FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Microfoon: monitoring

Vlien
Ik zou graag wat inzingen op mijn pc, ik heb een microfoon, eigenlijk alles is in orde, behalve de monitoring. Ik hoor mezelf niet door de boxen of door mijn hoofdtelefoon wanneer ik zing. Mijn broer zei dat ik misschien twee geluidskaarten nodig had... maar dat vind ik vreemd, want de oude pc van mijn papa was hier wel toe in staat (en had wellicht geen twee geluidskaarten). In de configuratie heb ik al gekeken, daar valt niets meer aan te passen.
Weten jullie wat het probleem is en wat ik eraan kan doen? Zijn geluidskaartsimulatoren bijvoorbeeld een oplossing? Heb ik een andere plug nodig...? Ik weet het niet.
By the way, ik werk met Vista.
Bengt
Met welke software doe je dit ? Staat monitoring wel aan ?
Misschien staat je micro invoer gewoon uitgevinkt in windows configuratieding ?

Een standaard geluidskaart heeft zowel micro-jack als uitgang(speakers/headphone)-jack die ook gelijktijdig kunnen werken.
Dus het is niet nodig van extra geluidskaarten en dergelijke hoor Smile

(Zorg er wel voor dat je geen feedback krijgt eens het werkt, werk best met hoofdtelefoon + micro)
Ivooo
Ik weet niet of Bengt dit bedoelde, maar in je Volumeregeling staat ook een kolom microfoon, als daar bij dempen een vinkje staat, hoor je niets door de speakers, als je het uitvingt hoor je het wel.

Ivooo
marcas
Ivooo wrote:
Ik weet niet of Bengt dit bedoelde, maar in je Volumeregeling staat ook een kolom microfoon, als daar bij dempen een vinkje staat, hoor je niets door de speakers, als je het uitvingt hoor je het wel.

Ivooo

Klopt, even geluidsinstellingen openen, dan even switchen naar 'opame' en dan je schuifje open zetten en natuurlijk dempen uitvinken. Als het goed is hoor je nu jezelf over de speakers. Als het dan nog niet lukt kun je proberen je microfoonboost aan te zetten. Hierdoor krijg je geloof ik +20 db erbij.

microfoonboost zet je zo aan:

Configuratiescherm -> Geluidsinstelling -> dan staat ergens een tablad voor opname of zoiets -> en daar staat dan een optie met microfoonboost die je kan aanvinken.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.