FRIHOST FORUMS SEARCH FAQ TOS BLOGS COMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Voetballer Francois Sterchele overleden

Lord Klorel
Heb vanochtend op de radio gehoord dat voetballer Sterchele is omgekomen in een auto-ongeval. Op de expressweg ter hoogte van Vrasene.
Volgens de gegevens dat ik heb vernomen zou snelheid de oorzaak zijn van het tragische ongeval. Club Brugge heeft dan besloten om de oefenmatch van vandaag af te gelasten en de website is volledig in zwart gehuld.

Ik treur dan ook oprecht mee met de familie en vrienden van Sterchele en betuig dan ook mijn innige deelneming aan de familie Sterchele.

Info: http://www.gva.be/nieuws/sport/VoetbalBinnen/default.asp?art={500F02E0-C4D6-43A3-9E24-79F80C1BAAF6}
atleetalie
Tja triest zo vroeg, zo jong, de vader van mijn moeder kwam ook door een auto-ongeluk om het leven toen zij pas 2 of 3 was. Maar misschien is het wel beter dan op het veld inelkaar zakken. Dan ga je wel dood voor al je fans maar toch kan het beter beslotener blijven vindt ik.
Gieter
atleetalie wrote:
Tja triest zo vroeg, zo jong, de vader van mijn moeder kwam ook door een auto-ongeluk om het leven toen zij pas 2 of 3 was. Maar misschien is het wel beter dan op het veld inelkaar zakken. Dan ga je wel dood voor al je fans maar toch kan het beter beslotener blijven vindt ik.

't Is ook wel beter dan te sterven door uit te glijden in de douche en verkeerd te vallen...

Dood is dood eh...
Klaw 2
Gieter wrote:
atleetalie wrote:

't Is ook wel beter dan te sterven door uit te glijden in de douche en verkeerd te vallen...

Dood is dood eh...

Hij bedoelt denk ik voor de nabestaanden, maar ik denk dat ik liever op het veld (als voetballer in elkaar zou zakken).

Maargoed, het is natuurlijk erg dat hij sterft, R.I.P.
lordwarlord
wel zonde dat een jonge voetballer met talent op zo'n manier aan zijn einde moet komen
maar is het altijd in het leven, dood is zeker voor iedereen, het is alleen wanneer en hoe
adri
Spijtig dat er zo'n talent gestorven is, maar hij heeft het wel zijn eigen aangedaan, dus ik kan geen berouw tonen (hij moest maar geen 217km/u rijden!)
James007
Het is uiteraard bijzonder triest dat iemand zo jong om het leven moet komen, maar hoe hard kun je het eigenlijk gaan zoeken? Hij reed met z'n Porsche Cayman met een snelheid van 217 km/u de weg af en ze snappen niet waarom hij "een bruusk stuurmanoeuvre maakte". Als een kleuter met z'n driewieler plots richting gracht draait, dat is een bruusk manoeuvre. Tegen 217 km/h lijkt me een stofje op de linkerkant van het stuur al een bruusk iets.

Waarom moeten al die fans ook plotseling gaan wenen aan de poorten van het stadion? Het was een eersteklas Johnny die met zijn "boenkbakske" met een ongelofelijke F1-achtige snelheid gecrasht is. Voor mij krijgt hij geen pagina's tekst in alle kranten, dat zou de eerste beste Johnny van achter het hoekje hier ook niet krijgen.

Wat leren wij hieruit? Gij zult voortaan met de fiets komen!
adri
James007 wrote:
Het is uiteraard bijzonder triest dat iemand zo jong om het leven moet komen, maar hoe hard kun je het eigenlijk gaan zoeken? Hij reed met z'n Porsche Cayman met een snelheid van 217 km/u de weg af en ze snappen niet waarom hij "een bruusk stuurmanoeuvre maakte". Als een kleuter met z'n driewieler plots richting gracht draait, dat is een bruusk manoeuvre. Tegen 217 km/h lijkt me een stofje op de linkerkant van het stuur al een bruusk iets.

Waarom moeten al die fans ook plotseling gaan wenen aan de poorten van het stadion? Het was een eersteklas Johnny die met zijn "boenkbakske" met een ongelofelijke F1-achtige snelheid gecrasht is. Voor mij krijgt hij geen pagina's tekst in alle kranten, dat zou de eerste beste Johnny van achter het hoekje hier ook niet krijgen.

Hiermee ben ik het nu volledig mee eens, waarom wenen als hij het eigenlijk zijn eigen heeft aangedaan?
Gieter
James007 wrote:

Gepaste snelheid is ook al een goed begin, maar bon. Smile

Volgende week weten we de resultaten van het toxicologisch onderzoek!
Bengt
Ik vind het vrij aangrijpend,
zeker nadat ik gisteren de beelden op tv zag van voor en tijdens de wedstrijd.

En waarom krijgt hij pagina's in de krant. Kijk, als iemand die niet bekend is verongelukt,
de mensen die hem kenden vinden dat heel erg, en de mensen voor wie die kerel iets betekende.
Wel, in dit geval, iemand als hij betekende voor veel mensen heel wat,
kinderen's idool, etc etc
Georgeboy
Ik vind het ontzettend pakkend dat je na zo'n gebeurtenis merkt dat de voetbalsupporters ook heel sereen kunnen zijn. Tijdens de beelden die ze toonden hoorde je werkelijk de spelers tegen elkaar praten op het veld, terwijl dat anders maar heel zelden gebeurt. Het was idd niet verstandig om quasi het dubbele te rijden van de maximale toegelaten snelheid. Maar elke dag gebeuren dergelijke ongevallen met mensen die denken dat het hen niet kan overkomen. En elke dag is dit ook voor de vrienden en familieleden een grote schok die men moet verwerken, ook al komt dat ongeval niet in het nieuws. Dit is een onderwerp waarover uren kan blijven doorgegaan worden.

