FRIHOST ē FORUMS ē SEARCH ē FAQ ē TOS ē BLOGS ē COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

EK 2008

Ivooo
Raar dat er hier nog geen topic over is. Nederland de eerste wedstrijd ruim heeft gewonnen moet er toch iets over geschreven worden.

Na Nederland-ItaliŽ bleven de spelers nog redelijk rustig. Toch vond ik het wel goed van ze, want ze zijn er nog lang niet. Maar ze zitten in ieder geval op de goede weg! Gewonnen van de wereldkampioen, wie had dat gedacht.

Ik ben erg benieuwd wat Nederland vanavond gaat doen. Ik hoop natuurlijk dat ze gaan winnen. Volgens mij is de basis weer hetzelfde als de vorige wedstrijd. Daarmee ging het de vorige wedstrijd ook goed. Dus ik heb goede hoop.

Trouwens ik vind dat Nederland dit ek veel meer oranje is gekleurd dan vorige wk's en ek's. Overal zie je vlaggetjes, spandoeken en brul t-shirts. Is jullie dat ook opgevallen?

Ivooo
adri
Nederland doet het inderdaad heel goed, 3 - 0 tegen ItaliŽ was het en nu tegen Frankrijk zijn ze 3 - 1 aan het winnen en Nederland domineert nog steeds. Very Happy

Nederland gaat dus zoiszo naar de kwartfinales Cool

Als Nederland tegen RoemeniŽ speelt en Nederland laat RoemeniŽ winnen dan gaat RomeniŽ mee naar de kwartfinales. Met oog op verdere wedstrijden is dit niet zo slecht gezien. Very Happy

Hopelijk dat Nederland eens het Europees Kampioenschap wint. Smile
Ze verdienen het eigenlijk wel, als je tegen ItaliŽ en tegen Frankrijk kan winnen. Shocked

EDIT: 4-1!!!!!!!!!!!!!!!

Adri
Arnie
GG Frankrijk. Was die ene goal niet ook buitenspel? Mr. Green
adri
Nederland ging toch zoiszo winnen. Razz

Greetz

Adri
Arnie
Nou, het blijft natuurlijk hopen dat de wedstrijd tegen RoemeniŽ geen ontnuchtering wordt.
adri
Volgens mij gaat nederland het "back-up" team sturen tegen RoemeniŽ om Robben, Sneijders,... te sparen voor de kwart- en halve finales en finale natuurlijk. Cool Laughing

Greetz

Adri
Lady Elensar
Wauw, Nederland heeft goed gespeeld zeg! Gewoon 3-0 tegen ItaliŽ en 4-1 tegen Frankrijk!

Hoewel ze nu al verzekerd zijn van een plek in de kwartfinale, spelen ze dinsdag eerst nog tegen RoemeniŽ. En als ze hier van verliezen, liggen Frankrijk en ItaliŽ er uit. En ik las toevallig net ergens dat ItaliŽ vreest voor de wedstrijd, met de vraag of Nederland opzettelijk gaat verliezen. Want als ze het tactisch spelen zouden ze dat doen? Ik zou het in ieder geval niet eerlijk vinden en kan me ook niet voorstellen dat ze opzettelijk gaan verliezen. Je wil toch eigenlijk elke wedstrijd zo goed mogelijk spelen?

Dat Van Basten een aantal goede spelers laat rusten (niet mee laat spelen aankomende wedstrijd dus) vind ik opzich wel een goeie. En zo krijgen de anderen ook de kans om zich te bewijzen tijdens het EK. Zou zonde zijn als je niet mee mag doen terwijl er zo goed gespeeld wordt (of zo slecht door de tegenstander xD), dacht ik maar zo.

