Hallo
ik ben een verzend formulier aan het maken, alleen krijg een foutmelding.
ik heb dit als contact.php
als verstuur.php heb ik het volgende
als ik hem nu test dan krijg ik de volgende foutmelding
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\wamp\www\verstuur.php on line 13
Uw bericht is verzonden en zal zo snel mogelijk beantwoord worden.
wat doe ik fout of moet ik aanpassen...ik begin net pas met php dus snap er nog niet veel van
alvast bedankt.
edit door rvec: voortaan code tags gebruiken
ik ben een verzend formulier aan het maken, alleen krijg een foutmelding.
ik heb dit als contact.php
| Code: |
| <html>
<head> <title>Mail me!</title> </head> <body> <form method="post" action="verstuur.php"> <table> <tr> <td>Naam</td> <td><input type="text" name="naam"> </tr> <tr> <td>E-mailadres</td> <td><input type="text" name="emailadres"></td> </tr> <tr> <td>Bericht</td> <td><textarea cols="30" rows="5" name="bericht"></textarea></td> </tr> <tr> <td><input type="submit" name="submit" value="Versturen"></td> </tr> </table> </body> </html> |
als verstuur.php heb ik het volgende
| Code: |
| <html>
<head> </head> <body> </body> </html> <?php $naam ="Naam: $_POST[naam]\n"; $emailadres ="Emailadres: $_POST[emailadres]\n \n"; $bericht ="Bericht: $_POST[bericht]\n \n"; mail('test@gmail.com','emailformulier',$naam . $emailadres . $bericht); ?> <html> Uw bericht is verzonden en zal zo snel mogelijk beantwoord worden. </html> |
als ik hem nu test dan krijg ik de volgende foutmelding
Warning: mail() [function.mail]: "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in C:\wamp\www\verstuur.php on line 13
Uw bericht is verzonden en zal zo snel mogelijk beantwoord worden.
wat doe ik fout of moet ik aanpassen...ik begin net pas met php dus snap er nog niet veel van
alvast bedankt.
edit door rvec: voortaan code tags gebruiken