FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

spioneren op netwerk

moeslimoen
ik zoek een programma om in mijn netwerk te kunnen kijken wat er allemaal gebeurt en wat er gebeurt is.

kan iemand zo'n programma.
rvec
met "network monitor" vind je er aardig wat op google. Misschien moet je er nog free bij zetten.

Ook met packet sniffer kan je aardig wat vinden.
marcas
Deze van microsoft werkt best goed, ik zou zeggen probeer hem eens, is nog gratis ook. Wink
moeslimoen
die van microsoft lijkt mij heel ingewikkeld.
ik zal hem vanavond proberen.
marcas
Klopt het is wel behoorlijk ingewikkeld maar voldoet wel aan mijn eisen die ik stel.

Zie hier een plaatje van de interface:

Het analyseert de pakketjes alleen maar en geeft niet bepaald duidelijk aan wat er nou precies op het netwerk gebeurt. Zoals een duidelijke beschrijving erbij.

Ik neem aan dat jij dingen wilt zien zoals "computer1" stuurt bestand blabla.zip naar "computer2" en dat je dit dan ook kan annuleren bijvoorbeeld. Daar is dit programma iets te ingewikkeld voor denk ik maar ik zou zeggen probeer het en oordeel. Very Happy
Georgeboy
Ik denk dat wireshark hiervoor een van de beste programma's is. Wireshark is een open source project en eigenlijk de nieuwe naam voor het vroegere ethereal.
Met het programma kun je dus ook verschillende kanalen capteren en dan de streams die erop zitten gaan volgen. Kan bvb ook handig zijn als je pc nogal wat traffic met het internet maakt en je eigenlijk op dat moment niet bezig bent. Op die manier kun je dus zien op welke poort er gewerkt wordt, wat het source en destination IP adres is, mac adressen, enz...
Arno v. Lumig
Kijken wat er op je netwerk gebeurt is kan sowieso niet, behalve eventueel in de logs van de computers die betrokken waren.

Wireshark kan niet kijken wat er nu gebeurt, tenzij je een hub gebruikt in plaats van een switch. Als je een switch (of de meeste routers) hebt, zul je een ARP Poison moeten uitvoeren. Dit kan je heel gemakkelijk doen met het programma Cain, of met Ettercap.
rvec
wat doen de bovengenoemde programma's dan als ze zeggen dat er verkeer is tussen een pc van buiten en een pc binnen het netwerk waar ik op dat moment niet op zit? Verzinnen ze dat gewoon en is het toeval dat mijn zusje dan net de pc aan heeft gedaan?
Arno v. Lumig
rvec wrote:
wat doen de bovengenoemde programma's dan als ze zeggen dat er verkeer is tussen een pc van buiten en een pc binnen het netwerk waar ik op dat moment niet op zit? Verzinnen ze dat gewoon en is het toeval dat mijn zusje dan net de pc aan heeft gedaan?

Je hebt een hub? Of gebruik je een draadloos netwerk?

Google maar eens op het verschil tussen switch en hub, dan zal je ook begrijpen waarom je niet zomaar het verkeer tussen twee andere computers kunt zien.

Het zou natuurlijk wel kunnen dat Wireshark ook ARP poisoning kan doen, maar daar heb ik geen weet van.
rvec
deze pc is niet draadloos en ik heb een switch(Linksys WRT54G). Ik zal even een screenshot maken van wat een van die programma's te pakken krijgt.

edit: ok ik zie het

hoe heb ik dan nog niet zo lang geleden msn gesprekken van mijn zusje kunnen volgen Confused

Last edited by rvec on Mon Mar 10, 2008 11:15 pm; edited 1 time in total
dirkvb
Look@Lan

heel goed programma, kan je mee zien hoeveel mensen er actief zijn, welke IP, of het Windows is ja/nee. En nog veel meer, grafieken van netwerkgebruik,...

Greetz
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.