FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

port forwarding

Ivooo
Als je gaat port forwarden, voor bijvoorbeeld een online game. Dan zet je bepaalde poorten in de router open. Wat nou mijn vraag is: Heeft dit geen effect op de beveiliging van je pc ?

Ivooo
rvec
meestal hoef je geen poorten open te zetten om spellen te spelen. Alleen als je op de een of andere manier server bent en verbindingen moet kunnen accepteren moet er een poort open. Op dat moment verwacht je dus ook inkomende verbindingen en vang je die op. Als het programma wat deze verbindingen ontvangt veilig is denk ik niet dat een poort openen een probleem kan zijn.
lordwarlord
Ivooo wrote:
Heeft dit geen effect op de beveiliging van je pc ?

als je een goede firewall hebt staan op je pc,( zie http://www.frihost.com/forums/vt-14955.html )
dan zou er geen enkel extra gevaar moeten ontstaan *meestal heeft een router namelijk ook een firewall die je bij poortforwarding, uitzet voor de bepaalde poort, maar met een firewall wordt hij dan nog door je pc beschermt als het ware. ik hoop dat je er wat aan hebt

Code:

Voorbeelden van gratis firewalls:
AANRADER: Comodo Firewall Pro (met dank aan lordwarlord)
Sygate Personal Firewall, Zone Alarm en Kerio Personal Firewall.
rvec
firewall is niet echt heel erg nodig hoor. Heb hier ook een stuk of 5 poorten open gezet en al ruim een jaar zonder firewall (behalve die van xp) en op mijn server zelfs helemaal geen firewall (debian). Er gebeurt vast wel een keer iets, maar als ik al een jaar zonder firewall niks merk...

ik heb trouwens het gevoel dat arnie hier wat meer verstand van heeft.
Georgeboy
In principe is een firewall na een router zeker geen must. Het is namelijk zo dat wanneer je een request stuurt van je achter je router, er in de router bijgehouden wordt naar welke poort het antwoord terug gezonden mag worden. De router op zich zal dus al veel "aanvallen" tegenhouden. Een firewall zal dan eigenlijk belangrijk zijn voor verkeer binnen je eigen netwerk, die wel rechtstreeks je poorten kunnen afscannen.

Om het effect van je gaming te bekijken, zal dit idd een kleine invloed hebben op je beveiliging. Als je op safe wilt spelen, kijk je best uit naar een firewall die het poortgebruik goed kan controleren voor bepaalde programma's. Ik heb geen idee of deze ook nog in het freeware of open source segment terug te vinden zijn.
atleetalie
Als je niks merkt van hackers en dergelijken wil dat nog niet zeggen dat ze er niet zijn, ook kan het zijn dat alleen van tijd tot tijd iemand je pc 'leent'. Als je poorten openzet dan is het wellicht slim om te checken of juist die poorten niet veel door hackers e.d. gebruikt worden.
rvec
Ik merk niks, maar ik lees ook de logboeken van de server en kijk af en toe wat rond in deze pc. Als iemand zo goed is dat hij me dan nog niks kan laten merken hou ik hem toch niet tegen.
Ivooo
Bedankt, (ik ben net terug van vakantie, vandaar dat ik nu pas antwoord).

Ik denk dat ik het gewoon maar eens ga proberen, en inderdaad, de firewall van de computer is er ook altijd nog.

Ivooo
kansloos
Men kan als je geen firewall hebt volgens mij alleen een Denial-of-service-attack uitvoeren op je PC of inbreken op services met security leaks die toegang hebben tot het internet
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.