Hallo iedereen!
Een tijdje geleden eer dat ik nog eens een Topic heb gemaakt; maar deze wil ik graag met jullie delen.
Zoals sommigen onder jullie misschien al hebben gemerkt kan je van VLC Media PLayer geen Screenshot nemen.
Ik bedoel, het kan wel, maar waar normaal je film zou spelen zie je alleen een zwart vlak als je hem ergens paste.
[ Met Video>Momentopname kan je Wel een Screenie maken ]
Maar er bestaat hier ook een grappige Bugg met het pasten.
Probeer het zelf maar eens uit:
1. Open een filmpje in VLC Media Player die Niet op Full-Screen staat. (Gaat misschien ook; heb nog niet getest)
2. Open Paint.
3. Breng VLC weer naar de voorgrond & druk op de 'Print Screen' toets.
4. Ga terug naar Paint en druk CTRL+V (plakken).
[ Het moet niet in deze volgorde; maar zo werkt het bij mij elke keer opnieuw ]
Kijk nu naar de pasted afbeelding, zolang je VLD Media Player aan staat; lijkt het of je Screenshot in Paint het filmpje ook terug afspeelt!
Zolang je nog nergens anders hebt op geklikt kan je zelf met de Move tool in Paint de rest van het scherm rond het filmpje bewegen als een soort van kader.
Wanneer je VLC weer sluit zal ook het filmpje in Paint verdwijnen.
Laat even weten of het bij jullie ook werkt!
Groetjes,
~ GuShe.
Een tijdje geleden eer dat ik nog eens een Topic heb gemaakt; maar deze wil ik graag met jullie delen.
Zoals sommigen onder jullie misschien al hebben gemerkt kan je van VLC Media PLayer geen Screenshot nemen.
Ik bedoel, het kan wel, maar waar normaal je film zou spelen zie je alleen een zwart vlak als je hem ergens paste.
[ Met Video>Momentopname kan je Wel een Screenie maken ]
Maar er bestaat hier ook een grappige Bugg met het pasten.
Probeer het zelf maar eens uit:
1. Open een filmpje in VLC Media Player die Niet op Full-Screen staat. (Gaat misschien ook; heb nog niet getest)
2. Open Paint.
3. Breng VLC weer naar de voorgrond & druk op de 'Print Screen' toets.
4. Ga terug naar Paint en druk CTRL+V (plakken).
[ Het moet niet in deze volgorde; maar zo werkt het bij mij elke keer opnieuw ]
Kijk nu naar de pasted afbeelding, zolang je VLD Media Player aan staat; lijkt het of je Screenshot in Paint het filmpje ook terug afspeelt!
Zolang je nog nergens anders hebt op geklikt kan je zelf met de Move tool in Paint de rest van het scherm rond het filmpje bewegen als een soort van kader.
Wanneer je VLC weer sluit zal ook het filmpje in Paint verdwijnen.
Laat even weten of het bij jullie ook werkt!
Groetjes,
~ GuShe.