FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

rolmenu is in px maar moet in %

stienoo
Ik ben een site over mijzelf aan het maken (ik zit nog in de stlijl fase) maar zit met een probleem, namelijk gebruik ik een rolmenu in javascript maar je moet de plaats vastleggen met pixels maar Ik zou het +- tussen 2 afbeeldingen willen plaatsen (die zijn geplaats met %) dat wilt dus zeggen dat iemand met een heel breed scherm, een "foute" lay-out ziet.

Ik hoop dat jullie weten hoe ik dit kan oplossen, wat ik al heb zie je op http://stijnsallets.frih.net en de broncode heb ik van http://users.skynet.be/javascript/menus/rolmenu.htm (ik heb de code wel wat verandert zo als je ziet)

Ik kan wel de plaats van het hoofdmenu bepalen met % maar niet van de submenus, dus ik moet weten hoe ik die in % kan plaatsen of een andere manier om het probleem op te lossen natuurlijk.

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen want dit is al het 4de forum waar ik het opzet en anders zou ik het ook niet meer weten (en ga ik een ander menu moeten maken)
atleetalie
niet dat ik hier een antwoord op weet, maar die lichtblauwe randjes om het menu zijn écht lelijk, dat zou ik niet doen als ik jouw was. En wat die procenten betreft, je kan het toch niet iedere bezoeker naar zijn zin maken. Dus maak je daar nou maar niet te druk om en vul je website in.
stienoo
atleetalie wrote:
niet dat ik hier een antwoord op weet, maar die lichtblauwe randjes om het menu zijn écht lelijk, dat zou ik niet doen als ik jouw was. En wat die procenten betreft, je kan het toch niet iedere bezoeker naar zijn zin maken. Dus maak je daar nou maar niet te druk om en vul je website in.

Ow, die ben ik vergeten aan te passen, had ik nog niet gezien.
Maar ik denk dat je me niet zo goed begrijpt hier een paar foto's ter verduidelijking:

Zo ziet het er bij mij uit en zou ik dus willen dat het er uit ziet.

Zo kan het er ook uitzien, als je een kleiner scherm hebt.

conclusie, bijna iedereen gaat een verschillende grote zien.

En, heu wat bedoel je met "vul je website in"?

Quote:

*edit*
Is er mischien een manier om met php te kijken hoe groot iemand zijn beeldscherm is, en dan daar x aantal % van nemen en het dan in het javascript invullen met php?
rvec
met javascript is dat wel te doen, met php volgens mij niet.
marcas
Mijn oude website had ook een soort drop down menu waarvan je de code vet makkelijk aan kon passen (met een beetje script kennis). Ik heb volgens mij orginele script er nog wel van, deze kun je gewoon aanpassen aan een bepaalde breedte. Ik denk dat je met dat script wel kan bereiken wat je wilt met jouw website.

Kijk eens rond op deze site, heb hem even geupload voor je zodat je het script kan checken.

Als hij bevalt zeg het maar zou ik even zoeken waar hij wegkwam Wink
stienoo
Ja, ik heb ook QuickMenu, daar kun je ook zon menus krijgen, maar wat ik net zo leuk vind is dat de submenus er echt uitschuiven, en dat doen ze niet bij jou.
Als er echt niemand een oplossing weet ga ik waarschijnlijk zo een menu pakken.
(en wat bedoel je met een beetje script kennis, van javascript ken ik helemaal nix (maar ik kan wel dingen herkennen soms))

rvec wrote:

En weet jij toevallig hoe je dit doet met javascript Very Happy?
rvec
stienoo wrote:
Ja, ik heb ook QuickMenu, daar kun je ook zon menus krijgen, maar wat ik net zo leuk vind is dat de submenus er echt uitschuiven, en dat doen ze niet bij jou.
Als er echt niemand een oplossing weet ga ik waarschijnlijk zo een menu pakken.
(en wat bedoel je met een beetje script kennis, van javascript ken ik helemaal nix (maar ik kan wel dingen herkennen soms))

rvec wrote:

En weet jij toevallig hoe je dit doet met javascript Very Happy?

http://www.javascripter.net/faq/screensi.htm
op die manier Smile
stienoo
Heu, ik snap niet goed hoe het werkt (ik ben een voledig javascript noob) dus als ik goed begrijp moet ik de volgende code include in mijn pagina, maar ik snap niet goed welke waardes ik moet invullen.(zodat het dus op 31 % van de linkerkant komt te staan Cool)

Code:
var screenW = 640, screenH = 480;
if (parseInt(navigator.appVersion)>3) {
 screenW = screen.width;
 screenH = screen.height;
}
else if (navigator.appName == "Netscape"
    && parseInt(navigator.appVersion)==3
    && navigator.javaEnabled()
   )
{
 var jToolkit = java.awt.Toolkit.getDefaultToolkit();
 var jScreenSize = jToolkit.getScreenSize();
 screenW = jScreenSize.width;
 screenH = jScreenSize.height;
}

document.write(
 "Screen width = "+screenW+"<br>"
+"Screen height = "+screenH
)
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.