FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Bluray wint van HD-DVD

Bengt
Quote:
BLU-RAY WORDT DE OPVOLGER VAN DE DVD
di 19/02/08 - Het Japanse elektronicabedrijf Toshiba gaat geen hd-dvd's meer maken. Dat is officieel bevestigd in een persbericht.
Met de beslissing is duidelijk geworden wat de opvolger zal worden van de dvd. Dat schijfje ontstond in de jaren negentig en werd vooral gebruikt om films op te slaan.

De laatste jaren werd er hard gewerkt aan een opvolger voor de dvd.

De strijd ging tussen twee soorten schijven: de hd-dvd van Toshiba, die tot drie keer meer informatie kon opslaan, en de blu-ray van Sony, die tot zes keer meer informatie kan bevatten.

Aanvankelijk splitsten de grote filmstudio's zich op in twee groepen, maar de laatste maanden schakelden steeds meer studio's over op blu-ray.

Toshiba geeft nu toe dat het de strijd verloren heeft. Het zal de productie van hd-dvd's staken.

Quote:
bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/cultuur%2Ben%2Bmedia/080219_Blu-ray

De strijd is dus gestreden, Toshiba geeft het zowat op. Er is natuurlijk niets mis met een algemeen geldend medium, dat iedereen aanvaard, want anders krijg je toch maar compatibiliteitsproblemen met hardware denk ik.
marcas
Yeah eindelijk dan.. Hier heb ik al tijden op zitten wachten, hopelijk blijven de prijzen wel dalen. Want het voordeel van die "oorlog" was natuurlijk dat de prijzen hard omlaag gingen. En sony kennende houden ze nu de prijs hoog. Maar gelukkig zijn er nu meer spelers in de markt dus kan blu-ray snel in alle woonkamers komen.
lordwarlord
marcas wrote:
Yeah eindelijk dan.. Hier heb ik al tijden op zitten wachten, hopelijk blijven de prijzen wel dalen. Want het voordeel van die "oorlog" was natuurlijk dat de prijzen hard omlaag gingen. En sony kennende houden ze nu de prijs hoog. Maar gelukkig zijn er nu meer spelers in de markt dus kan blu-ray snel in alle woonkamers komen.

helemaal mee eens, nu alleen nog eentje kopen Cool . Al was de concurrentie wel beter geweest voor de prijzen maar jah we willen wel alle films kunnen afspelen.
marcas
Ja of toch niet.. Doordat nu alle fabrikanten blu-ray gaan maken komt hier een overvloed van, gevolg daarvan is dat de prijs zal gaan dalen. Dit is natuurlijke marktwerking en zal alleen maar de prijs doen dalen lijkt mij.
rvec
marcas wrote:
Ja of toch niet.. Doordat nu alle fabrikanten blu-ray gaan maken komt hier een overvloed van, gevolg daarvan is dat de prijs zal gaan dalen. Dit is natuurlijke marktwerking en zal alleen maar de prijs doen dalen lijkt mij.

probleem is dat het met dit soort dingen anders is dan met melk. Dit kan je bewaren en al was er een overschot dan zou niemand er wat vanaf weten omdat het gewoon opgeslagen blijft voor later.
jerredk
Mij verbaast het niet echt. Het nieuwste wint altijd. Daarom vindt ik het een beetje slecht. Binnekort zijn alle films dus zo gemaakt voor alleen dat ding waardoor je DVD speler waardeloos wordt en alleen nog gebruikt kan worden voor de oude films. En waarschijnlijk als je het dan hebt dan komt er 2 jaar later weer iets nieuws uit. Waste of geld dus en dat is men mening over veel dingen. ( Pc's , PS , ... ). Ze mogen hun uitvindingen wel eens stil leggen en een lange tijd het zelfde gebruiken.[/url]
rvec
jerredk wrote:
Mij verbaast het niet echt. Het nieuwste wint altijd. Daarom vindt ik het een beetje slecht. Binnekort zijn alle films dus zo gemaakt voor alleen dat ding waardoor je DVD speler waardeloos wordt en alleen nog gebruikt kan worden voor de oude films. En waarschijnlijk als je het dan hebt dan komt er 2 jaar later weer iets nieuws uit. Waste of geld dus en dat is men mening over veel dingen. ( Pc's , PS , ... ). Ze mogen hun uitvindingen wel eens stil leggen en een lange tijd het zelfde gebruiken.[/url]

weet je dat hd-dvd ook niet in een dvd speler af te spelen is?
jerredk
rvec wrote:
jerredk wrote:

weet je dat hd-dvd ook niet in een dvd speler af te spelen is?

