FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Een goed muziekprogramma

Vlien
Waaraan zouden jullie de voorkeur geven?
Ableton, Cubase, Fruityloops, ... ik weet niet wat nog allemaal! Maar ik sta op het punt me een programma aan te schaffen, alleen weet ik niet goed hetwelke. Dus misschien kunnen jullie even je ervaringen met me delen, mochten er hier nog beginnende producers zijn.
Ik heb redelijk wat ervaring met Magix...
Klaw 2
Wat voor muziek programma's om mee te klooien neem ik aan, knippen, plakken, aanpassen van snelheid, toonhoogte etc.

Ik neem aan dat je niet gewoon wilt afspelen daar heb je wel wat gratis mediaplayers voor.

Last edited by Klaw 2 on Wed Apr 02, 2008 8:39 pm; edited 1 time in total
adri
Fruityloops Cool
Arno v. Lumig
Wat wil je doen? Sequencen of ook synthesizen? (zijn dat uberhaupt werkwoorden?)
Georgeboy
Indien je op een Mac OS zou werken dan kan ik je garageband aanraden. De resultaten die ik daarvan al heb mogen aanhoren, waren ontzettend professioneel.

Ik heb zelf nog gebruik gemaakt van cubase en fruityloops, allebei aan de kant geschoven toen ik me aan Sibelius heb overgegeven. De leraars in de muziekschool waren voorstander van cubase, uiteraard om bepaalde sequenties op te nemen en af te spelen. Bepaalde stemmen samen te voegen, je elektronisch te laten begeleiden, ... Hetgeen ik wou, was vooral partituren schrijven. Allé, toch mijn eigen kriebels voor begeleidingspraktijk op computer zetten, zodat het een paar weken/maanden later voor het examen nog altijd leesbaar was en ik niet opnieuw hoefde te beginnen... Wink
Ik weet het, compleet verschillende dingen Cubase en Sibelius, maar het hangt er natuurlijk van af waarvoor je het echt wilt gaan gebruiken.
Van Fruityloops kan ik zeggen dat het op mijn systeem niet goed draaide. kHeb het nooit aangeschaft, gewoon eens een demo'tje uitgeprobeerd en dan toch maar bij het lekker lopende cubase gebleven.
Misschien moet je maar eens kijken of je nergens geen demo vind vooraleer je het aanschaft.
Bengt
Zeg eerst wat je wil doen best, opnemen, synths simuleren,....

MIDI gedoe: Reason
Opnemen: Logic / Cubase

Beide dingen kan je ook in GarageBand,
maar iets minder nauwkeurig en dergelijke,
het prijskaartje verschilt dan ook serieus Laughing
lordwarlord
ik zou je Easy Media Creator 10 Suite aanraden die heb ik ook. Dat is een soort alles in een programma^^ heel handig =D
kansloos
Alles met Easy ervoor, zijn meestal de programma's die je niet wil.
Omdat ze je lang niet zoveel mogelijkheden geven als de professionele programma's
lordwarlord
kansloos wrote:
Alles met Easy ervoor, zijn meestal de programma's die je niet wil.
Omdat ze je lang niet zoveel mogelijkheden geven als de professionele programma's

hij biedt juist wel veel mogelijkheden, want hij is niet echt gratis*redelijk duur*
hij biedt mogelijkheden als remixen, instrumenten toevoegen aan liedjes enz^^ vet tof in iedergeval Razz
Pepijn
Kijk eens naar Magix Music Maker! Ik gebruik het zelf ook. Werkt erg makkelijk en goed!
00steven
het is me ook niet echt duidelijk wat je graag zou doen met deze programma's

maar mijn voorkeur gaat uit naar audacity waarom ?

audacity is GRATIS en zeer uitgebreid je kan meerdere sporen invoeren, muziek knippen en plakken effecten toevoegen stereo sporen in mono sporen splitsen en zo ver der en zo voort.

super handig programmatje als je wil bezorg ik nog een basis cursusje ook. stuur een prive berichtje

groeten Steven
Georgeboy
00steven wrote:
het is me ook niet echt duidelijk wat je graag zou doen met deze programma's

maar mijn voorkeur gaat uit naar audacity waarom ?

audacity is GRATIS en zeer uitgebreid je kan meerdere sporen invoeren, muziek knippen en plakken effecten toevoegen stereo sporen in mono sporen splitsen en zo ver der en zo voort.

