Zojuist heeft iemand mij op mijn mobiel gebeld. Ik herkende het nummer niet en het stond ook niet in me telefoonboek maar ik nam gewoon op. Het bleek een jonge/man met een zware stem te zijn die ik niet kon verstaan. Hij haalde waarschijnlijk een leuke grap met me uit ofzo.
Is het mogelijk om wat gegevens bij elkaar te verzamelen als je alleen het nummer weet? Om het telefoonboek af te speuren naar ieder nummer om te kijken of het klopt duurt vast wel een paar jaar en ik wil weten wie ik moet aanspreken. Het is vast een scholier bij mij op school die denkt dat hij grappig is. Mij gaat het er om dat ie in zijn broek plast als ik hem ermee confronteer 
bel hem met een ander nummer op. Met een beetje geluk zegt hij zijn naam.
Als ik mij niet vergis kan je in België op de witte gids (telefoonboek van particulieren/gouden gids dus
) gewoon het nummer intikken en hopen dat hij er tussen staat.
Er is volgens mij vast wel zo'n service in nederland.
Ook al geprobeerd het nummer tussen "" te steken in Google? Misschien is zijn gsm nummer wel eens neergetypt op een godvergeten webpagina?
Hoewel het beste idee volgens mij nog altijd is: bel met een andere gsm (of stel je gsminstellingen in dat je nummer niet zichtbaar is. (ik heb al gemerkt dat mijn vriendin dan altijd haar volledige naam zegt..
))
Google had niks opgeleverd. Ik bel hem wel terwijl ik zelf onbekend ben. Dan moet ik hem vroeg of laat wel tegen komen 
Van dat soort spook telefoontjes kan je je beter maar niets aan trekken en als het aanblijft houden moet je zijn nummer blokkeren. In Nederland heb je trouwens http://www.omgekeerdzoeken.nl daarmee vindt je alle adressen bij telefoonnummers, alleen niet allemaal staan ze er in.
Je moet met zon telefoontjes ook oppassen, ik heb eens gehoort dat ze ook geld kunnen afpakken (ik weet niet meer hoe het zit) of als het een onbekent nummer is en het komt vanuit het buitenland moet jij ook betalen...
ik denk zelf niet dat het een spooknummer is. Het nummer had ik niet terug kunnen vinden dus ik ga maar een keer anoniem bellen. De telefoonrekening gaat toch niet over de limiet heen want ik bel toch bijna nooit.
Je dient hier inderdaad mee op te letten. Mocht je bvb sms'en ontvangen van dat nummer dan kunnen die aan jou aangerekend worden. Jammergenoeg kosten deze berichtjes net iets meer dan een gewoon sms'je.
Ik heb iets dergelijks meegemaakt met nieuwjaar. Ik kreeg een tof berichtje van iemand zonder naam of nummer dat ik ken. Nu gebeurt het wel eens vaker dat iemand een gsm in bruikleen gebruikt omdat zijn/haar geld op is. Dus ja, wat doe ik, ik sms terug om te vragen wie ik geluk mocht terugwensen. Nooit geen reactie op gehad en ik maar gelukkig ook. Want toen ik mijn krediet opnieuw opvroeg bleek dit per bericht me een behoorlijk bedrag voor een sms gekost te hebben. Het gsmnummer was van een lokale operator, maar blijkbaar wordt het niet voor normaal gebruik benut.
Gezien dit maar éénmalig is voorgevallen heb ik het daar maar bij gelaten.
Mocht ik van jou zijn, zou ik het hier ook bij laten en zien of het niet nog eens gebeurt. Bij herhaling kan het natuurlijk wel interessant zijn om te weten wie het is. Kun je bellen en vragen of je bij een bepaalde fictieve persoon bent. Uiteraard zegt die persoon neen. Heeft hij nog geen naam gezegd dan vraag je gewoon wie hij is, want zijn nummer staat zogezegd onder de naam van fictieve persoon X in je telefoonlijst... Kans dat je naam te weten komt is vrij groot, want uiteraard zal je beller ook willen weten wie jij bent, gezien zijn nummer in jouw lijst staat...