Ja , het was algemeen naar al die dingen Wink . Zowel Hd-DVD en Blu-ray vindt ik weer een waardelose uitvinding.
adri
Wij hebben geen HD nog Blu-ray disks liggen Embarassed

Onze Tv kan wel HD afspelen (Bravia) maar ja die gaat nu weg, dus das wel k*t.
Bengt
jerredk wrote:
Ze mogen hun uitvindingen wel eens stil leggen en een lange tijd het zelfde gebruiken.

Dus geen vooruitgang meer en vastzitten in een soort vacuüm ? Rare uitspraak
Klaw 2
Wat een verrasing, blue ray had meer opslag ruimte. Dus zou dit vroeg of laat wel moeten gebeuren. Vraag me af wat microsoft met de xbox 360 gaat doen, een extra blue-ray station erbij??
rvec
Klaw 2 wrote:
Wat een verrasing, blue ray had meer opslag ruimte. Dus zou dit vroeg of laat wel moeten gebeuren. Vraag me af wat microsoft met de xbox 360 gaat doen, een extra blue-ray station erbij??

Ja, zoiets was laatst in het nieuws. Net als ze een hd-dvd station hebben gaan ze er nu een voor blue-ray maken.

edit: hier staat het ook
http://www.theregister.co.uk/2006/01/12/xbox_360_blu-ray/
atleetalie
Daar baal je van als je net een HD-DVD speler gekocht hebt. Maar ik vraag me af of deze strijd niet zolang geduurd heeft dat het er nooit meer komt zoals dat met DVD was. Is er niet al bijna weer iets volgends klaar?
rvec
atleetalie wrote:
Daar baal je van als je net een HD-DVD speler gekocht hebt. Maar ik vraag me af of deze strijd niet zolang geduurd heeft dat het er nooit meer komt zoals dat met DVD was. Is er niet al bijna weer iets volgends klaar?

Het volgende duurt nog even Razz
Blue-ray blijft nog wel een paar jaar het standaard en al helemaal als hd in trek komt zal de vraag omhoog gaan.
neji
rvec wrote:
atleetalie wrote:

Het volgende duurt nog even Razz
Blue-ray blijft nog wel een paar jaar het standaard en al helemaal als hd in trek komt zal de vraag omhoog gaan.

Inderdaad, de prijzen voor een HD toestel beginnen nu toch al te zakken en mensen die zoals wij nog maar even terug een nieuw toestel hebben gekocht gaan dus later direct een HD nemen zoals mensen nu direct een lcd/plasma namen ipv zo'n oude crt bak (wij toch Smile)
protoolsman
Het heeft allemaal alleen maar voordelen. Je ouwe dvd's blijven gewoon afspeelbaar. Iedereen heeft straks een HD tv (omdat er simpelweg geen SD tv's meer worden gemaakt) en wil dus ook HD kunnen kijken. BluRay heeft de meeste ruimte en de meeste mogelijkheden en is dus het leukst.
Ik ben er blij mee. En dat mijn dvd-speler niks meer kan...: De gemiddelde dvd speler heeft zo'n 100 tot 150 euro gekost. Als je hem 4 jaar gebruikt is dat zo'n 2 euro 50 per maand. Da's laag. Maar reken het ook eens uit als je dvd speler 30 euro bij het kruidvat heeft gekost...Smile
HAhaha
stienoo
En dan te bedenken dat wij nog met video's zitten (maar mijn pa is ze nu allemaal via de pc op dvd aan het zetten via de pc) en met zo een diepe tv (maar wel vrij groot) nu die tv is wel al 9 jaar oud of zo en we gaan binnenkort een nieuwe kopen.
Ivooo
Wij hebben inderdaad ook nog een video recorder, maar we hebben alleen nog van die oude disney video's. Ze worden nog wel eens gebruikt door m'n kleine nichtje. Dus wij houden hem nog wel even.