Anyway, ben er nog steeds overdonderd door, die goede uitslagen Shocked

Ik heb de wedstrijd gisteren in de ArenA gezien, waren er toevallig nog meer mensen naar het concert van Bon Jovi? Echt te mooi, dat hij eerst de wedstrijd afwachtte voor zijn fans, die op grote schermen in het stadion te zien was, en direct daarna zelf meer dan 2 uur lang (in z'n oranje shirt xD) een concert gaf! Super toch? Very Happy

Wel grappig, dat het hele stadion hoorbaar was bij een doelpunt, het meerendeel oranje gekleed was en er waves door het stadion gingen etc. Te maf. Alleen het veld met voetballers ontbrak gewoon xD
Ivooo
4-1, gewoonweg fantastisch!!!

Erg goed gespeeld, vooral dat laatste goal in de laatste minuut was erg mooi. Ik zat de wedstrijd bij een vriend te kijken. Daar was ook iemand die had een voetbalpool ingevuld 3-1, dus toen het laatste doelpunt viel, was hij niet zo blij.

Mij lijkt het ook een goede als van Basten wat spelers laat rusten, Robben had bijna alweer een blessure, leek het wel, toch?

Ivooo
Bengt
Nederland speelt lekker fris, en haalt nog resultaten ook.
Ze hebben twee matchen gespeeld die leuk om zien waren.

Ben benieuwd naar het vervolg Smile
rafifaisal
Ja maar nu tegen Roemenie gaan ze inderdaad hun back up team sturen.
Kleine opmerking: Als ze Roemenie laten winnen liggen Frankrijk EN Italie eruit. En kan Nederland deze ploegen al niet tegenkomen in de verdere rondes.

Ik zeg hier niet mee dat Roemenie een mindere ploeg is MAAR als ik mag kiezen speel ik de halve finale toch liever tegen Roemenie dan tegen Italie of Frankrijk

Exclamation
adri
Me too en daarom zou ik ook RoemeniŽ laten winnen.

Greetz

Adri
atleetalie
Jaaaa, nederland doet het goed, maar we zijn er nog lang niet dus blijven aanmoedigen!!!!!!!!!!

Wat Turkije gisteren deed was trouwens ook prachtig, ze stonden met 2-0 achter, en halen ze in het laatste kwartier 2-3 en winnen ze. Ook hun keeper was er nog uit gestuurd en moest er een veldspeler in het doel gaan staan.

Viva Hollandia

Kan Van Basten het tůch!
Lady Elensar
De keeper eruit gestuurd?? Wow, waarom? Damn, dat hebben ze even mooi gefixt dan, 3 doelpunten in het laatste kwartiertje Shocked
lordwarlord
ik hoop zo dat nederland morgen verliest want dan liggen italie en frankrijk er volgens mij allebei uit. Maar op dit moment gaat al mijn Repect naar turkije wat een prachtige wedstrijd was dat.
rvec
Lady Elensar wrote:
De keeper eruit gestuurd?? Wow, waarom? Damn, dat hebben ze even mooi gefixt dan, 3 doelpunten in het laatste kwartiertje Shocked

duwde een andere speler die toen wat makkelijk ging liggen.
Arnie
In de omgeving van mijn studentenflat was er trouwens meer lawaai bij die wedstrijd van Turkije dan bij Nederland. Ben ik ff blij dat Marokko niet speelt...?
Ivooo
Gisteren 2-0 voor Nederland, toch vond ik het een beetje een slappe wedstrijd, ik hoop dat ze de volgende keer weer gaan knallen, dat zal ook wel, want dan spelen ze natuurlijk weer met het "normale" team.
Ook italie heeft met 2-0 gewonnen en gaat dus ook naar de volgende ronde, van die wedstrijd heb ik echter weinig gezien.

Ivooo
Lady Elensar
Jup, ItaliŽ en Nederland zijn door. Ik ben het er mee eens dat ik de wedstrijd ook niks vond Razz Maar ik vond het ook niet spannend, het maakte totaal niet uit of ze wonnen of niet. Iig niet voor de kwalificatie dan. Ze hebben toch hun best gedaan, alleen het halve team was vervangen. Wel eerlijk spel, en kans voor de anders van het elftal. Maar er zaten wel veel loze doelschoten tussen hoor, vond ik Eh?
PennyLane
Zo raar dat Engeland niet meedoet...
adri
Ja, eigenlijk wel he Razz
Maarja het blijven toch mooie matchen Very Happy
Ik hoop alleszins dat Nederland wint Wink (tegen de Russen en tegen de rest Very Happy )

EDIT: Na 90minuten Holland 1 - 1 Rusland -> Verlengingen

Greetz
Adri
Lady Elensar
Nounou, dat was het dan.