Ik ga gewoon deze hele maand minder bellen gewoon voor de zekerheid en bel ik die gast op met de hoop dat ie gwn opneemt met zijn naam. Ik heb gebeld maar best vreemd dat er niet werd opgenomen 
als het een vast toestel is dan kan je via de witte gids de nummer opvragen
| the666bbq wrote: |
| als het een vast toestel is dan kan je via de witte gids de nummer opvragen |
Witte gids? Nog nooit van gehoort. Ik heb Google geprobeert maar de site was tijdelijk offline. Ik probeer het later wel opnieuw
Witte gids bestaat enkel in Belgie en bundelt alle vast nummers met bijhorende adres.
Als het natuurlijk niet om een prive nummer gaat natuurlijk.
In nederland zal dit ook wel bestaan maar daar heet het anders waarschijnlijk.
als je nou met je mobiel hem anoniem belt^^ dan weet hij het niet echt dan zegt hij echt wel zijn naam
en dan kan de pret beginnen xD
| lordwarlord wrote: |
als je nou met je mobiel hem anoniem belt^^ dan weet hij het niet echt dan zegt hij echt wel zijn naam en dan kan de pret beginnen xD |
Nog meer fun zou het zijn als je je gaat uitgeven als politie of ander overheidsdienst.

| rafifaisal wrote: |
| lordwarlord wrote: | als je nou met je mobiel hem anoniem belt^^ dan weet hij het niet echt dan zegt hij echt wel zijn naam en dan kan de pret beginnen xD |
Nog meer fun zou het zijn als je je gaat uitgeven als politie of ander overheidsdienst.
 |
Nou nou dat lijkt me een beetje overdreven
Het is wel dat ik al een paar keer had geprobeert om anoniem te bellen maar hem nog nooit aan de telefoon heb gekregen. Ik geef het wel op, ik heb wel andere dingen te doen 
Als iemand mij anoniem belt neem ik nooit op. En ik ken nog veel mensen die dat niet doen. Wie me echt nodig heeft belt mij wel normaal... En buitenlandse nummers die ik niet ken neem ik nooit op. Veel te louche...
Ik neem vaak de eerste keer niet op...
Ik denk altijd als het echt belangrijk is dan bellen ze wel terug...
Als ze nog eens bellen dan neem ik wel op
Maar onbekende telefoontjes krijg ik eigenlijk toch niet vaak....
Adri
onze huistelefoon belt zonder nummer. Omdat we met voip bellen zit er geen telefoonnummer aan vast (kan wel maar is duurder). Dus om ons te bellen gebruik je een andere lijn dan als wij naar iemand bellen. Ik moet dus wel anonieme telefoontjes opnemen.
| adri wrote: |
Ik neem vaak de eerste keer niet op...
Ik denk altijd als het echt belangrijk is dan bellen ze wel terug...
Als ze nog eens bellen dan neem ik wel op
Maar onbekende telefoontjes krijg ik eigenlijk toch niet vaak....
Adri |
Doe ik altijd als ik mensen anoniem ga bellen, dan bel ik twee keer
Maar ik bel nooit voor de gein, grappen met iemand uithalen kan ook goedkoper zijn dan weet ik veel hoeveel cent per minuut.
Af en toe gebeurt dat bij mij ook wel eens, maar dan leg ik meteen toe en bel ik nooit terug. Verschillende keren gehad dat ik door een Franstalige werd opgebeld, zo'n dingen vertrouw ik al meteen niet!
Ook al gehad dat ik door een nummer werd gebeld uit het buitenland, een landcode met drie cijfers, heb toen ook (uiteraard) niet opgenomen.
Voor Belgische nummers gebruik ik www.infobel.be, ze hebben ook een internationale versie www.infobel.com, misschien dat je daar ook omgekeerd kunt zoeken voor Nederlandse nummers.
Volgens mij is dat nummer opsporen niet mogelijk. Misschien het beste dat telefoontje negeren?
| Lily wrote: |
| Volgens mij is dat nummer opsporen niet mogelijk. Misschien het beste dat telefoontje negeren? |
Al gedaan