijk wel uitzonderingen op.
Anders eens deze command line tool installeren voor uitgebreide BIOS-info:
http://www.majorgeeks.com/BIOS_Information_Tool_d4215.html

Wat ik niet begrijp is dat jij het apparaat niet kunt uitschakelen via apparaatbeheer.
Er is eventueel nog een andere oplossing. Zodra Windows om de driver vraagt, werk je gewoon niet
tegen en laat je hem die automatisch installeren. Als er dan iets foutgaat zou je een venster moeten
zien met daarin wat uitleg en een checkbox met melding "Don't prompt me again" of iets dergelijks.
Vink dat aan en Windows zou je verder met rust moeten laten.

Als de driver toch geinstalleerd raakt, kun je misschien nog eens proberen de onboard geluidskaart te deactiveren via apparaatbeheer.
neji
Ik ben weer terug van vakantie, en ik heb het nog eens op een gokje gewaagd en het is me gelukt via apparaatbeheer.

Vraag me niet waarom hij het de vorige keren niet heeft gedaan, maar het porbleem is nu opgelost! Smile

Bedankt voor de hulp toch iedereen!
dylanm
Graag gedaan. Razz
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.