super handig programmatje als je wil bezorg ik nog een basis cursusje ook. stuur een prive berichtje

groeten Steven

Het jammere aan audacity is dat je er niet echt mee in midi kunt opnemen, bewerken, enz... Je moet het opnemen via een microfoon of line in en dat is het. Je kunt er wel een aantal kleine effectjes aan toevoegen, maar dat vind ik persoonlijk niet direct voldoende om een mooie mix te kunnen maken. Waarvoor ik audacity dan weer wel uiterst geschikt vind, is voor gewone stemopnames, reportages maken, met bvb een achtergrondmuziekje op de achtergrond, verschillende stukken tekst aan elkaar plakken enz... Maar het is zeker geen muziekprogramma zoals cubase en fruityloops zoals werd voorgesteld.
stienoo
adri wrote:
Fruityloops Cool

Heu, weet jij toevallig een goede tutorial daarvoor (ik heb de Cool
adri
Je hebt er wel een paar:
http://student-kmt.hku.nl/~bas3/FL/Tutorial%20Site/Tutorial.html (die legt goed uit maar is hiphopstyle)
http://www.pixel2life.com/tutorials/fruityloops/ Is ook wel al aardig. Cool

Er zit toch ook wat in de help-functie dacht ik???

Greetz

Adri
stienoo
Ik heb die ste gebruikt en begint al aardig te lukken (maar ik moet nog heel veel oefenen voor ik het deftig ga kunnen Very Happy)
protoolsman
Als je audio gaat opnemen dan moet je echt voor protools gaan... Dat is echt het beste. Maar kost ook wel wat. Het werkt namelijk alleen met een digidesign of m-audio audiokaart. En die zijn niet het goedkoopst. Maar protools blijft de top wat mij beterft... (zie ook mijn nickname)

Exclamation Very Happy Question Idea
Bengt
protoolsman wrote:
Als je audio gaat opnemen dan moet je echt voor protools gaan... Dat is echt het beste. Maar kost ook wel wat. Het werkt namelijk alleen met een digidesign of m-audio audiokaart. En die zijn niet het goedkoopst. Maar protools blijft de top wat mij beterft... (zie ook mijn nickname)

Exclamation Very Happy Question Idea

een m-audio geluidskaart kan je ook wel een budgetversie van kopen, een audio interface van m-audio heb je al voor een 130 euro Smile
stienoo
Lol, maar 130 euro...
yearupie
Ableton Razz
martinus28
ik vind dat het erg moeilijk is om een beetje goede muziek programma's op internet te vinden. Kunnen jullie me misschien een link geven? Alvast bedankt Smile
Lady Elensar
Ik weet niet of het goede programma's zijn, maar je zou eens kunnen googelen op bijvoorbeeld "music maker" of "muziek creëren/maker" of iets in die trant, en gewoon de resultaten eens bekijken en doorspitten Wink Overal staan functies e.d. bij aangegeven, en via Google kun je ook weer heel makkelijk naar meningen van gebruikers zoeken. Het beste is toch om ze gewoon (trial versies waar nodig) eens uit te proberen, zodat je zelf weet welke je het fijnst vind.

Gevonden door de bovenste drie zoek-termen te gebruiken bij Google en via de éérste resultaten pagina (in tien minuutjes):

MAGIX Music Maker
FL Studio
VirtualDJ
Cubase SX3
WaveLab 6
Finale
Hydrogen
Audacity
BPM Studio
atleetalie
Tja, lol maar Final die bij jou er tussen staat is met muziek noten, Audiactity is de beste voor de basics, maar daarna moet je echt verder denken, ik denk dat ik Magix gekozen had, maar liever helemaal niet zoveel dokken.
Lady Elensar
Ja, dat klopt, ik heb wel verschillende soorten programma's opgesomd.
AleSSiiOo
Virtual Dj 6.0 PRo!
Carola_Game
The MAGIX producer edition is ook echt super.
JPonsen
MAGIX Music Maker 15.
Die gebruik ik en ben er zeer tevreden over.

Ik vind het namelijk een ontzettend handig programma,
Je moet door muziekdeeltje op de tijdlijn te slepen kan je muziek maken!
Je moet wel eerst bijv. stukjes uit liedjes snijden enzo, bijvoorbeeld met AudioCutter.

En als het niet lukt, kan je me altijd een PM sturen.
koen66
ik heb een tijdje met fruityloops liggen experimenteren en het programma is wel ok.