FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Verdonk

atleetalie
Rita Verdonk lanceerde onlangs haar beweging "trots op Nederland". Nou ben ik wel trots op Nederland maar absoluut niet op Verdonk en al helemaal niet op haar punten:

Quote:
De Tweede Kamer kan terug naar 75 zetels; de Kamer telt momenteel nog 150 zetels

- Wanneer een zittende minister of wethouder vertrekt, verdwijnt ook de bijhorende ambtelijke top.

- Provincies worden afgeschaft of teruggebracht tot hun kerntaken.

- Ouders van ontspoorde kinderen moeten verplicht op opvoedcursus.

- Alle veiligheidstaken vallen onder een departement: het ministerie van Veiligheid.

- Net als de PVV pleit Verdonk voor de invoering van minimumstraffen.

- Nederland moet de cultuur van gedogen afschaffen en vervangen door handhaving van de bestaande regels.

- De overheid moet meer vertrouwen uiten in de burgers en hen niet behandelen als "potentiële criminelen".

- Het budget voor ontwikkelingssamenwerking kan met twee derde omlaag, dat geld kan dan naar onderwijs en zorg.

http://www.nu.nl/news/1510424/11/Hoofdpunten_uit_het_programma_van_Verdonk.html

En dan ook nog de 'vrijheid van Buitenlandse overheersing" Ik dacht dat ze zo liberaal was, dat is echt vragen om geen steun van multinationals. En als er een kleinere kamer zou komen, dan komt ze er niet in, en alles wat dat verder oplevert is minder ondersteuning van het kabinet door het volk

Wat vinden jullie nu van Rita, met haar plannen en beweging waar je plaatsen kan kopen?
Gieter
Ze heeft wel een punt om de Tweede Kamer te beperken, een tweekamerstelsel is er eigenlijk historisch zo gekomen (in Engeland had je eerst House of the Lords, de Commons wilden dan ook een eigen house) en dat is dan later door veel landen overgenomen, zoals bijvoorbeeld Nederland en België. In België gaan er stemmen op om de Senaat af te schaffen (dat nu trouwens eerder een reflectiekamer is geworden.) Voor mij is één kamer voldoende. Ik wist bovendien niet dat er in Nederland geen minimumstraffen zijn, kan aan de ene kant wel zo zijn voordelen hebben (geen minimumstraffen), in België zijn er wél minimumstraffen maar de rechters passen dan gewoonweg verzachtende omstandigheden toe.