FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

film opnemen

moeslimoen
ik heb een pc met op de moeder bord s-video aansluiting en aansluiting voor gele tulp.
kan ik daarmee iets van tv opnemen?
met welke programma kan het? (geen media center)
marcas
Nee kan je geen tv mee opnemen.. Teminste niet direct, wat je wel kunt doen is je tv aansluiten op je s-video dan krijg je het signaal van je tv op je computer. Alleen heb je dan geen geluid. Maar wil je echt tv opnemen/of kijken op je computer dan zul je een tv kaart moeten kopen. Hier zit namelijk een tuner in en dat is wat je nodig hebt om tv te kunnen kijken.

Als programma zijn er veel mogelijkheden, bij de meeste tv kaarten zit een programma van de fabrikant meegeleverd maar er zijn op internet ook heel veel zelfgemaakte programma's te vinden. Zoek voor de aardigheid maar eens op google. Je kunt ook Nero Home gebruiken, ik gebruik dit zelf ook en werkt opzich aardig. Wat wel een must is, is een redelijk up-to-date computer anders stottert het beeld te vaak.
moeslimoen
wat is het verschil tussen de s-video en gele tulp
Ivooo
marcas wrote:
Nee kan je geen tv mee opnemen.. Teminste niet direct, wat je wel kunt doen is je tv aansluiten op je s-video dan krijg je het signaal van je tv op je computer. Alleen heb je dan geen geluid. Maar wil je echt tv opnemen/of kijken op je computer dan zul je een tv kaart moeten kopen. Hier zit namelijk een tuner in en dat is wat je nodig hebt om tv te kunnen kijken.

Als programma zijn er veel mogelijkheden, bij de meeste tv kaarten zit een programma van de fabrikant meegeleverd maar er zijn op internet ook heel veel zelfgemaakte programma's te vinden. Zoek voor de aardigheid maar eens op google. Je kunt ook Nero Home gebruiken, ik gebruik dit zelf ook en werkt opzich aardig. Wat wel een must is, is een redelijk up-to-date computer anders stottert het beeld te vaak.

Ik neem ook vaak tv-programma's op, en inderdaad met de meegeleverde mediacenter. En inderdaad stottert het beeld een beetje. Is hier nog wat aan te doen, misschien lagere kwaliteit, of ligt het misschien aan het programma zelf?

Ivooo
Lord Klorel
moeslimoen wrote:
wat is het verschil tussen de s-video en gele tulp

Die gele tulp zoals jij schrijft is een analoog systeem.(De naam ontsnapt mij) Meestal zijn dat uitgaande signalen. De S-video is simpel gezegd de grote broer van het analoog systeem.
Ik denk dat je via die poorten alleen het beeld van je pc overzet naar de TV. Andersom kan alleen met een tunerkaart zoals in een bovenstaande post staat beschreven.
rvec
of je gebruikt gewoon het kabletje van je speakers met de jackplug en de 2 tulpjes om de videorecorder/tv/... op de microfooningang aan te sluiten
moeslimoen
rvec wrote:
of je gebruikt gewoon het kabletje van je speakers met de jackplug en de 2 tulpjes om de videorecorder/tv/... op de microfooningang aan te sluiten

ik begrijp niet echt wat je bedoelt Rolling Eyes
rvec
het kabeltje wat tussen de pc en de speakers zit kan je meestal los koppelen. Je hebt dan een kabeltje met aan een kaan een 3.5mm jackplug en aan de andere kant twee tulpjes. Die jackplug kan je in de microfoon ingang stoppen en de tulpjes kan je meestal wel op een videorecorder of tv aansluiten.
marcas
Ivooo wrote:
Ik neem ook vaak tv-programma's op, en inderdaad met de meegeleverde mediacenter. En inderdaad stottert het beeld een beetje. Is hier nog wat aan te doen, misschien lagere kwaliteit, of ligt het misschien aan het programma zelf?
Ivooo

Het kan aan je computer liggen, dan de hardware te oud is. Je kunt ook even kijken of je alle drivers wel up-to-date hebt. zoals de videokaart drivers en de drivers van je tv-kaart. Misschien helpt een anders programma ook wel. Sommige programma's vragen nou eenmaal gewoon meer dan een ander programma. Dus wanneer je pc op het randje van het aankunnen zit zou je dat kunnen proberen.

@rvec: Als je een tulp->mini-jack kabel gebruikt heb je alleen nog maar geluid en nog steeds geen beeld. Verder moet je dan het beeld en geluid nog samen voegen, en ook nog eens zorgen dat het synchroom loopt. Dit is natuurlijk veel meer werk dan gewoon een tv-kaart in je computer zetten.
rvec
je kan het ook tegelijk doen met een geel tulpje of een s-video voor beeld en dan loopt alles wel gelijk, is het net zo eenvoudig als een tv-kaart en heb je ook alles.

Een tv-kaart kopen als je nog een video recorder hebt staan en deze aansluitingen op je pc is alleen maar geld verspillen.
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.