FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Aanraakscherm

Heb je een touchscreen?
Ja
20%
 20%  [ 3 ]
Neen, maar ik ga er één (of meerdere) kopen.
80%
 80%  [ 12 ]
Neen, en geen interesse.
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 15

dirkvb
hei iedereen,

Mijn vader heeft van op zijn werk iets meegekregen: ( je raat het al) een touchscreen.
Tof ding, maar nu is mijn vraag, heeft er nog iemand zo'n touchscreen, en zoja, gebruik je dat dan ook veel?

Ik ben dit scherm nu pas aan het uitproberen, maar zo even is dit wel leuk, maar om altijd mee te werken? Dan wordt dat toch saai hoor (en inspannerder dan met je muis werken!).

Greetz
Bengt
Voor sommige taken kan het vrij handig zijn denk ik wel, maar niet voor continu gebruik Smile
stienoo
1 ik denk dat je scherm vol vingers gaat staan
2 het is inspannend (doe dat maar eens 4 uur aan een stuk)
4 Niet handig bij bv oorlogsspellen
5 Is dat wel goed voor je ogen (je moet daar dan vlak bij zitten)

Ik zou het wel willen hebben maar of ik het veel zou gebruiken?!
rvec
bij een mac lijkt het me handiger omdat je daar maar 1 muistoets hebt.

En die vingers zullen wel meevallen. Lijkt me juist handiger omdat het scherm veel makkelijker is schoon te maken dan een muis. Stel dat je net met een auto of brommer bezig bent geweest en je handen zitten onder het vet, dan heb ik liever een touchscreen.
the666bbq
mijn pda heeft een touchscreen en dat is wel leuk, mijn gewoon scherm heeft vingervlekken alsof het een touchscreen is maar er gebeurd toch maar weinig als je erop duwt (buiten het feit dat een paar leds doen alsof ze gaan sterven Wink

maar touchscreens zijn wel handig, handiger dan de hele tijd te moeten muizen in elk geval wannt daar krijgen de mensen alleen vieze ziektes van (maar meestal zijn dat ook vieze mensen die niet anders doen dan muizen)
neji
Als we dan toch beginnen kijken naar "muis"-alternatieven dan moet je misschien eens denken aan zo'n tekentablet?
Er zijn er die je ook als muis kan bedienen.
Geen last meer van vette vingers op je scherm OF op het tekentablet (zolang je de stylo gebruikt... Smile).

Zelf lijkt het mij nogal inspannend. En bijvoorbeeld onhandig voor games...
Zo'n touchscreen lijkt mij ook veel duurder dan een gewoon scherm. Ik zou dus eerder het extra geld investeren in een deftig scherm/betere muis maar dat ben ik dan natuurlijk ook maar weer Smile
Gieter
Geef mij maar een muis en toetsenbord, lijkt mij nog altijd het makkelijkste. Als je je muis 3 cm beweegt zit je met je pijl aan de andere kant van het scherm, dat is mooi natuurlijk. Heb een tijdje gesurft met spraakbesturing, maar ook dat begint na een tijdje behoorlijk vermoeiend te worden. Ik mag er niet aan denken om mijn thesis in te "spreken." Maar bon, het is eens leuk om te proberen.
Ivooo
Ik heb een Ipod met touchscreen, of bedoel je dat niet?
Bedoel je of je gewoon op een of ander apparaat een touch screen hebt, of bedoel je echt een computerscherm of zo?
(Van dat laatste heb ik overigens nog nooit gehoord)

Ivooo
atleetalie
PDA's hebben al lange tijd zo'n scherm. Ik ken iemand met zo'n Ipod Touch, je kan hem zelfs niet uitzetten zonder je vingers aan het scherm te zitten, dat veel te ver. + dat het vaak alleen maar als gadget is aan geplakt en niet echt zin heeft.
Arno v. Lumig
atleetalie wrote:
PDA's hebben al lange tijd zo'n scherm. Ik ken iemand met zo'n Ipod Touch, je kan hem zelfs niet uitzetten zonder je vingers aan het scherm te zitten, dat veel te ver. + dat het vaak alleen maar als gadget is aan geplakt en niet echt zin heeft.

Het vervelendste van de Touch lijkt mij nog dat je niet gewoon het nummer kan overslaan zonder dat ding uit je broekzak te halen, te kijken waar je moet drukken en hem dan terug in de broekzak doen..

Ivooo: Er zijn computerschermen die aanraakgevoelig zijn ja, en je hebt er vast wel al eens mee gewerkt bij bijvoorbeeld de kaartjesautomaten van de NS.
Ivooo
Dat is inderdaad waar, maarja, als dat nou het grootste probleem is. Wat wel een ander voordeel is boven andere mp3 spelers, je kan ermee internetten als er een wifi netwerk in de buurt is (wat ik overigens best vaak gebruik).

Arno: Dat ik daar niet aan dacht! Heb je dat soort schermen eigenlijk ook voor thuis?