Nederland ligt er uit! 3-1 voor Rusland, terecht gewonnen.

Ik vond het wel een enorm spannende wedstrijd. Rusland was echt goed. Paar gelukjes voor beide teams dat er niet altijd gele kaarten waren uitgedeeld, hoewel ik het er wel mee eens ben dat Kolodin die gele kaart had moeten krijgen, aangezien de bal niet buiten het veld kwam (de kijkers weten wel welk moment ik bedoel denk ik Razz), vond ik.

Ik kreeg nog hoop toen Nederland gelijk scoorde in de laatste paar minuten van de tweede helft (toch net Turkije), maar helaas heeft Rusland het toch zover weten te schoppen (wat een grappige woordkeuze toch weer xD), om er twee doelpunten bij scoren. Het is een erg sterk team. Hiddink wist gewoon precies hoe Nederland in elkaar zat, ben ik bang. Wat waren we toch ook weer blij met de vorige drie wedstrijden zeg Razz
adri
Inderdaad dat was het dan...
Na BelgiŽ in de voorrondes, nu Nederland in de kwartfinales...

Het was een zeer mooie wedstrijd, maar Rusland domineerde toch iets meer dan de nederlanders.

Greetz

Adri
Lady Elensar
..en dan nu voor de gein eens al die reacties op Fok! gaan lezen.. meine gŁte, sommige mensen reageren echt diep triest op dit verlies Sad

Ik ben echt blij dat ik niet in Amsterdam West woon zeg. Zelfs hier in deze uithoek (Zuid-Oost) hoor ik vuurwerk en keiharde muziek :S
rafifaisal
Hiddink does it again. Wat doet deze man toch met zijn ploegen ?
Nederland werd echt wel overspeeld op alle vlak.
En dan te denken dat de wedstrijd binnen de reguliere tijd eigenlijk reeds gespeeld had kunnen zijn.
Ivooo
Jammer, maar helaas, Rusland heeft verdiend gewonnen. Raar toch dat Nederland niet zo speelde zoals de eerste twee wedstrijden. Robben kon er ook niet worden ingezet, want die had tijdens de training weer een blessure opgelopen. Misschien had hij nog het verschil kunnen maken.

Van mij mag Rusland nu het EK winnen, als je de ploeg kan verslaan, die de wereldkampioen en de vice wereldkampioen heeft verslagen, dan ben je dat wel waard denk ik. Bovendien als Rusland wint heeft Nederland ook nog een beetje gewonnen.

Ivooo
Bengt
rafifaisal wrote:
Hiddink does it again. Wat doet deze man toch met zijn ploegen ?
Nederland werd echt wel overspeeld op alle vlak.
En dan te denken dat de wedstrijd binnen de reguliere tijd eigenlijk reeds gespeeld had kunnen zijn.

Inderdaad, serieus applaus voor Guus Hiddink wederom Smile
jordi
Toch wel zeer jammer.. maar ze hebben wel verdiend gewonnen. Nederland speelde weer slecht helaas Sad
adri
Nederland was toch redelijk goed Smile
De russen waren gewoon dat tikkeltje beter....

Greetz

Adri
Wuppie
Nederland speelde hartsittke slecht! Maar dit topic gan gesloten worden, we hebben niks meer aan het EK toch? Wink
adri
Ik wil toch nog wat posten over de halve finales en de finale. Very Happy

Finale word volgens mij: Spanje - Duitsland. Wink

Greetz

Adri
Lady Elensar
Wuppie wrote:
Nederland speelde hartsittke slecht! Maar dit topic gan gesloten worden, we hebben niks meer aan het EK toch? Wink

Oh zeker wel. Niet iedereen is voor Nederland, en de finale is nog niet eens geweest Wink
adri
Is het vanavond Duitsland - Turkije of is dat pas morgen?

