Ik spaar nu al tijden bij de postbank tegen 2,5% en het saldo groeit langzaam en ondertussen weet ik ook wel dat ik afgezet wordt, maar bij iets nieuws huiver ik al snel, want van al die voorwaarden moet ik niks hebben en dan zijn er met 4,5% ineens nog maar weinig over. Ik keek op http://www.independer.nl maar de banken met veel rente ken ik niet, zoals crediteurope en The Econemy Bank, Akbank, Amsterdam Trade Bank en nog veel meer. Heeft iemand van jullie ervaring met één van deze banken? In principe kan er toch niks gebeuren als ik minder dan 20.000 spaar val ik toch altijd binnen het deposito garantiestelsel?
Spaarrekening en rare banken
Je moet altijd wel zeker de kleine lettertjes lezen bij van die hogere rentes, meestal wordt die rente maar toegepast op een kortere periode ofzo bijvoorbeeld.
Meestal geldt het dan ook nog maar voor 1 jaar (1 jaar waarborg van die rente)
| atleetalie wrote: |
| In principe kan er toch niks gebeuren als ik minder dan 20.000 spaar val ik toch altijd binnen het deposito garantiestelsel? |
niet altijd, ik las laatst daarover iets in de NCR en daar stond dus in dat als je het geld vast laat zetten voor een bepaalde periode het niet geldt. Maar het ligt natuurlijk altijd aan de voorwaarden die de bank heeft want die alle banken vallen onder het gerantiestelsel
Ik zit bij ing go to 18 (je moet daarvoor tussen 12 en 18 jaar zijn) en als je die rekening maakt krijg je 10 euro en je hebt een rente van 3.5%
| stienoo wrote: |
| Ik zit bij ing go to 18 (je moet daarvoor tussen 12 en 18 jaar zijn) en als je die rekening maakt krijg je 10 euro en je hebt een rente van 3.5% |
Nou, een peulenschil voor die banken...
Ik zit atm ook bij ING. Maar ik zou met zo'n kleinbank echter wel 1500 euro intrest meer krijgen per jaar...
En toch blijf ik bij ING.. Waarom? Belgen zijn zo trouw als een hond!
Voor de Belgen is het een goed idee om eens te kijken op http://www.spaargids.be/ . Ze hebben er ook een klein forum waar je ervaringen van anderen kunt bekijken.
Nu hoorde ik laatst dat niet alle banken onder het Nederlandse garantiestelsel valt. Die nieuwe bank ICESAVE en Argenta die belgen, daarvoor moet je naar het land van herkomst. En dan zal je dat allemaal wel op afstand kunnen regelen, maar het is niet echt om heel erg blij van te worden. Zeker nu er banken om vallen en de economie verweg is gezakt, hoe lang zou het duren voor die weer bij is, en wat zal dat wel niet kostten? Ik denk dat er nog het nodige te gebeuren staat.
Investeren in vastgoed of schilderijen hé.
(Of in olie..)
Ik zou ook investeren in vastgoed... Ik heb een spaarrekening voor het kleine budget dat ik als arme student bezit, maar als ik later een beetje beter bij kas zit ga ik zeker investeren in vastgoed. Niet alleen huizen, maar als het even kan ook bejaardentehuizen (vergrijzing he) en crèches... 
Of dat met die instortende huizenmarkt nou echt voordelig is vraag ik me dan wel af. Ik zou nu alleen huizen voor een koopie proberen te kopen, maar zo erg is het nog niet.