FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Aardbeving China

atleetalie
In China is onlangs een enorme aardbeving geweest en er zijn al meer dan 32.000 doden. Het gaat om de provincie SechuanEn dat is waarom ik het belachelijk vindt dat ik nu, na zoveel dagen een topic moet starten terwijl en zoveel frihosters zijn die dat voor mij hadden kunnen doen.

Gelukkig, zo meldde het nieuws waren er wel 68 panda's!!!!!!!!!!! gered, Nou ben ik daar heel blij mee maar dat weegt niet op tegen 32000 doden.

De samenwerkende hulporganisties hadden ook maar 4 ton binnen gekregen terwijl met de tsunami van 2 jaar geleden een paar miljoen werd opgehaald in de eerste paar dagen. Daarom vraag ik jullie aandacht voor deze gebeurtenis die ons allemaal zou moeten raken, toch?
stienoo
Mij raakt het zeker, ik heb daarnet nog in het nieuws gezien dat ze 3 min stilte hebben gehouden, ik vind het heel erg, en vind ook dat we allemaal eens moeten stilstaan bij die zoveel doden, en al bijna evenerg, al die mensen die nu wees zijn of ineens de helft van hun familie kwijt zijn.

Gelukkig hebben we hier in Europa daar niet zoveel last van
Lady Elensar
atleetalie wrote:
En dat is waarom ik het belachelijk vindt dat ik nu, na zoveel dagen een topic moet starten terwijl en zoveel frihosters zijn die dat voor mij hadden kunnen doen.

Dit hoef je niet op zo'n beschuldigende manier te brengen hoor. En je had het zelf ook al veel eerder kunnen doen want je bent gewoon online geweest. Ik vind deze opmerking niet erg netjes van je.

Quote:
Gelukkig, zo meldde het nieuws waren er wel 68 panda's!!!!!!!!!!! gered, Nou ben ik daar heel blij mee maar dat weegt niet op tegen 32000 doden.

En dan nog maar niet te spreken over het dodenaantal in Myanmar. Dat zijn er bijna 80.000, met nog een dikke 50.000 vermisten. En het ergste aan dit land is, dat ze niet meteen hulp accepteerden van andere landen.

Wat een rampen, vreselijk Sad En het wordt waarschijnlijk allemaal nog veel erger in de loop van de jaren.
Klaw 2
De reden waarom de tsunami veel meer geld ophaalde is dat het nu om china gaat, India is bijvoorbeeld een democratie (dacht ik). Terwijl china dat niet is, is dit een van de zoveelste aarbevingen, terwijl met de tsunami iets was wat men eigenlijk totaal niet verwacht had.

Over de gebeurtenis zelf het is inderdaad heel erg erg, ik had zelfs gehoord dat een dorp in een valei was weggevaagd en dat er een rivier was omgeleid over dat dorp heen (door vershuivingen).
Georgeboy
Zo'n aardbeving is een bijzonder dramatische gebeurtenis. Het treft steeds mensen die het al niet breed hebben, vermits deze in de minst stabiele huizen wonen. Het zijn vaak ook die bevolkingsgroepen die het minst middelen hebben om een ziekenhuisfactuur enz te betalen.

