FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

PHP cURL Uitleg/Tutorials?

Gushe
Hallo iedereen. Smile

Op een vraagje dat ik hiervoor eens heb gesteld; vertelde men me dat ik eens iets over cURL moest gaan opzoeken; om verbinding met een externe site te maken.
Ik ben dus op zoek gegaan & heb oneindig veel tutorials & uitleg gevolgd enzo.. maar er zijn nog enkele dingen die ik niet helemaal snap.

Als ik bij dit ben aangekomen:
Code:
curl_exec ($ch);

Wat doet het dan juist? Ik heb al gelezen dat het bepaalde return waardes op het scherm zet, dat het alleen verbinding maakt enzovoort..

Dat is mijn eerste vraagje. Als ik dit snap ga ik wel verder. Smile
(Ik ben atm niet heel tevreden over de kwaliteit van de tutorials op internet.. als iemand een goede weet.. Rolling Eyes )

Cheers,
~ GuShe.
rvec
http://docs.php.net/manual/nl/ref.curl.php
php.net is altijd de beste. Niet alles is alleen in het nederlands vertaald.
Gushe
Daar was ik al beland.. maar ik kon er niet helemaal aan uit.
Ik bedoel; er word gezegd welke Opties er zijn voor bv. curl_setopt & er word gezegd 'Wat' ze doen; maar iemand als ik snapt daar geen snars van. Niet om te zeggen dat ik zo'n leek ben en mijn Engels is ook redelijk goed. Maar ik weet gewoon niet wat alles doet & dus ook niet waarvoor ik het kan gebruiken. Naar zoiets ben ik op zoek; iets dat je meer uitlegt 'Hoe'.

Cheers,
~ GuShe.
rvec
Dit is het voorbeeld op php.net . Als je meer vragen hebt moet je ze maar stellen.

Code:
<?php

$ch = curl_init("http://www.example.com/"); //open de pagina
$fp = fopen("example_homepage.txt", "w"); // open een bestand om naar te schrijven

curl_setopt($ch, CURLOPT_FILE, $fp); //optie instelling: schrijven naar geopende bestand
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0); //optie instelling: zet de header erbij

curl_exec($ch); //execute (haal de pagina op met de instellingen)
curl_close($ch); // sluit de verbinding
fclose($fp); //sluit het bestand
?>
Gushe
Ok, en met 'schrijven naar geopende bestand', word daarmee de Source van de pagina bedoeld? [Omdat het een .txt bestand is..]
Of de pagina zelf gewoon?

Dat snapte ik niet van de Returnwaarde.

Cheers,
~ GuShe.
rvec
de source. Maar probeer het anders gewoon en ga alle instellingen veranderen. Daar leer je immers het meeste van. Vergeet trouwens niet dat tekstbestand dan chmod 777 te geven, anders kan je er niks naar schrijven.
Gushe
Ok; ik snap het nu. Thanx m8!

Maar om over het algemeen PHP beter te begrijpen ben ik gewoon een volledige PHP Ebook beginnen lezen die alles goed uitlegt. Dan ga ik het ook makkelijker hebben met nieuwe functies leren enzo. Smile

Cheers,
~ GuShe.
rvec
Ik heb zelf dit boek gekocht: http://www.sitemasters.be/?pagina=boeken/boeken&cat=1&id=136

Daar staat het meeste in wat je nodig zal hebben. Natuurlijk staat niet alles erin, maar als je alles kent wat daarin staat is het enige wat je nog geen topprogrammeur maakt de ervaring.
Gushe
Ik heb een eBook gekocht; omdat ik toch genoeg achter mijn pc'tje zit. Smile

Deze hier:
http://download-ebook.org/index.php?target=desc&ebookid=2873

Ik heb van vele mensen gehoord dat de 'Sams' boeken heel goed zijn uitgelegd. Ik ben nu ook van die mening, na 61 pagina's te hebben gelezen aan 1 stuk door. & dan voor $10.. Dat is al helemaal goed + bij eBooks moet je niet zo lang wachten op de Post. Smile

Cheers,
~ GuShe.
Gushe
Mhhh,

Ik heb dus XAMPP geinstalleerd om mijn php scriptjes hier thuis uit te testen Dat gaat gemakkelijker als telkens alles uploaden etc..
Maar mijn cURL bleek niet te werken. Ik heb, zoals vele sites beschrijven, in de php.ini het juiste bestand ge uncomment & mijn apache herstart. Maar het blijkt niet te werken.

Iemand die mij hiermee kan helpen?
rvec
In WAMPP werkt het door "extension=php_curl.dll" te uncommenten en dan apache opnieuw op te starten.
Gushe
Heb je het nu over WAMPP of XAMPP?

Ik heb de laatste nieuwe XAMPP geinstalleerd; 'extension=php_curl.dll' uncommented & Apache opnieuw opgestart; maar dat werkt precies niet.

Code:
Fatal error: Call to undefined function curl_init() in C:\xampp\htdocs\Project\namegen.php on line 17
00steven
ik heb vorigeweek de laatste nieuwe wamp geinstalleerd en daar werk alles zoals het hoort.
ik ben een complete dummy als het op php aankomt. Moet zeggen dat een goed boek wonderen doed

groeten Steven
Gushe
Nevermind,

I found a way that I don't need cURL to achieve what I wanted.

Thnx anyway! Wink
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.