Wanneer de mens niet verstandiger gaat rijden, zie ik ooit nog wel een gps-snelheidsbegrenzer verschijnen. En indien dit toestel wordt uitgeschakeld en men wordt betrapt, auto in beslag nemen.

Op dit moment is er op de plaats van het ongeval zeer gevaarlijk rijden, vernam ik daarnet in het nieuws. De vele fans willen de plaats van het onheil komen bekijken en stoppen op de pechstrook... Als daar maar niet meer ongevallen van komen.
adri
Kijkfile inderdaad, Er zijn zoveel mensen die stoppen om een laatste groet te brengen dat er een kijkfile onstaat!

Vind het zelf maar zielig om iemand die je eigenlijk alleen maar kent van op TV of van op circa 100m afstand om die dan een laatste groet te brengen.

Adri
PennyLane
Ik hou helemaal niet van voetbal, maar mijn vriend is een hevig Club supporter, en die zat echt behoorlijk in de put na donderdag. Ik snap nu ook waarom al die fans weenden. Voetbal is zo'n volkssport in Belgie, het beweegt zo'n grote massa's mensen, dat is die mensen hun halve leven gewoon, elke week naar de voetbal gaan. Zelf zou ik het nooit van zijn leven doen, maar er zijn mensen die daar behoefte aan hebben.

Trouwens, als je idool sterft, op welke manier dan ook, dan is de eerste reactie altijd verslagenheid en verdriet. Ook al pleegde hij of zij zelfmoord. Het denkvermogen komt pas weer na een paar dagen (oke, bij sommigen is dat er nooit geweest en komt dat ook gewoon nooit terug...) Mijn vriend beseft ook dat Sterchele het zichzelf heeft aangedaan, maar het ongeloof blijft.

Hoe dat komt? Bij Van den Stock waren ook enorm veel mensen in de rouw he, en die mens was al 93...

Ach ja, live fast, die faster...
James007
Justin Henin die net aankondigt dat ze hier en nu stopt met tennissen vind ik persoonlijk enigszins betreurenswaardiger. Zij creert stichtingen om mensen te helpen, hij kocht zichzelf een Porsche Cayman.
Lord Klorel
adri wrote:
Kijkfile inderdaad, Er zijn zoveel mensen die stoppen om een laatste groet te brengen dat er een kijkfile onstaat!

Vind het zelf maar zielig om iemand die je eigenlijk alleen maar kent van op TV of van op circa 100m afstand om die dan een laatste groet te brengen.

Adri

Een landbouwer in de buurt waar het ongeval gebeurd is, word nu zuur bekeken omdat hij klaagt dat er heel veel mensen over zijne grond naar de plaats van het ongeval gaan. Omdat mensen te lui zijn om 100 m extra om te gaan, moet een maisveld van de boer er volledig aangeloven.
Ik vind dat de boer moet gecompenseerd worden omdat de lompe voeten van treurende supporters per se een veld moeten ruineren om speciaal naar die plek te gaan.
lordwarlord
Lord Klorel wrote:

Een landbouwer in de buurt waar het ongeval gebeurd is, word nu zuur bekeken omdat hij klaagt dat er heel veel mensen over zijne grond naar de plaats van het ongeval gaan. Omdat mensen te lui zijn om 100 m extra om te gaan, moet een maisveld van de boer er volledig aangeloven.
Ik vind dat de boer moet gecompenseerd worden omdat de lompe voeten van treurende supporters per se een veld moeten ruineren om speciaal naar die plek te gaan.

inderdaad, eigenlijk zouden ze dat soort dingen strafbaar moeten maken zodat mensen die het gedaan hebben voor de kosten opdraaien en niet de overheid. En het is ook goed voor de mensen om te beseffen dat als je op iemand anders terrein niet zomaar mag lopen/ dingen kapot kan maken.
ik hoop wel voor de boer dat hij compensatie krijgt
rvec
het is ook strafbaar als ze schade aanrichten. Het wordt alleen wel een beetje moeilijk om aan te tonen wie er schade hebben gemaakt en wie er precies overheen hebben gelopen.
PennyLane
James007 wrote:
Justin Henin die net aankondigt dat ze hier en nu stopt met tennissen vind ik persoonlijk enigszins betreurenswaardiger. Zij creert stichtingen om mensen te helpen, hij kocht zichzelf een Porsche Cayman.

Zij heeft 1 goed ding gedaan in haar leven: verhuizen naar Monaco...
Gieter
lordwarlord wrote:
Lord Klorel wrote:

inderdaad, eigenlijk zouden ze dat soort dingen strafbaar moeten maken zodat mensen die het gedaan hebben voor de kosten opdraaien en niet de overheid. En het is ook goed voor de mensen om te beseffen dat als je op iemand anders terrein niet zomaar mag lopen/ dingen kapot kan maken.
ik hoop wel voor de boer dat hij compensatie krijgt

Als je door je fout aan iemand anders schade aanricht, dan zal je burgerrechtelijk aansprakelijk zijn en die persoon zijn schade moeten vergoeden. Het is dus wel degelijk geregeld. Maar of dat nu de moeite is om voor naar de rechtbank te stappen, hangt er van af natuurlijk...