FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Windows Live SkyDrive

jordi

Quote:
Microsoft heeft een slag gewonnen van Google: waar GDrive, de veelbesproken online opslagdienst van Google, er nog niet is, komt Microsoft vandaag met SkyDrive. Dat is een nieuwe Windows Live dienst waarbij iedereen 5 GB aan online opslagruimte kan krijgen. Gratis.

Binnen SkyDrive (dat beveiligd wordt door middel van een wachtwoord) kunnen drie soorten omgevingen worden aangemaakt:

- Persoonlijke mappen; alleen toegankelijk voor de gebruiker zelf;
- Gedeelde mappen; de gebruiker bepaalt wie er toegang heeft;
- Openbare mappen; voor iedereen toegankelijk.

Microsoft heeft overigens wel een limiet aan de bestandsgrootte gehangen: een ge-upload bestand mag maximaal 50 MB groot zijn. Om u nog even een idee te geven van wat 5 GB inhoudt: u zou daar 30.000 foto's (hoge resolutie) op kwijt kunnen, of 30.000 MS Office-documenten.

Om een SkyDrive aan te maken, moet u wel een Windows Live-ID hebben.

Nou, dit is wel een goede zet van hun. Ik heb wel zoiets nodig en ik gebruikt het nu gelijk ook al. Ben er wel over te spreken dus Smile
Ps. ik heb net het bovenste plaatje geupload in de publieke map. Ook leuk tijdens het uploaden kun je een spelletje spelen, maar daar had ik geen tijd voor omdat het te snel ging Razz
adri
Wel dit vindt ik nu fantastisch Very Happy
Kan ik eindelijk files online zetten.

Hoe moet je eigenlijk uploaden? FTP of via een site?

Adri
jordi
Zover ik weet kan het alleen via de site ...
Je kan zo ongeveer alles doen, allerlei mappen aanmaken en dergelijke.
adri
Ik probeer het ook even uit. Very Happy
Kga er anders al wat foto's op zetten om er leren mee te werken. Smile

EDIT: error 15 Confused

Adri
jordi
Wat bedoel je met error 15 ??
Ik heb nog nergens een error opgevangen .. Je moet wel met een windows-live id aanmelden he (emailadres met: ...@hotmail.com - ...@live.nl - enz..) Smile
adri
Quote:
We proberen een tijdelijk probleem met onze aanmeldservice op te lossen.
Probeer het opnieuw.

Error code: 15

En ja, ik ben ingelogd met mijn emailadres. Smile

Adri
rvec
Waar zou je dat voor gebruiken?
Bestanden die je voor iedereen beschikbaar wilt maken zet je op een webhost, kan je er ook meteen een leuke pagina bij maken (php of html). Met een wachtwoord beveiligen net zo, en dat kan zelfs beter met php omdat je dan verschillende wachtwoorden kan maken.

Als bestanden prive moeten blijven zodat je ze van andere plekken kan openen kan je ook een wachtwoord op de map zetten met .htaccess of je mailt ze naar jezelf op gmail waarna je ze kan openen met google docs of gewoon downloaden.
jordi
rvec wrote:
Waar zou je dat voor gebruiken?
Bestanden die je voor iedereen beschikbaar wilt maken zet je op een webhost, kan je er ook meteen een leuke pagina bij maken (php of html). Met een wachtwoord beveiligen net zo, en dat kan zelfs beter met php omdat je dan verschillende wachtwoorden kan maken.

Als bestanden prive moeten blijven zodat je ze van andere plekken kan openen kan je ook een wachtwoord op de map zetten met .htaccess of je mailt ze naar jezelf op gmail waarna je ze kan openen met google docs of gewoon downloaden.

Dat zou inderdaad kunnen ja, ik heb ook zoiets al gedaan met gmail. Alleen die vond ik irritant :p
Ivooo
Kan je het ook gebruiken om te backuppen?

En het is misschien ook wel handig als je er bestanden op zet, en je wilt die als je op een andere computer zit, ophalen.

Ivooo
Bengt
als je een .Mac account hebt heb je dit ook (en bestaat al een tijdje denk ik Smile )
Ivooo
Ja, maar dat is niet gratis.

Ivooo
Bengt
Ivooo wrote:
Ja, maar dat is niet gratis.

Ivooo

Maar het is ook vele malen beter qua gebruiksgemak vind ik Smile
Emmer-Compascuum
Kon je met GMail niet ook al een trucje uitvoeren om eveneens een online harde schijf te krijgen? Affijn. Als het gratis is ga ik niet zitten klagen; het lijkt me erg handig om te gebruiken voor backups en zo, mochten de harde schijf van mijn laptop, mijn portable hard disc en mijn backup dvd's het ooit om een of andere reden het begeven.

Het ziet er in elk geval - afgezien van de manier waarop de namen van de mappen - op mijn scherm althans - afgebroken worden - vrij goed uit. Ik vind de naam ook nog mooier dan GDrive, maar dat is niet zo belangrijk. Laughing

(Windows Live id houdt alleen maar in dat je een Passport nodig hebt; ik heb zelf geen adressen die eindigen op hotmail, live, msn, o.i.d.)
jordi
Backuppen kan je hiermee wel doen ja, moet je alles natuurlijk wel eerst instoppen in een *.rar of *.zip file oid. Maar het mag ook geen grote backup zijn, want de maximale bestandsgroote is 50 mb. Je zou dan als je groter hebt alles via rar verdelen in bestandjes van 50 mb. Alleen weet ik niet hoe dat moet. Maar ik gebruik het zelf wel om te backuppen voor mijn sites. Behalve FriHost is geen enkele van mijn sites meer dan 50 mb Razz

EDIT, hier staat bij hoe je een groot bestand kan verdelen in kleine bestandjes met WinRaR:
http://www.binaries4all.nl/winrar/
dirkvb
Altijd handig om bestanden op kwijt te geraken. Maar ik vind mijn externe hardeschijf toch handiger hoor.

En 5Gb wat voor een servers hebben die mensen zeg. Het kan niet op, ze gooien met de giga's.

Maar ik ga toch nog even wachten, om mijn bestanden daar massaal op te droppen.
Toch ga ik wel eens zien en ik zal wel ondervinden of het goed is zeker.

Greezt
lordwarlord
je hebt er eigenlijk niks aan behalve als je upload zo hoog is dat je geen verschil merkt met een externe hardeschijf. (vind ik dan) Al is het wel leuk bedacht van microsoft(verwijst naar google's gmail drive) wat bijna het zelfde idee en wat net ook beetje handiger werkt vind ik dan.
Lord Klorel
is wel handig zoals sommige zeggen als je foto's wil delen voor bijvoorbeeld op een forum. Nu loop je het risico dat file servers (teveel om op te noemen) je na een bepaalde kicken en beu alle bestanden zijn foetsie.
Dus hoera voor Microsoft. Ik kan dus in totaal over 150GB beschikken want ik heb 3 pasports.

Lekker handig zeg. Hihihihihi!!
atleetalie
het is 3x 5 en niet 3x50

maar wat moet je hier mee, je stuurt alles toch naar je mail? En het werkt niet als een echte harde schijf dus ik vindt het echt zinloos, en zeker als je yahoomail hebt want dan heb je toch al onbeperkty ruimte!