Sinds vorige week vrijdag ben ik eindelijk in het bezit van dit super laptopje: | Quote: |
Het is een soort classmate-pc van Asus. Hij is goedkoop en makkelijk in gebruik.
Specificaties:
|
Zoals te zien is zijn er verschillende versies van de eee pc, ook wordt hij geleverd in verschillende kleuren. Op dit moment is bijna alleen de 4G versie leverbaar, maar ook andere versies moeten beschikbaar worden.
Verder is de 4G versie vanaf ongeveer April ook in Nederland te koop voor ongeveer 300 euro, best een mooie prijs voor een multifunctioneel minilaptopje.
Zijn er hier meer mensen die er al een hebben of er in geinterreseerd zijn?
Best een mooi ding, maar waarom zit er een windowslogo toets op een computer met linux? Konden ze die niet weg laten of zo?
| atleetalie wrote: |
| Best een mooi ding, maar waarom zit er een windowslogo toets op een computer met linux? Konden ze die niet weg laten of zo? |
Dan weet je wat je mist 
is best mooi ding. alleen ben ik geen linux fan.
ik ben meer voor windows. 
Ik zou het zelf nooit kopen eigenlijk, maar het kan handig zijn, voor heel specifieke doeleinden dan denk ik. Het lichtere surf, browse en mailwerk denk ik, niet ?
Als ik veel zou reizen, dan zou ik er serieus eentje overwegen. Als ik kinderen zou hebben, de gewoonte rijdend op vakantie te gaan en ze iets van vermaak zou willen bieden waar ik uiteraard ook nog wat aan heb wil aanschaffen. Dan is dit 100% prima.
Ik zal het niet te moeilijk, te duur, te lelijk, te goedkoop, etc etc vinden. Maar gewoon lekker makkelijk. En met zo'n lange accuduur kun je echt aan een document in de trein gaan werken. En wie weet hebben we in de toekomst wel gewoon internet in de treinen en dan zijn de mogelijkheden ongekend! Het is zo klein, dat je het heel gemakkelijk meeneemt. Het weegt minder dan lucht.
En dat alles voor €300,-.
Bijna te goedkoop, vind je ook niet? Dit klinkt bijna als reclame. Dat is het niet. Ikzelf vind het een gat in de markt. Want ook je omaatje kan hiermee uit de voeten. Geniaal toch?
| ©Wolfie wrote: |
Bijna te goedkoop, vind je ook niet? Dit klinkt bijna als reclame. Dat is het niet. Ikzelf vind het een gat in de markt. Want ook je omaatje kan hiermee uit de voeten. Geniaal toch? |
het klinkt allemaal inderdaad geweldig maar of je oma om kan gaan met linux is maar de vraag
want microsoft/apple(windows/OS) is voor de meeste mensen al een stapje te hoog
Wel een beetje klein beeldscherm, had wel iets groter gemogen, maar wel een mooi klein ding.
Ik zag ook dat asus een soort grote pda met een touchscreen van 7" maakte. Zag er ook mooi uit.
Ivooo
Mijn vriend heeft er ene gekocht voor €250. Hij heeft hem nog niet, maar dat gaat niet meer lang duren. 
Mooi dingetje, ikzelf ga er geen kopen want ik heb iets zwaarders nodig (voor de programmas/spellen die ik draai) maar ik kan me voorsellen dat het voor veel mensen ongeloofelijk makelijk is, alleen jammer dat het lunix is (voor mij mischien wel goed, maar voor de meeste mensen die zoiets kopen niet)
Relaxt laptoppie.
Als ik een laptop wil moet hij zo klein mogelijk zijn en efficient zodat hij lang meegaat op de accu. Macbook Air ofzo.
Zo'n Dell XPS laptop faalt tog mateloos, ge zult nooit kunnen gamen op een laptop.
Om een enorme krachtpatser te hebben moet je gewoon een dikke tower kopen, een fijne dekstop.
