Hallo,
Ik heb met een team meegedaan aan ThinkQuest 2008
Voor diegene die niet weet wat het is: Je moet samen met een team een website maken. En daar kun je dan een prijs mee winnen
Ik heb vaker meegedaan aan ThinkQuest
- 1e x: groep 8 basisschool: Site over vulkanen: niks gewonnen
- 2e x: 1e klas VMBO: Site over robots: 2e prijs twv €1000 gewonnen
- 3e x (nu): 3e klas VMBO: Site over klimaatverandering: nog niet bekend
Nou wil ik wel eens weten wat jullie van de site vinden die het team waar ik in zit heeft gemaakt
Die is hier te vinden:
http://www.10361.08sc.thinkquest.nl
de kleur vind ik wat sterk maar voor de rest heel mooi. Vooral de menu als je rechts klikt vind ik mooi gedaan.
Bedankt
Ik heb ondertussen ook gevonden dat iemand een hele lijst heeft gemaakt van sites die er ingeleverd zijn.
http://www.lukosite.nl/seeker/2008_resultaten.htm
Nummer 19 is de site die wij hebben gemaakt. Alleen is het moeilijk om te zien welke concurrenten zijn
.. wij horen in categorie D .. en hier staat vanalles 
Als je om kritiek vraagt bij mij dan krijg je het ook dus:
*Ik herkende de walgelijke groene achtergrond en de rest van de stijl, ik vindt dat nog steeds ongelofelijk lelijk.
* De artikelen zijn niet opgemaakt en passen totaal niet bij de lay-out, de foto's zijn er zo ingekwakt, dat ziet er afgeraffeld en oud uit.
* Ik zie niet in waarom je zou registeren, het weer is ook niet zo belangrijk.
Het rechtermuis menu is wel heel fraai.
Succes verder
| Quote: |
| en wat denken hun eigenlijk? |
Volgens mij moet dat "ze" zijn ipv hun.
| Als je ziet dat die oplossing er al staat hoef je hem niet nog een keer erin te zetten. |
Onduidelijke verwijzing, de zin klinkt daardoor een beetje krom.
Beter lijkt mij: Als je ziet dat die oplossing er al in staat hoef je hem er niet nog een keer in te zetten.
| Niet andermans ideeen afkraken. |
ideeën
Staan op http://www.10361.08sc.thinkquest.nl/twc/klimaat.php
| Windturbine is een mordernere naam voor een windmolen. |
modernere
| Een hydraulische turbine is een tubine die gebruikt maakt |
turbine
| Daarom nemen ook maar weinig zo'n paneel, terwijl als je de kosten er eindelijk uit hebt gehaald veel winst kan maken. |
Daarom nemen ook maar weinig mensen zo'n paneel, terwijl je, als je de kosten er eindelijk uit hebt gehaald, er veel winst mee kan maken
Staan op http://www.10361.08sc.thinkquest.nl/twc/groen.php
Onder het menu:
| Registreer jezelf of login in. |
log in
En dat zijn alleen die twee pagina's. Ik zou je aanraden je Nederlands leraar er een keer overheen te laten gaan 
We weten dat er nog fouten inzitten
.. dat met dat groene is jouw mening. De typfouten komen omdat we te weinig tijd hadden om alles nog te controleren en dergelijke 
Lijkt me wel een leuke wedstrijd, kan iedereen zomaar meedoen?
Ivooo
| Ivooo wrote: |
Lijkt me wel een leuke wedstrijd, kan iedereen zomaar meedoen?
Ivooo |
Jep,
junior = leerlingen van basisschool
scholier = leerlingen van vmbo, havo en vwo
beroepsgericht = is er sinds dit jaar niet meer, dit is bij scholier ingezet.
docent en student = docenten en studenten
voor coach moet je 18 jaar of ouder zijn (maakt niet uit of je leraar bent of niet)
Als je weet dat er nog fouten opstaan, zet dat deel dan niet online. Nu, dat is mijn mening. Dit vind ik ook zo, als je ziet dat de artikels niet echt zijn opgemaakt.
De navigatie, de pijltjes in het bijzonder dan, vind ik geen meerwaarde bieden, eerder lichtjes irritant zelfs. Ik zou hier gaan voor een subtielere rollover.
Wat een verschil is met schrijven voor web tov schrijven voor printed media,
een gebruiker heeft geen nood aan een welkom in de eerste zin op een wegpagina, hoe vriendelijk het er ook uit ziet.
Wat de gebruiker wil is snel en overzichtelijk info vinden.
En ten laatste, vermijd scrollen.
| jordi wrote: |
| Ivooo wrote: | Lijkt me wel een leuke wedstrijd, kan iedereen zomaar meedoen?
Ivooo |
Jep,
junior = leerlingen van basisschool
scholier = leerlingen van vmbo, havo en vwo
beroepsgericht = is er sinds dit jaar niet meer, dit is bij scholier ingezet.
docent en student = docenten en studenten
voor coach moet je 18 jaar of ouder zijn (maakt niet uit of je leraar bent of niet) |
Dan kan je dus niet meedoen als je 18 bent en niet meer op school zit (behalve als coach)?
| Bengt wrote: |
| Als je weet dat er nog fouten opstaan, zet dat deel dan niet online. |
Dan zou de site minder goed zijn, omdat hij niet volledig is. Er staan kleine fouten op, alleen als je goed zoekt enzo vind je ze. Anders niet.
En ik zou dat deel dan pas weer online kunnen zetten NA de prijsuitrijking, dan kan ik een verzoek indienen om er verder aan te werken. En dan heeft het dus weinig zin...
| Dan kan je dus niet meedoen als je 18 bent en niet meer op school zit (behalve als coach)? |
Dat is correct. Ik citeer:
"Stichting Kennisnet organiseert drie verschillende wedstrijden in het onderwijs."
Ik vind hem er wel professioneel uitzien. Hij is wel een beetje heel erg fel groen.
ik vind hem opzich ook wel mooi...
maar hij is inderdaad een beetje TE groen.
ik denk dat als je wat meer verschillende kleurtjes had gebruikt dat het een heel stuk had gescheeld
We zijn door naar de finale