Ivooo
stienoo
Lol, wij hebben video's van tik tak, samson en gert, pokemon, ...
SlideR.nl
Video´s in VHS formaat is echt oud. Ik heb laatst mijn kamer opgeruimd en al de VHS films en video´s weggegooid op een paar na natuurlijk. Bijvoorbeeld de films van familie feesten, geboortes etc. etc. Dat zijn wel mooie dingen om nog te bewaren. Maar volgens mij gebruikt bijna niemand meer VHS.
Bengt
En ondertussen staat de 'opvolger'/verbetering van HDTV al in de startblokken, namelijk 3d tv.

http://tweakers.net/nieuws/40683/philips-3d-tv-zonder-brilletje-in-2008.html

Quote:
Philips komt binnen twee jaar met 3d-schermen op de markt, waarbij voor het 3d-effect geen speciale brillen nodig zijn. Dat verklaarde Philips-topman Rudy Provoost op de Consumer Electronics Show te Las Vegas. Momenteel is de techniek, die Philips bijna twee jaar geleden aankondigde, nog slechts werkzaam in de laboratoria van het bedrijf. Volgens Provoost heeft het bedrijf diepteschattingstechnologie ontwikkeld waarmee het zelfs mogelijk zou zijn om 2d-beelden in bepaalde mate naar 3d te converteren.
stienoo
Zou best wel cool zijn vind ik, alles in 3d Very Happy
Maar wat gaan ze nog blijven uitvinden tegenwoordig zijn ze ook al bezig met technologie waarbij je ook de geur kunt ruiken.
Vaemz
wtf, de geur ruiken? Laughing
Klaw 2
Vaemz wrote:
wtf, de geur ruiken? Laughing

Yep als je een spel of een film hebt met een bloemetjes tuin ruik je bloemetjes, en als het op een vuilnisstortplaats ...
hmm kweenie of ik dat wel wil...
rvec
hoe zou shrek ruiken Razz

zo zijn er nog wel meer van die dingen zoals de true-surround die met een paar honderd kleine speakers niet van echt te onderscheiden is. Of die enorme resolutie waar ze in japan mee aan het experimenteren zijn en waarvoor zoveel bandbreedte nodig is dat er meerdere providers samen moesten werken om het van kust tot kust te krijgen.
SlideR.nl
rvec wrote:
hoe zou shrek ruiken Razz

Dat is dus een van die films die ik dan niet meer ga kijken maar dat snap je dan wel Razz

en true surround lijkt gaaf met een paar honderd kleine speakers maar wie gaat ze allemaal ophangen in de huiskamer. Ik ga niet een paar honderd gaten boren in me muur of plafond en ze daarin ophangen laat staan de kabels die je dan moet trekken om überhaupt geluid naar die boxen te krijgen.
Bengt
draadloos Rolling Eyes
en aangezien ze zo klein zijn kan je die wel ophangen zonder gaten te boren enzo Very Happy
Ivooo
Maar toch, honderd speakertjes ophangen is wel veel werk. En eigenlijk moet, voor de optimale ervaring, de kamer ook nog een goede vorm hebben.

Ivooo
SlideR.nl
Bengt wrote:
draadloos Rolling Eyes

Inderdaad. Beetje dom van mij Razz

Ivooo wrote:
Maar toch, honderd speakertjes ophangen is wel veel werk. En eigenlijk moet, voor de optimale ervaring, de kamer ook nog een goede vorm hebben.

Ivooo

En net wat Ivooo zegt honder speakertjes plaatsen is toch wel behoorlijk veel werk en natuurlijk voor de beste kwaliteit van het geluid moet je kamer de goede vorm hebben. Precies genoeg objecten in de ruimte staan zodat het niet als een holle kamer klinkt etc. etc. Dus het wordt dan wel een dure en wel erg overbodige luxe.
getlow
Ik heb nog geen blu-ray discs... Ben wel van plan een speler te kopen!
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.