Ivooo
Klaw 2
Kerel je hebt vergeten om in de pol nee te zetten zonder dat je er een gaar halen.

Kwa games...
touchscreens lijken mij wel handig voor sommige games als een RTS te spelen ofzo dat gaat nog wel als dit goed verwerkt is in het spel. Maar shooters lijken mij super onhandig om daar op te werken.

En kantoorwerk lijkt me dat erg handig, als je er maar een beetje mee kunt omgaan.

Maar zo'n ding hoef ik niet voor games heb ik gewoon een controller.
FlyingYouri
Lijkt me best wel grappig, iemand uit mijn klas heeft een mobieltje met touchscreen Smile . Maar al die vette vingerafdrukken, en ga dat niet erg slecht tijdens de les als je (stiekem) zit te SMSen?
Ivooo
Welk mobieltje heeft hij, (volgens mij heb je (in Nederland) twee: de lg viewty en de htc touch).
Ik vindt de lg een beetje dik, de htc heb ik nog nooit in t echt gezien.

Ivooo
Lord Klorel
Zoals de meeste zeggen is het wel leuk om een touchscreen te hebben, maar de gevoeligheidsgraad is in mijn ogen een heel groot zeer. Op het werk hebben we een touchscreen staan op een terminal pc die alle slagbomen en zuilen beheert en ik vind het vrij lastig om met te werken.
Ik werk liever met een muis en toetsenbord omdat ik daarmee betere controle heb over het systeem.
Om nog maar te zwijgen van de vingerafdrukken die je achterlaat op het scherm.
lordwarlord
Lord Klorel wrote:
Zoals de meeste zeggen is het wel leuk om een touchscreen te hebben, maar de gevoeligheidsgraad is in mijn ogen een heel groot zeer. Op het werk hebben we een touchscreen staan op een terminal pc die alle slagbomen en zuilen beheert en ik vind het vrij lastig om met te werken.
Ik werk liever met een muis en toetsenbord omdat ik daarmee betere controle heb over het systeem.

helemaal mee eens, touchscreen is wel leuk maar niet erg fijn voor makkelijk gebruik. voor iPhones is het dan wel weer handig maar dat is ook een ander apparaat.
neji
lordwarlord wrote:
Lord Klorel wrote:

helemaal mee eens, touchscreen is wel leuk maar niet erg fijn voor makkelijk gebruik. voor iPhones is het dan wel weer handig maar dat is ook een ander apparaat.

Nou, of het handig is voor een iPhone... Stel je zit naar muziek te luisteren.
Dan moet je dat ding al uit je zak halen, kijken waar je je vingers houdt, hup volgend nummer, hup weer locken, in je zak...

Met mijn gewone classic steek ik mijn hand in mij zak, doe de hold uit, knopje indrukken, hold in en done Smile

=> ik voel welke knop ik heb.

Moest Apple daar nu nog een oplossing voor vinden (wat ze volgens mij zeer zeker kunnen doen)...
Bengt
een wireless remote bvb ^^
Georgeboy
Het gebruik van touchscreens lijkt me handig in bepaalde gevallen. Vooral op publieke plaatsen, waar veel mensen maar even gebruik moeten maken van het systeem. Stel nu bvb bij ons in de bibliotheek. Daar staan nu een aantal pc's om in de catalogus dingen op te zoeken. Die computers zijn uitgerust met een muis en toetsenbord. Ik kan je verzeker dat het soms walgelijk is om aan zo'n toetsenbord of muis te komen, weinig hygiënisch. Het is bewezen in studies dat toetsenborden een van de plaatsen is waar zich het meest bacteriën opstapelen. Met andere woorden, het lijkt me handig om bvb in een bibliotheek touchscreens te plaatsen. Ook voor de onderhoudsploeg zal het een stuk eenvoudiger zijn om die te onderhouden dan die toetsenborden en muizen.

Als volwaardige inputapparaat voor een computer lijkt het me niet zo handig, al hangt het natuurlijk af van de applicatie. Een bordspel zou bvb wat realistischer gemaakt kunnen worden dan dat nu het geval is.
neji
Bengt wrote:

Maar welk nut heeft het touchscreen dan nog..

En ik zoek nu trouwens al een tijd zo'n remote... (en vind het maar niet)
rvec
neji wrote:
Bengt wrote:

Maar welk nut heeft het touchscreen dan nog..

En ik zoek nu trouwens al een tijd zo'n remote... (en vind het maar niet)

http://reviews.cnet.com/4370-6466_7-170-112.html
Ik dacht dat de dixons er een heeft, de office center weet ik zeker (maar daar kom je wat moeilijker in)
Bengt
Het nut is er nog steeds.
Wat nut heeft het ronde selecteerding op de oudere ipodversies als je een remote gebruikt ?