Laptops moeten gewoon zuinig, stil en klein zijn. Niet zoals die ALDI dingen met van die turbines erin 
| lordwarlord wrote: |
Bijna te goedkoop, vind je ook niet? Dit klinkt bijna als reclame. Dat is het niet. Ikzelf vind het een gat in de markt. Want ook je omaatje kan hiermee uit de voeten. Geniaal toch? |
het klinkt allemaal inderdaad geweldig maar of je oma om kan gaan met linux is maar de vraag
want microsoft/apple(windows/OS) is voor de meeste mensen al een stapje te hoog |
De laptop draait op Linux. Maar je merkt er niks van. De terminal is denk ik volledig weggestopt. We praten hier niet over het Linux van 2000.
Deze Linux is helemaal aangepast. Als je hem opstart, krijg je een main menu met alle mogelijkheden. Een groot beelschermvullend menu. Daarin vind je alle programma's die erop staan. Heel vriendelijk allemaal. Je oma zou er nog met gemak mee kunnen werken.
Ik weet alleen niet of je de mogelijkheid hebt om zelf programma's toe te voegen. Dat vraag ik me af. Ook vind ik het jammer dat er zo'n klein scherm in is gezet. Dat beperkt je echt.
| Ook vind ik het jammer dat er zo'n klein scherm in is gezet. Dat beperkt je echt. |
Maarja je past geen 17 inch scherm in een 7 inch laptopje he 
Nee, maar ja, je ziet dat er nog een hele brede rand rondom het scherm zit, dit zou wel scherm kunne zijn.
Ivooo
| Ivooo wrote: |
Nee, maar ja, je ziet dat er nog een hele brede rand rondom het scherm zit, dit zou wel scherm kunne zijn.
Ivooo |
inderdaad maar het wordt wel duur als je dat door iemand laat doen, kun je beter een nieuwere laptop kopen 
is het net niet, omdat het scherm geen volledige webpagina kan tonen en de accu's te snel leeg zijn. Dit is een verkeerd compromis tussen PDA (pocketPC) en een laptop. Wel leuk hebbe dingetje, maar ligt volgens mij snel ongebruikt in de hoek te liggen.
het is een leuke PC
maar ik heb al een laptop, en ik kan ook nog eens niet met linux werken
anders wou ik m wel
verder is het een best mooie, maar is hij niet wat klein?
De Asus EE PC is zeker een mooi ding, start ook zeer vlot op. Echter vind ik de Linux distro niet zo prettig werken als de meeste andere distro's die op het internet te vinden zijn.
| kansloos wrote: |
| De Asus EE PC is zeker een mooi ding, start ook zeer vlot op. Echter vind ik de Linux distro niet zo prettig werken als de meeste andere distro's die op het internet te vinden zijn. |
Nee klopt maar die linux die erop draait is lekker licht voor dat ding.
| Wuppie wrote: |
| kansloos wrote: | | De Asus EE PC is zeker een mooi ding, start ook zeer vlot op. Echter vind ik de Linux distro niet zo prettig werken als de meeste andere distro's die op het internet te vinden zijn. |
Nee klopt maar die linux die erop draait is lekker licht voor dat ding. |
klopt alles werk perfect alleen denk ik niet zo handig is als je een student bent of een algemene gebruiker dan zou ik eerder een laptop met Windows aanschaffen

Maar microsoft heeft toch speciaal voor mini-laptops Windows XP voor ik geloof 16 dollar te koop? Dan moet je wel aan wat eisen voldoen maar die EEE voldoet daar wel aan, alleen moet je hem geloof ik met Windows kopen dan. De nieuwste versie van deze kleine krachtpatser heeft Wél windows, dan worden ze pas echt interresant.
Mwah, ik zou zo'n ding dus nooit kopen. Natuurlijk als eerste omdat er Linux op zit. Ik ben eerder van de windows en macintosch. Verder vind ik hem toch iets te klein, hij hoort multifunctioneel te zijn, maar zo vind ik hem minder. De accuduur is dan wel weer goed, maar zo'n klein ding gebruikt ook niet echt veel volgens mij?
En over het internet in de trein, ik heb gehoord dat er al een test trein is met een internet aansluiting voor je laptop. Alleen die rijd alleen maar in het midden van het land en is dus nog een test. Tenminste, dat is wat ik gehoord heb ...
Trouwens, als je een netwerk in een trein zet, zou dit wel heel erg snel vervuild zijn denk ik. Mja, hier zullen ze ook wel een oplossing voor hebben.
Van de EEE PC is toch ook nog een desktop versie??
