FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Muziek recorder

jerredk
Hallo ,

Ik heb een kleine vraag. Is er een programma waarmee dat je muziek kan opnemen dat zich op je pc afspeelt. Bv: Een muziekje van een spel ofzo mee opnemen samen met het filmpje ?
Indien het er is post please snel. Thanx , Jerredk
adri
Ik denk dat Adobe Audition 3 dat wel kan, aangezien die zo ongeveer alles kan.
Ikzelf heb hem niet (te duur...), maar een Trial-version zal je wel op de officiele site vinden.

Adri
Georgeboy
Uit je beschrijving begrijp ik niet goed of je enkel de muziek wilt, of als je muziek en filmpje wilt hebben.

Voor de muziek alleen, kan ik je zeggen dat je hiervoor makkelijk audacity kunt gebruiken. Een tof programma en het neemt alle geluid op die zich op je computer afspeelt. Voordeel van het programma is dat je het gratis kunt downloaden, installeren en gebruiken. Het is namelijk afkomstig van de opensource gemeenschap.

Even googlen op audacity en je zult het wel vinden. Het leuke aan het programma is dat je het ook kunt gebruiken voor allerhande andere audiobewerkingen.

Indien je er ook de filmpjes zou bij willen, moet ik je het antwoord schuldig blijven. Zo'n programma heb ik nog niet uitgeprobeerd...
Bengt
indien je je beeld en geluid (zoals van bij een spel terwijl je het speelt) wilt, kan je fraps gebruiken om deze op te nemen, het werkt wel goed.

http://www.fraps.com/
protoolsman
Ik zou ook voor fraps gaan,maar als je in googel audio/video grabber Xp of Vista intikt dan krijg je een hele lijst waaronder een hoop freeware programma's...zo simpel is dat. Oh en Audition kan dat dus nou net niet want daar kan je alleen audio mee opnemen en dus geen videostream. Dat wilde je geloof ik wel, dus niet doen. Wat ook ahndig is is om te kijken of je een deel van je scherm kunt opnemen dus dat je niet met allerlei onbruikbare delen zit die je er dan nog uit moet gaan zitten monteren.
Daar heb je dan weer een videoprogramma zoals windows movie maker bij nodig en dan wordt het dus wel erg ingewikkeld.
stienoo
Als je ook beeld wilt (en dan vooral bij spellen) kan je gebruik maken van de opname met geluid functie van xfire www.xfire.com wat wel een nadeel is is dat je niet kan selecteren welk deel van je scherm je wilt opnemen (of toch niet dat ik weet)