FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

DJ'en

Vlien
Ik heb de microbe van mijn jongere broer overgekregen en ben onlangs ook min of meer gestart met "draaien". Het stomme is: ik heb nog geen materiaal, en materiaal is duur.
Zijn er hier nog "draaiers"? Zo ja, werk je met platen of cd's en hoe ben je ooit begonnen?
Mocht ik me materiaal kopen, wat raden jullie me aan? Natuurlijk grijp ik ook het liefst meteen naar Pioneers, maar dat is me voorlopig wat duur Very Happy
the666bbq
De 'hobbyisten' die ik ken werken met pickup met zo'n blanco plaat en mp3 waarmee de mp3 fysiek kunnen gemanipuleerd worden alsof ze op de plaat stonden - voor het fingerspitzengefuhl blijkbaar beter dan van die mp3 draaitafels...
maar ik ken er zelf nougabollen van Wink
James007
Ik heb eigenlijk meer respect voor de echte remixers, als in DJ's die muziek analyseren, vervolgens uit elkaar halen en dan met eigen beats en aangepaste vocals weer in elkaar zetten.

http://nl.youtube.com/watch?v=6y5pBv42amA Ha, I'm in love Cool
Bengt
je kan wel het gevoel toch wat oefenen met mp3tjes,
en als je dan goede resultaten boekt, overstappen naar instapmodelletjes platendraaiers ofzo ?
Utopia GFR
Waarom niet starten met sharewares, zogenaanmde "virtuele platendraaiers" of zo?

Rockit Pro DJ (die je makkelijk kan vinden via Google) is uiterst eenvoudig en uitermate gebruiksvriendelijk, een goed software voor beginners.

Nu, wat betreft platendraaiers weet ik helemaal niets Very Happy
Pepijn
Je hebt verschillende soorten 'DJ'en'... Wil je nummers aan elkaar mixen? Zegmaar op het juiste moment op play drukken? Dan zou ik zeggen koop een leuke dubbele CD speler en bouw een feestje;) Maar wil je echt gaan scratchen enzoo zou ik toch voor een volledige DJ set gaan.. Ik zou als ik jou was niet voor Pick-ups gaan... Dan krijg je het hele gezeur met naalden en matjes enzoo das allemaal veeste ingewikkeld:P En overigens ook al een beetje "passé"Razz Ik zou voor een "CDJ" gaan... (Zo noemen ze het bij Pioneer tenminste:P) Dr hangt wel een iets hoger prijskaartje aan dan twee Pick-ups maar je doet er veel langer mee... En dan moet je er nog een 2 kanaals mixertje bij hebben maarjaah die heb je voor nop:P
Ik zou zeggen ga is kijken op Marktplaats! Daar vind je vaak hele goede startersets voor vrij weinig vergeleken bij wat het nieuw kost...

Pepijn

P.S. Ben overigens geen draaier(A) Meer zo iemand die er wat techniscer naar kijkt;)