FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Peter R. De Vries - Holloway zaak opgelost

jordi
Quote:
Justitie op Aruba heeft nieuwe aanwijzingen in de zaak Natalee Holloway. De aanwijzingen zijn afkomstig van misdaadverslaggever Peter R. de Vries die zegt dat hij de zaak heeft opgelost.

Volgens de Vries heeft hij een maandenlange verborgen camera-actie op Aruba gehouden en is de zaak rond. De Vries wilde niet zeggen of hij Joran van der Sloot gevolgd heeft met de camera.

De makers van de website vkmag beweren echter informatie te hebben gevonden op de engelstalige website van De Vries waaruit zou blijken dat het om Joran van der Sloot gaat.

Moeder
De moeder van Natalee is ingelicht. Ze is op dit moment in Nederland om haar medewerking te verlenen aan een speciale twee uur durende uitzending van 'Peter R. de Vries misdaadverslaggever'. Die wordt zondagavondavond uitgezonden.

Onderzoek
De Amerikaanse Natalee Holloway verdween in mei 2005 op Aruba, na een avondje stappen. Volgens het Openbaar Ministerie is Joran van der Sloot degene die het toen 18-jarige meisje als laatste levend heeft gezien. Hij werd een aantal keer aangehouden en verhoord, maar is nu op vrije voeten.

Het onderzoek werd in december afgesloten. Justitie had niet genoeg bewijs om Van der Sloot en twee medeverdachten te vervolgen.

Onlangs was Peter R. de Vries samen met Van der Sloot en zijn ouders te gast in de late night talkshow Pauw en Witteman. Daar gaf hij aan bezig te zijn met een onderzoek naar de verdwijningszaak.

Bron: http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2008/1/31/310108_holloway.html

Nou, zou het dan eindelijk echt opgelost zijn ???
Ik ga zeker zondag op sbs 6 wel kijken ...
SgtGarcia
Ik ben benieuwd of het echt helemaal opgelost is, ze hebben natuurlijk wel weer wat nieuwe dingen gevonden maar het is wel erg lang geleden. Ik ben in ieder geval benieuwd wat Peter R. de Vries gevonden heeft. In de uitzending van Pauw en Witteman waar hij en Joran van der Sloot te gast waren liet hij in ieder geval duidelijk blijken Joran als dader te zien, het zal mij benieuwen of hij dat kan aantonen maar het zou in ieder geval mooi zijn als er een "goed" einde aan de zaak komt. De mensen die verantwoordelijk zijn moeten gewoon gestraft worden.
Maddo
Ik zag het net op TV, niet te geloven wat hij allemaal oplost. Die politieagenten bakken er helemaal niets van als hij het met een klein teampje alle misdaden kan oplossen die hen niet lukt. :p
MrBlueSky
Maddo wrote:
Ik zag het net op TV, niet te geloven wat hij allemaal oplost. Die politieagenten bakken er helemaal niets van als hij het met een klein teampje alle misdaden kan oplossen die hen niet lukt. :p

Ik moet nog zien of het echt opgelost is. Maar PrdV heeft tov. de politie het voordeel dat hij zich veel meer kan veroorloven. Justitie is bij zo'n onderzoek aan allerlei regels gebonden, en dat geldt niet voor De Vries. En hij kan, juist omdat hij geen politie is, mensen er makkelijker toe overhalen om iets toe te geven (en dat lekker opnemen met verborgen camera).
atleetalie
10 tegen 1 dat die ^ de zaak niet heeft opgelost, maar gewoon een zeur verhaal houdt over de feiten en dat hij alleen 10 miljoen nederlandse kijkers wil trekken plus 50 miljoen amerikanen, maar als hij wel iets te melden heeft dan zou hij nog wel eens de nationale held van Amerika kunnen worden. Maar de manier waarop hij nu aandacht probeert te trekken is mij te overdreven, in programma's als Zembla wordt ook vanalles uit de doeken gedaan, soms waar, soms onzin, maar die geven er ten minste niet zo'n ophef aan.
jordi
Dat zou maar zo kunnen atleetie ... Maar ik heb wel gehoord, dat die ouders van meisje eerst toestemming moesten geven voordat zoiets mag worden uitgezonden. En ik denk niet dat hun zomaar zoiets op tv laten komen. En ik hoorde ook nog dat een een-of-ander iemand uit dat land heeft gezegd dat Johan Van Der Sloot het heeft gedaan en dat het is opgenomen.. Keihard bewijs dus.
lordwarlord
al vind ik het wel knap het is tevens natuurlijk ook een reclame(stunt) voor sbs6
maar krijgt hij nou ook niet het geld dat was uitgeloofd aan de gouden tip?
Ivooo
Ik ben net als jullie erg benieuwd, en ik ben ook van plan vanavond te gaan kijken.
Ik vindt het wel een beetje raar dat je de ene keer zegt dat je het wel hebt gedaan en dan weer niet.

Ivooo
jordi
Nu word het pas echt leuk, Johan zegt dat het een grap was dat hij heeft gezet dat hij het heeft gedaan. Nu moet Peter echt wel heel goed bewijs hebben om Johan achter de tralies te krijgen...
Ivooo
eh ... Joran ipv Johan

we zullen vanavond zien wat voor bewijzen hij heeft...

Ivooo
jordi
Ivooo wrote:
eh ... Joran ipv Johan

we zullen vanavond zien wat voor bewijzen hij heeft...

