FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Probleem bij poort forwarding

theiceman
Goedendag Mensen!

Ik wil op dit moment wat poorten open zetten voor een server
poorten zoals 8484 en 8080 krijg ik wel open maar poort 8888 geeft een error aan Connection refused, weet iemand hoe ik die poort open kan krijgen want ik wil hem graag open krijgen

btw ik gebruik het modem van versatel/tele2 DV-201AMR

m.v.g Martijn
lordwarlord
Soms wordt port 8888 al gebruikt voor GNUmp3d's HTTP-based music streams en webinterface applicaties.( weet ook niet wat dat is maar ik vond het op google)

Code:
TCP port 8888 is the default port for GNUmp3d's HTTP-based music streams and web interface.
theiceman
En hoe kan ik ervoor zorgen dat die poort wel beschikbaar word want ik zou het graag willen gebruiken
Georgeboy
Het is niet echt duidelijk waarvoor je deze wilt gebruiken. Het is een poort die reeds geregistreerd werd voor een aantal toepassingen. Maar het zou me sterk verbazen mocht je deze niet kunnen open stellen. Heb je al connectie kunnen krijgen over die poort door bvb de routerfirewall uit te zetten?

Ben je zeker dat je router het probleempunt is?
Het zou kunnen dat je uiteraard al vanalles geprobeerd heb en dat wat ik nu zeg reeds oud nieuws is voor je. Maar heb je al eens tracert uitgevoerd om te zien waar er mogelijk een probleem is? Of heb je al eens gepinged? Al twijfel ik wel of je hiermee specifiek op een bepaalde poort kunt testen.
Een andere optie is natuurlijk om eens een capture uit te voeren als je die poort aanspreekt en ziet van waar de refused error afkomstig is...

Het zijn maar een paar ideetjes, maar misschien moet je eens wat duidelijker je probleem schetsen. Met de router die je gebruikt, heb ik nog geen ervaring, geen idee dus hoe de interface in elkaar steekt of als er standaard poorten geblokkeerd worden, wat me zou verbazen.
theiceman
Hoe zet ik die router uitdan, en ik wil het spel laten lopen op een zelf gemaakte server van een spel zodat mensen er op kunnen.
Maar ik heb al geprobeerd of mensen erop konden maar dat lukte niet
kansloos
Staat op http://www.portforward.com geen goede tutorial voor jouw router?
Georgeboy
theiceman wrote:
Hoe zet ik die router uitdan, en ik wil het spel laten lopen op een zelf gemaakte server van een spel zodat mensen er op kunnen.
Maar ik heb al geprobeerd of mensen erop konden maar dat lukte niet

Hoe je instellingen van je router aangepast worden, bekijk je best even in je handleiding. Dat kan immers sterk verschillen. Maar je moet je natuurlijk wel de vraag stellen of je huidige opstelling wel de beste oplossing is? Als ik je goed begrijp heb je nu een router aan je internetverbinding hangen en daarachter hangt je eigen netwerk met onder andere die server? Ik weet natuurlijk niet wat de vereisten zijn van het spel dat je wilt draaien, maar kan je router en uiteraard ook je eigen internetverbinding die capaciteit wel aan als er meerdere personen erop bezig zijn op hetzelfde moment? Anders zit je toch maar even je tijd te verspelen en kun je die mss beter gebruiken om een alternatieve oplossing te zoeken. Weet trouwens ook dat de upload snelheid, dus van jouw pc/router naar het internet toe, door de meeste providers lager gezet wordt dan de download snelheid.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.