Nu begrijp ik wel je frustratie dat er nog niets gebeurd is hier in het westen voor de mensen daar ter plaatse, maar je moet ook weten dat het hier over China gaat. Er zijn duizenden mensen bij betrokken, in onze ogen, de mens van de lage landen, lijkt dit enorm veel. Dit zijn voor ons reeds grote steden die zoveel inwoners tellen. Maar China telt maar liefst 1.3 Miljard inwoners. Wat dus ook wil zeggen dat China op zich genoeg mensen heeft om ter plaatse te gaan helpen. Ook de economie in China is dermate groot geworden dat ze genoeg middelen voor handen hebben om die gebieden van al het nodige te voorzien. En was het niet zo, doen hoefde China maar even een signaal te geven en daar zouden de westerse landen staan om haar bij te springen. We mogen ons vanuit het westen niet steeds willen opdringen. Hulp aanbieden kunnen we steeds (en werd zeker ook gedaan), maar ook die landen hebben hun trots en eigen hulpverleners. Ze zullen zichzelf eerst willen bewijzen.
Voor onze hulpverleners is het ook niet eenvoudig. Je komt zomaar die landen niet in. Je hebt een visum nodig die niet aan iedereen wordt verstrekt. Hetzelfde probleem heb je nu in Myanmar zoals reeds werd aangehaald. Die situatie vind ik veel erger. Daarvoor wordt geld ingezameld, maar de plaatselijke overheid ginder staat niet open voor de steun. Ze denken het ook zelf te kunnen oplossen... Ik hoop dat ze snel inzien dat het niet alleen zal lukken, want anders staat er daar een nog grotere ramp te wachten. Zeer triest voor de mensen daar ter plaatse.
Lord Klorel
Georgeboy wrote:
Hetzelfde probleem heb je nu in Myanmar zoals reeds werd aangehaald. Die situatie vind ik veel erger. Daarvoor wordt geld ingezameld, maar de plaatselijke overheid ginder staat niet open voor de steun. Ze denken het ook zelf te kunnen oplossen... Ik hoop dat ze snel inzien dat het niet alleen zal lukken, want anders staat er daar een nog grotere ramp te wachten. Zeer triest voor de mensen daar ter plaatse.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de militaire regering van myanmar nog steeds zo slecht hulp toelaat in het land, zeker nu de kans op epidemies en zo meer zeer reeël zijn. Ik hoop dat de VN voorzitter Bankymoen (sorry als ik het fout schrijf) erin slaagt de regering te overtuigen om alle hulp toe te laten.
Het volgende wat ik zal zeggen zal misschien hard klinken, maar is volgens mij het enige middel om de regering van myanmar wakker te schudden. Geen doorgang voor hulpverleners is ook geen hulpgoederen.
Over China heb ik ook mijn bedenkingen, maar ik heb even genoeg gal gespuwd dunkt me.
atleetalie
Natuurlijk had ik dit al veel eerder kunnen posten, maar ik ben gewend, dat zoiets voor me gedaan wordt, bijvoorbeeld met fitna was er binnen een dag een topic, terwijl dit nooit leek te gaan komen.

Er lijkt trouwens geen einde aan te komen, de na schokken blijven komen
lordwarlord
ik vind het allemaal heel vervelend voor china voor omdat ze wel beter dingen te doen.
Zoals alles voor het westen mooi inrichtingen omtrendt de olympische spelen.
gelukkig is er al veel hulp onderweg voor de mensen die nog in het puin liggen maar juist weinig voor de mensen die het overleefd hebben Confused dat vind ik wel slecht van china maarjah het zijn dan ook zoveel mensen die je dan moet helpen
Gieter
atleetalie wrote:

Gohja, de mens is al bij al niet met uitsterven bedreigd momenteel, de panda's daarentegen... (daar komt nog eens bij dat ze in gevangenschap zich zeer moeilijk voortplanten.)