Ik heb gelezen dat je die achter op een beeldscherm kan monteren, en er zit helaas Vista op... Ze hadden windows Xp erop moeten zetten, maakt zo'n ding iets nuttiger...
| jordi wrote: |
Trouwens, als je een netwerk in een trein zet, zou dit wel heel erg snel vervuild zijn denk ik. Mja, hier zullen ze ook wel een oplossing voor hebben. |
Juist niet, lijkt me, omdat je voor dat netwerk wel moet betalen om erop te komen. Of bedoel je het anders 
Als dat er eenmaal is zal dat wel met een abbo gaan..
Ik vind het wel een stoer ding, alleen ik wil de 4G of de 8G, niet slechter. Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken.
| Flakky wrote: |
| Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken. |
Is het ook. Ik volg nu de opleiding Technische Informatica en een klas genoot van mij heeft ook een Asus EEE PC en dan ding past gewoon in zijn kontzak (grote broek). Het ding is heel handig om mee te nemen.
| SlideR.nl wrote: |
| Flakky wrote: | | Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken. | Is het ook. Ik volg nu de opleiding Technische Informatica en een klas genoot van mij heeft ook een Asus EEE PC en dan ding past gewoon in zijn kontzak (grote broek). Het ding is heel handig om mee te nemen. |
Geen spelletjes op de schoolcomputer! Die regel kent iedereen wel :3
| Flakky wrote: |
| SlideR.nl wrote: | | Flakky wrote: | | Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken. | Is het ook. Ik volg nu de opleiding Technische Informatica en een klas genoot van mij heeft ook een Asus EEE PC en dan ding past gewoon in zijn kontzak (grote broek). Het ding is heel handig om mee te nemen. | Geen spelletjes op de schoolcomputer! Die regel kent iedereen wel :3 |
Hoe bedoel je geen spelletjes op de schoolcomputer. Zowat niemand van onze opleiding gebruikt een schoolcomputer, bijna iedereen heeft een eigen laptop.
| SlideR.nl wrote: |
| Flakky wrote: | | SlideR.nl wrote: | | Flakky wrote: | | Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken. | Is het ook. Ik volg nu de opleiding Technische Informatica en een klas genoot van mij heeft ook een Asus EEE PC en dan ding past gewoon in zijn kontzak (grote broek). Het ding is heel handig om mee te nemen. | Geen spelletjes op de schoolcomputer! Die regel kent iedereen wel :3 |
Hoe bedoel je geen spelletjes op de schoolcomputer. Zowat niemand van onze opleiding gebruikt een schoolcomputer, bijna iedereen heeft een eigen laptop. |
En dan nog, er bestaan genoeg manieren om een geinstalleerde game te verbergen!
Wij speelden met tien in lan tijdens de lessen 
=> Paar schrijffoutjes
Ik zou me zo'n ding kopen puur voor "business" (voor op de trein, in de auto, etc.) maar anders zou ik hem niet kopen.
@diegene die €300 weinig vinden:
Voor zo'n klein ding met 4G vind ik het niet "spotgoedkoop", waar ligt de meerwaarde?
| neji wrote: |
| SlideR.nl wrote: | | Flakky wrote: | | SlideR.nl wrote: | | Flakky wrote: | | Maarja, lijkt me heel handig om zo mee te nemen en op school te gebruiken. | Is het ook. Ik volg nu de opleiding Technische Informatica en een klas genoot van mij heeft ook een Asus EEE PC en dan ding past gewoon in zijn kontzak (grote broek). Het ding is heel handig om mee te nemen. | Geen spelletjes op de schoolcomputer! Die regel kent iedereen wel :3 |
Hoe bedoel je geen spelletjes op de schoolcomputer. Zowat niemand van onze opleiding gebruikt een schoolcomputer, bijna iedereen heeft een eigen laptop. |
En dan nog, er bestaan genoeg manieren om een geinstalleerde game te verbergen!
Wij speelden met tien in lan tijdens de lessen  |
Op die manier
Wij hebben op schoolcomputers een ander systeem, installeer het in een bepaalde map en elke computer kan het spelen, jammer genoeg lukt dat niet meer. Een EEE heeft dan het nadeel dat je alleen bent, of anderen moeten ook een laptopje hebben
ik ben van plan zo'n ding te kopen 8D