FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Winzip

rafifaisal
Vroeg mij gewoon even af sinds wanneer Winzip betalend is geworden.
Was dit vroeger niet gewoon freeware ?
En welke gratis alternatieven stellen jullie voor ?

alvast bedankt
rvec
Ik dacht dat het al een tijdje betaald was, maar ik ben al lang gebruiker van winrar en 7zip. Die kunnen ook meer aan dan winzip en zijn gratis (winrar is met een melding dacht ik, maar wel oneindig lang te gebruiken).
atleetalie
Once upon a time, maar toen was alles nog gratis omdat men niet zeker was of het gehele pc idee wel wat zou worden, en tegenwoordig zijn we allemaal veel veeleisender. En programma's worden misbruikt om gegevens te verkrijgen. Nee Winzip kost toch al zo'n 5 jaar of langer geld gelukkig voor jou zijn er zat vervangers van zoals ultimatezip en zipgenius. De eerste heeft mijn voorkeur, dan moet je versie 2.7 hebben anders moet je ook dokken. zipgenius is nog steeds gratis maar werkt naar mijn mening echt hinderlijk.
adri
Ik gebruik Winrar, zat bij de pc toen ik hem kocht, gratis extratje Very Happy
rafifaisal
Ik heb even Winrar geinstalleerd en ziet er op het eerste zicht handig en snel in pocketformaat uit.

Laughing

Alles wat een tooltje moet hebben he

bedankt mensen
adri
No problem, Wink

Met Winrar kan je ook passwoorden op je zelfgemaakt archief zetten, en commentaar toevoegen aan je archief, vind het passwoord handig voor als je een bestand voor 1 persoon upload en je wilt alleen dat die persoon kan lezen wat er in het archief zit....

Groetjes

Adri
lordwarlord
vind zelf over het algemeen Winrar beter dan winzip omdat winrar meer extensies ondersteunt en volgens mij ook geheel gratis is Cool
atleetalie
Tja, in ieder geval bestaat het langer en het staat voor wat het doen moet, zip's openen veel andere archief formaten kwamen pas later.
rvec
Een probeerversie van winzip werd eerder vaak op een pc geinstalleerd. Nu volgens mij niet meer, maar wij hebben het eerder een keer met een pc meegekregen.
James007
WinRAR is ook niet gratis. De uitprobeerversie blijft echter gewoon werken en geeft enkel melding dat het een uitprobeerversie is. Confused

http://www.7-zip.org/ FREEWARE
rafifaisal
Wat vind je van Winrar versus 7 zip ?
Het 7 zip nooit geprobeerd maar ziet er niet slecht uit.
Mischien enig advies over deze software ?
Lady Elensar
James007 wrote:
WinRAR is ook niet gratis. De uitprobeerversie blijft echter gewoon werken en geeft enkel melding dat het een uitprobeerversie is. Confused

http://www.7-zip.org/ FREEWARE

Ja, dat vind ik dus ook vreemd. Ik heb ook WinRAR, al behoorlijk lang, en ik kan hem altijd nog gebruiken. Hij geeft wel altijd een melding (voor de aankoop van een betaalde versie?). Maar misschien werken een aantal functies dan gewoon niet? Ik weet het eigenlijk niet, ik gebruik hem alleen voor de standaard in- en uitpak functies Razz.
rvec
Lady Elensar wrote:
...ik gebruik hem alleen voor de standaard in- en uitpak functies Razz.

kan hij nog meer? Razz
James007
Testen, herstellen, wachtwoorden, omzetten, files listen... ik kijk maar even in de menu's.

En inderdaad ik snap het dus ook niet waarom dat ding gewoon blijft werken, maar het zal me een zorg wezen ook.

Van 7-zip ken ik persoonlijk niets dus ik kan niet meer info geven.
kansloos
7zip staat geïnstalleerd bij mij, maar ik vind de interface er amateuristisch uit zien, heb liever gewoon winrar, die melding neem ik er wel bij.
jordi
Zo heel erg is die melding ook niet. Ik heb hem ook altijd Razz. En de alle functies die ik nodig heb van WinRar doen het gewoon. Dus ik vind het niet erg Very Happy
lordwarlord
Ik heb winzip en winrar en 7zip en nog een paar andere gewoon voor het geval dat eentje net iets niet kan uitpakken heb ik weer een andere, maar het komt meer dat ik te lui ben om winzip en 7zip eraf te gooien. Want met winrar kun je toch alles uitpakken:P
Marcuzzo
Universal extractor is ook een leuke tool om te hebben...
het is een openSource front-end voor zowat alle archivers. geschreven in AutoIt.
en pakt zogoed als alles uit (behalve ECHTE gecompileerde .exe's uiteraard)
http://legroom.net/software/uniextract

PS: 7zip Rulez Big Time Razz
atleetalie
Ja eeh leuke tool of WinZip vervanger? Ik bedoel hij moet wel makkelijk en snel te bedienen zijn en goed comprimeren. Uitpakken is een latere zorg.
Marcuzzo
in tegenstelling tot universal extractor is Winzip is een volwaardige archiver.
universal extractor is slechts een universele uitpakker zoals de naam doet denken.

handig als je bv eens wil zien wat er zoal in een installer zit (7zip installer, MSI, sfx, nsis, enz, enz)

7Zip is een waardige winzip vervanger vind ik persoonlijk, er zullen veel mensen hetzelfde denken, en even veel het tegenovergestelde Wink

je mag het altijd testen, neem eender welk bestand en zip'm, rar'm en 7zip die dan (wel de zelfde verhoudingen gebruiken uiteraard) en vergelijk, je zal tot de conclusie komen dat 7zip meestal de beste comressie heeft, en zoniet is het winrar

check ook dees even http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_archivers
joostvane
Is het betalend geworden dan? :O Of is het zo shareware, dat je kan betalen?
dylanm
Persoonlijk gebruik ik PeaZip als vervanger voor WinZip, WinRAR en 7-Zip.
Link: PeaZip op SourceForge.
SlideR.nl
dylanm wrote:
Persoonlijk gebruik ik PeaZip als vervanger voor WinZip, WinRAR en 7-Zip.
Link: PeaZip op SourceForge.

Thnx ga ik even proberen. Ik zit nog steeds met al die losse programmas te kloten.

Carola_Game
Ik gebruik ook gewoon WinRar sinds een jaar. Werkt perfect en kon het gratis downloaden. Heb toen niets over een probeerversie gelezen en ook nooit melding van gehad. Is verder ook erg gebruiksvriendelijk.
Het makkelijkste vind ik dat je het programma niet op hoeft te starten, maar dat je het zip-bestand gewoon kunt uitpakken met je rechtermuisknop (in de huidige map of een andere map, wat je wilt)