FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

[Q] Regelmatig internet weg

Klaw 2
Oke de titel is al duidelijk genoeg:
Mijn internetverbinding valt regelmatig weg, en ik wordt er onderhand eeen beetje gek van. Zit je online even te spelen valt ie weg, moet je weer overnieuw beginnen. Het gebeurt niet vaak maar het is rete irritant. Weet iemand hier iets op.
(En nee het ligt niet aan dat er dan in het huis iets aan of uit gaat of dat het kabel netwerk overbelast is want dat gebeurt ook nog om 2 uur s'nachts. En ik neem aan dat mensen dan niet allemaal gezamelijk gaan internetten.)

En daarnaast op mijn nieuwe PC kan ik mijn draadloze netwerkadepter niet uitschakelen. Dus moet ik naar beneden lopen en de router beneden uit en dan aan zetten. Weet iemand waar dat aan kan liggen??

PS het is draadloos, maar mijn 360 is dat niet want die zit vast met een kabel.

Last edited by Klaw 2 on Thu Mar 27, 2008 6:29 pm; edited 1 time in total
kansloos
Ik heb het zelfde probleem ooit is gehad en toen moest ik mijn router vervangen.
Een vriend van mij heeft een soortgelijk probleem, alleen bij hem zijn we er vrij zeker van dat het aan de lankaart in zijn computer ligt.
En ik heb ook wel is gehoord dat je je router kunt overspoelen met pakketjes.

Anyways, doet het probleem zich voor binnen het hele netwerk of ondervind je alleen lastigheid op jouw pc?
Klaw 2
Aks het gebeurt dan is het internet op alle pc's en op mijn 360 weg.
lordwarlord
Klaw 2 wrote:
Aks het gebeurt dan is het internet op alle pc's en op mijn 360 weg.

dat is vervelend dan ligt het dus aan de router of je modem of de provider
Bengt
hoe ver zit je draadloze client verwijderd van je router ?
Klaw 2
niet ver, iets van 3 meter omhoog en 3 meter 60 opzij? De andere PC staat aan de andere kant van een muur dus iets van 4 meter 60. Er zit wel een vloer tussen maar die is van hout dus die blokkeert het signaal niet echt. En mijn 360 zit er aan vast met een kabel van 16 meter (hij is ietsje te lang).

Last edited by Klaw 2 on Sat Mar 29, 2008 3:58 pm; edited 1 time in total
atleetalie
Ik heb ook wel last van dat soort dingen, heel raar maar bij mij lijkt het aan firefox te liggen. Als ik de pc boven aan heb en wireless internet connectie heb en met firefox laad dan soms maar door en door zonder dat er iets gebeurd. Met IE gebeurd het niet. Oplossing: offline werken aan en uit zetten en dan werkt het weer, beneden zit alles wirevol en met dezelfde firefox (andere OS xp home ipv 2000 prof)
) heb ik er geen last van. Het kan trouwens ook liggen aan de instellingen van je router, als het gebied verkleind is of als het slecht weer is.
kansloos
Ik denk niet dat het aan de wireless ligt, aangezien de Xbox 360 (die bekabeld is) ook wegvalt op hetzelfde moment.
endless
Klaw 2 wrote:
niet ver, iets van 3 meter omhoog en 3 meter 60 opzij? De andere PC staat aan de andere kant van een muur dus iets van 4 meter 60. Er zit wel een vloer tussen maar die is van hout dus die blokkeert het signaal niet echt. En mijn 360 zit er aan vast met een kabel van 16 meter (hij is ietsje te lang).

ik vind dat best ver, die van mij zit 30cm omhoog, en dan 2 meter opzij.

maar ik heb nooit problemen gehad met wireless, soms valt het weg, maar dan trek ik de stick eruit en doe ik hem er weer in en dan doet hij het weer, maar dat is misschien maar 3 keer gebeurd ofzo.

miscchien zit het stekkertje van de router er niet goed in en krijg je van die kleine stroomstoringen?
jordi
endless wrote:
Klaw 2 wrote:

maar ik heb nooit problemen gehad met wireless, soms valt het weg, maar dan trek ik de stick eruit en doe ik hem er weer in en dan doet hij het weer, maar dat is misschien maar 3 keer gebeurd ofzo.

miscchien zit het stekkertje van de router er niet goed in en krijg je van die kleine stroomstoringen?

Mwah, dat ligt eraan hoe sterk je router is wat dat betreft. Dus dat hoeft helemaal niet ver te zijn...
Klaw 2
endless wrote:
Klaw 2 wrote:

hmm, sommige stekkers zitten gewoon "vastgeklikt" en ik druk regelmatig die stekkers aan en nog steeds gebeurt het. Denk niet dat dat het is. Het zal wel zijn dat die router kaduuk is.
neji
Klaw 2 wrote:
endless wrote:
Klaw 2 wrote:

hmm, sommige stekkers zitten gewoon "vastgeklikt" en ik druk regelmatig die stekkers aan en nog steeds gebeurt het. Denk niet dat dat het is. Het zal wel zijn dat die router kaduuk is.

Valt de verbinding weg als je eens met een pc rechtstreeks aan de modem hangt?
If not.. ga zo telkens een stapje verder tot wanneer je het gevonden hebt.

En als het de router is, die dingen kosten zoveel niet meer hoor Smile
Klaw 2
Hmm nogal lastig om dat te doen sinds het draadloos is. Ik kan het wel met mijn xbox 360 doen maar er zit geen regelmaat in wanneer het internet uitvalt. Ik heb een halve maand gexboxt zonder problemen dan deed ie raar en dan weer een maand normaal. Op de pc valt het internet om de paar dagen regelmatig per dag weg.
lordwarlord
OMG het is denk ik wel duidelijk, volgens mij heeft het te maken met de lease tijd van je router
ten minste dat last is ergens. zet je lease tijd gewoon flink wat hoger en je zou er geen last meer van moeten hebben Cool
kansloos
Het kan natuurlijk per router verschillen, maar die van mij heeft de DHCP ook aan staan maar vernieuwd alleen het ip van de cliënt wanneer deze opnieuw reconnect, ongeacht hoelang de leasetijd overschreden is.
Gieter
endless wrote:

Ik heb een Linksys wireless adapter, en de laatste tijd krijg ik er meer en meer last van, uittrekken en opnieuw insteken helpt wel maar het is toch behoorlijk ambetant. Vooral leuk als je online games aan het spelen bent!
Klaw 2
Gieter wrote:
endless wrote:

Ik heb een Linksys wireless adapter, en de laatste tijd krijg ik er meer en meer last van, uittrekken en opnieuw insteken helpt wel maar het is toch behoorlijk ambetant. Vooral leuk als je online games aan het spelen bent!

Heeeee..... Dat ding van mij is ook van linksys, ook zo'n blauw ding. Hmm .... zou je hier conclusies uit trekken?
lordwarlord
Klaw 2 wrote:
Gieter wrote:
endless wrote:

Heeeee..... Dat ding van mij is ook van linksys, ook zo'n blauw ding. Hmm .... zou je hier conclusies uit trekken?

jah, het lijkt me dat de linksys zelf een fout heeft dat na een bepaalde tijd gebruik ontstaat
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.