Greetz

Adri
Wuppie
adri wrote:
Is het vanavond Duitsland - Turkije of is dat pas morgen?

Greetz

Adri

Morgen. De halve finales zijn op 25 en 26 juni, de finale op 29 juni.
adri
Bedankt Very Happy
Ivooo
Ik ben erg benieuwd wie er doorgaat, als Turkije weer zoveel geluk heeft winnen ze misschien wel, maar toch denk ik dat Duitsland in de finale komt.

Ivooo
adri
Ik ben ook van die mening, ook al heb ik die duitsers niet graag, ik denk toch dat ze gaan winnen. Smile
Wuppie
Als je gewoon van het spel uitgaat van Duitsland tegenover dat van Turkije zal Duitsland wel winnen, maar zo beredeneerden wij ook allemaal dat Nederland wel van Rusland zou gaan winnen...
Nu Nederland van Rusland heeft verloren ben ik maar voor Rusland, het speelt goed voetbal, en Guus Hiddink gun ik het ook wel. Verder maakt het me niet uit welk team er doorgaat. Duitsland heeft in de kwartfinale mooi voetbal gespeeld, en Turkije heeft nog wel even strijdkracht getoond aan het eind van de kwartfinale.
Ivooo
Dat was het dan, ook Rusland ligt er nu uit! Voor wie ik nu ben? Geen idee, het maakt me nou niet zoveel meer uit wie er wint.

Ivooo
Wuppie
Die Duitsers gun ik het echt niet. Ze moeten ook echt weer in de laatste minuut winnen van Turkije, vreselijk irritant.
Jammer dat Rusland niets heeft kunnen brengen tegen Spanje, dan krijg ik echt het gevoel dat Nederland gewoon heel slecht speelde.
Ivooo
Helaas, het EK is alweer voorbij, nou ja, alle oranje attributen waren toch al weggehaald.
Spanje, de terechte winnaar van dit EK, leuke wedstrijd gister, maar het had toch wel iets spannender mogen zijn, of er hadden wel wat meer doelpunten mogen vallen.
Ik ben benieuwd hoe we het het volgende wk gaan doen, maar dat duurt natuurlijk nog wel even.

Ivooo
Wuppie
Ik was voor Spanje, maar ik hoopte wel dat Duitsland terugkwam zodat we een spannende verlening en strafschoppenserie hadden kunnen meemaken, maar dat zat er helaas niet in. Ballack eigenlijk al gebleseerd maar speelde toch, maar kon niets brengen. Dus Duitsland was zwakker dan in andere wedstrijden.
00steven
het moet gezegd het was een formidabel ek met zeer veel mooi voetbal.
ik supporterde zelfs voor Nederland wie had dat ooit gedacht.

spanje is volgens mij ook de terechte winnaar. op naar het Wk hopelijk zien we hier even mooi voetbal.
Lady Elensar
...En dat was de finale van het EK voetbal tweeduizend en acht! *toeters en bellen*

Spanje heeft gewonnen door Duitsland eruit te schoppen met een welverdiende 1-0. En dit keer dus gťťn Duitsland die in de laatste minuut nog weet te scoren. Helaas voor de Duitsers, viva l'EspaŮa!

(heeft iemand nog iets belangrijks te zeggen over het EK, stuur me een pm'etje)
lordwarlord
spanje is een terrechte winnaar al was het wel jammer dat Nederland niet kampioen is. De wedstrijd van NL-RUS had veel beter gemoeten maar dat is wat achteraf gepraat

spanje:D Cool goed zo alles beter dan duitsland Embarassed
Lady Elensar
Shit, ik ben gewoon vergeten het topic te sluiten Laughing Wat een stomme moderator ben ik ook Laughing

-closed-