Op momenten dat je gewoon wilt schakelen tussen nummers, en je aanraakscherm in je zak zit,
op die momenten heb je geen nood aan je aanraakscherm denk ik he Smile
©Wolfie
Beetje off-topic: Waarom zit er bij de poll niet een optie met "Nee." in plaats van "Nee, maar ik ga er nog wel eentje kopen."?

Waarom zou ik een touchscreen nodig hebben? Het is leuk, maar het lijkt me inderdaad een stuk vermoeiender. Ook lijkt het me dat je beeld erg vies wordt. Heel onaangenaam. Er zal wel zo'n grasplaats voor zitten en als het licht daaro schijnt zijn vingerafdrukken het enige wat je zult zien!

En, het is duur!!!
dylanm
@lordwarlord: voor een iPhone is het net niet handig, die heeft namelijk geen extra hardware toetsenbord. Voor Windows Mobile apparaten zoals een HTC TyTN II of een HTC Universal, Advantage, die wel voorzien zijn van een echt toetsenbord is het heel prettig om touch screen te hebben.
@Wolfie: ooit al van poetsdoekjes gehoord? of een vlekvrije schermprotector?
@Bengt: goed punt.
@Lord Klorel: Klopt, voor een volwassen PC is het niet echt leuk om te zitten prutsen op dat touch screen.
@Ivooo: Neen. Er zijn er veel meer beschikbaar, zowel in Nederland als in België, zie hierboven, om er maar een paar te noemen.
-------------------------------
Nu we dat achter de rug hebben, ikzelf heb een Vodafone v1640 met touch screen en die werkt gewoon perfect. Voor Outlook en TCPMP klap ik m'n toetsenbord weg en gebruik ik het touch screen (al dan niet met stylus), in Word en Live Messenger typ ik op het hardware toetsenbord.
Lily
Ik heb geen voorkeur voor touchscreen, zou me irriteren aan de vingerafdrukken op het scherm en het vermoeiend vinden. Razz
Lady Elensar
Ik mis de optie: Nee, en ik wil er ook geen.

Smile

(Hoewel ik niet het idee heb dat de topic starter nog actief wordt, maar dat is dus mijn mening).
00steven
Zoals al eerder aangehaald is zo een touch screen enkel practisch op het werk denk ik in de horeca bijvoorbeeld je kan haast niet beter hebben.
maar laatsT vertelde een collega dat er multi touch screens zijn dat moet mega zijn kan je een vierkant met je 4 viengers tekenen of bestanden vast nemen en naar voor schuiven. ach ja
Laten we hopen dat we ooit nog in virtual realety kunnen werken geen schermen meer nodig dan.

greetz Steven
dylanm
00steven wrote:
Zoals al eerder aangehaald is zo een touch screen enkel practisch op het werk denk ik in de horeca bijvoorbeeld je kan haast niet beter hebben.
maar laatsT vertelde een collega dat er multi touch screens zijn dat moet mega zijn kan je een vierkant met je 4 viengers tekenen of bestanden vast nemen en naar voor schuiven. ach ja
Laten we hopen dat we ooit nog in virtual realety kunnen werken geen schermen meer nodig dan.

greetz Steven

Het mooiste voorbeeld van multi-touch blijven de iPod touch en iPhone van Apple. Alhoewel, er kan nog meer mee bereikt worden. In combinatie met andere hardware eventueel.
getlow
Iemand uit mijn klas eeft zo'n hele mooie iPhone, leuk ding. Mischien dat ik hem ook wle ooit ga kopen. Mischien in de toekomst heb ik wel een touchscreen als computer beeldscherm! xD
SlideR.nl
Ik heb geen en ga er ook geen één kopen dus ik mis eigenlijk een optie.

- Nee en ik koop er ook geen

En nog een optie:

- Ja en ik ga er nog één of meerdere kopen
James007
Ik heb alvast een keuze toegevoegd.
Loathing in Fear
Touchscreen is vooral fijn voor kleinere applicaties als PDAs en MP3spelers.
Het lijkt mij erg onhandig om meerdere uren achter elkaar op je PC te werken met een touchscreen.
Ookal lijkt het mij wel leuk om het eens uit te proberen.
Keuze: Neen, maar ik ga er (misschien) één kopen.
Vaemz
Dit is op zich wel leuk gevonden: http://nl.youtube.com/watch?v=k_CSRoA0MkA&feature=related
Maar of ik mezelf zo al achter m'n bureau zie zitten... Ik denk van niet Smile
Geef mij maar m'n ouwe getrouwe toetsenbord en muis combinatie.
Ivooo
geinig filmpje, maar het ziet er niet echt handig uit, je ziet bijvoorbeeld helemaal geen bestandsnamen enzo.

Ivooo
Vaemz
Ivooo wrote:
geinig filmpje, maar het ziet er niet echt handig uit, je ziet bijvoorbeeld helemaal geen bestandsnamen enzo.

Ivooo

Is nog maar een betaversie Smile
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.