Los daarvan is het erg om te zien hoe overlevenden constant de "Chinese regering" danken als ze juist gered zijn, hier zit meer achter denk je dan...
Lady Elensar
Lord Klorel wrote:
Bankymoen (sorry als ik het fout schrijf)
Het is Ban Ki-Moon Smile
Quote:
Het volgende wat ik zal zeggen zal misschien hard klinken, maar is volgens mij het enige middel om de regering van myanmar wakker te schudden. Geen doorgang voor hulpverleners is ook geen hulpgoederen.
Die regering is al lang wakker geschud hoor Wink En alle (onschuldige) slachtoffers hebben recht op hulpverlening, dus ik ben het er niet mee eens als je zegt dat ze geen doorgang moeten bieden aan hulpverleners en goederen.
Georgeboy
Enkele dagen geleden was er een reportage in het VRT nieuws van een journalist die op de rampplaats geraakt was. Hij verbleef blijkbaar al in Myanmar toen het gebeurde, dus voor hem geen problemen omtrent visa. Natuurlijk mocht hij door de verschillende controles in principe niet binnen in het rampgebied. Toch heeft hij een taxichauffeur gevonden die hem wou meesmokkelen op de grond voor de achterste zetels. Hij is door alle posten heen geraakt en heeft daar enkele opnames gemaakt. Vreselijk !! De lokale bevolking is zelf verzwakt om iets te doen en zoeken waar ze kunnen om te schuilen. Lijken drijven er verder rond. Het is uiteraard ontzettend moeilijk, maar die mensen zouden de handen zelf in elkaar moeten slaan om die lijken uit het water te halen. Want als deze er nog langer in blijven liggen, zullen ziektes niet lang op zich laten wachten...
Of de journalist daar nog steeds is, weet ik niet.
©Wolfie
Beste dames en heren,

Jullie geloven toch niet werkelijk dat China dit zo'n erge ramp vind? De propaganda machine draait op volle toeren. Nu is de aandacht weg van Taiwan en Tibet.

Dat moeten jullie toch wel doorhebben...

Natuurlijk is het erg dat er duizenden mensen de dood hebben gevonden, maar voor de dictator daar is het alleen maar goed: hij kan zijn zorgzame kant laten zien.

Houd jullie ogen open is mijn boodschap.
Lord Klorel
©Wolfie wrote:
Beste dames en heren,

Jullie geloven toch niet werkelijk dat China dit zo'n erge ramp vind? De propaganda machine draait op volle toeren. Nu is de aandacht weg van Taiwan en Tibet.

Dat moeten jullie toch wel doorhebben...

Natuurlijk is het erg dat er duizenden mensen de dood hebben gevonden, maar voor de dictator daar is het alleen maar goed: hij kan zijn zorgzame kant laten zien.

Houd jullie ogen open is mijn boodschap.

Ik ben volledig met je eens Wolfie nu dit feit zich heeft voorgedaan denkt die *blaaskaak* (sorry voor mijn taalgebruik) de Tibet hetse is even geluwd. Maar ik ben er zeker van dat er vroeg of laat zich nog iets manifesteren en dat China serieus moet oppassen.

----

Lady Elensar wrote:
Lord Klorel wrote:
Bankymoen (sorry als ik het fout schrijf)
Het is Ban Ki-Moon Smile
Quote:
Die regering is al lang wakker geschud hoor Wink En alle (onschuldige) slachtoffers hebben recht op hulpverlening, dus ik ben het er niet mee eens als je zegt dat ze geen doorgang moeten bieden aan hulpverleners en goederen.

Sorry Lady je begrijpt mijn standpunt verkeerd.
Ik bedoel juist dat als myanmar geen hulpverleners toelaat, dat ze dan ook geen goederen mogen krijgen.
Lady Elensar
Lord Klorel wrote:
Sorry Lady je begrijpt mijn standpunt verkeerd.
Ik bedoel juist dat als myanmar geen hulpverleners toelaat, dat ze dan ook geen goederen mogen krijgen.

Ooooh oke, ik begrijp het. Maar dan nog, alles wat de mensen in deze toestand kan helpen is toch belangrijk? Dan kun je toch niet zeggen dat als het één niet kan, dat het ander ook niet mag? Dat zou ik oneerlijk vinden voor degenen die het zo hard nodig hebben.

Maar misschien heb je wel gelijk, alleen denk ik dat de regering echt wel doorheeft dat het belangrijk is dat ze hulp moeten accepteren. Ze zijn gewoon eigenwijs.

Ik vraag me eigenlijk af hoe het nu met het land gaat. Ik heb er al een tijd niets meer over gehoord of gelezen.