Ivooo

Oeps, typfoutje Razz

Het is nu reclame .. En dat is toch duidelijk keihard bewijs!
Wel vaag is dat hij eerst zei dat hij de naam van de persoon die hem geholpen heeft tot in zijn graf meeneemt en een dag later verteld hij de naam. En ook vaag is dat hij heel vaak in het meervoud praat als hij verteld over de persoon die hem heeft geholpen, dus het zou kunnen dat er meerdere mensen zijn. Mjah, dat vertelde Peter net ook al :p
SgtGarcia
Nou, net naar de hele uitzending zitten kijken. In mijn ogen had dit nooit op tv uitgezonden mogen worden. Natuurlijk is het een prestatie dat hij de zaak helpt, maar de manier waarop die Joran eringeluisd wordt is echt niet tv-waardig. In mijn ogen is peter r de vries degene die hier de hele zaak het meest uitbuit. Dat hij zelfs de emotie van Natalee's moeder in de uitzending gebruikt vind ik ronduit schokkend. Endemol en peter r de vries verdienen tonnen, misschien wel miljoenen met deze uitzending en dat vind ik het meest schokkende aan de hele zaak.
Deze beelden gaan de hele wereld over dus Nederland staat voortaan bekend als het land van Geert Wilder en Peter R. de Vries, en als er 2 mensen zijn waar ik absoluut geen enkele waardering voor heb zijn zij het wel.
jordi
Tjah, zo zou je er ook naar kunnen kijken ...
Ivooo
Ik vind het inderdaad niet zo goed dat hij ook de emoties van Natalee's moeder op tv uitzend, maar voor de rest mag het van mij best uitgezonden worden, hij heeft er ook veel werk aan besteed, en veel mensen willen weten hoe het zit.

Wel flauw was dat meteen de eerste keer dat hij het aan iemand vertelt, dat meteen op tv wordt uitgezonden.
De zaak is in ieder geval nog niet voorbij...

Ivooo
Gieter
MrBlueSky wrote:
Maddo wrote:

Ik moet nog zien of het echt opgelost is. Maar PrdV heeft tov. de politie het voordeel dat hij zich veel meer kan veroorloven. Justitie is bij zo'n onderzoek aan allerlei regels gebonden, en dat geldt niet voor De Vries. En hij kan, juist omdat hij geen politie is, mensen er makkelijker toe overhalen om iets toe te geven (en dat lekker opnemen met verborgen camera).

Feit, de vraag is of die opname met een verborgen camera niet geweerd zal worden omdat het onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal is.
MrBlueSky
SgtGarcia wrote:
Nou, net naar de hele uitzending zitten kijken. In mijn ogen had dit nooit op tv uitgezonden mogen worden. Natuurlijk is het een prestatie dat hij de zaak helpt, maar de manier waarop die Joran eringeluisd wordt is echt niet tv-waardig. In mijn ogen is peter r de vries degene die hier de hele zaak het meest uitbuit. Dat hij zelfs de emotie van Natalee's moeder in de uitzending gebruikt vind ik ronduit schokkend. Endemol en peter r de vries verdienen tonnen, misschien wel miljoenen met deze uitzending en dat vind ik het meest schokkende aan de hele zaak.
Deze beelden gaan de hele wereld over dus Nederland staat voortaan bekend als het land van Geert Wilder en Peter R. de Vries, en als er 2 mensen zijn waar ik absoluut geen enkele waardering voor heb zijn zij het wel.

Helemaal mee eens!

Wat heeft De Vries nou bereikt met z'n actie?
* Joran is voor de rest van z'n leven gebrandmerkt. Misschien is het 99% zeker dat hij schuldig is, maar stel dat hij niet schuldig is? Dat hij het verhaal heeft verzonnen om indruk te maken op die gladjakker?
* Nathalie is na haar dood nog even door het slijk gehaald: 'zuipen', 'vingeren', 'hoer'.. leuk voor haar moeder.
* Haar moeder wordt nog even een extra klap na gegeven door de 'bekentenis' van Joran. Daarvoor wordt ze naar Nederland gehaald (!?), en worden haar reacties met een camera vastgelegd.

Waar was het De Vries om te doen? Om de aandacht. En die heeft hij gekregen. Als het hem erom ging de zaak op te lossen, dan had hij die banden aan justitie gegeven zodat zij onderzoek konden doen zonder dat Joran en eventuele medeplichtigen hier iets vanaf wisten en had hij het pas uitgezonden NA dat onderzoek. Maar het ging De Vries er niet om de zaak dichter bij een oplossing te brengen. Het ging hem om de primeur.
Bengt
Is het een bekende reporter in Nederland ? Ik heb alleszins nog nooit van hem gehoord Smile (België)
MrBlueSky
Bengt wrote:
Is het een bekende reporter in Nederland ? Ik heb alleszins nog nooit van hem gehoord Smile (België)

Een omhooggevallen "misdaadverslaggever". Hij is in Nederland wel redelijk bekend.

Dit is hem:

Op deze foto lacht hij. Dat doet hij 'live' nooit. Hij neemt alles, maar vooral zichzelf, heel serieus. Begrippen als relativeren, zelfspot en humor zijn hem volledig vreemd. Ik denk dat zijn ideale wereld bestaat uit twee soorten mensen: hijzelf en mensen die hem bewonderen.
the666bbq
opgelost is die zaak nog niet he, integendeel

de getuige heeft zijn verkondigingen al terug getrokken en de rechter laat hem niet opnieuw oppakken heb ik horen vliegen... fantasmen waren het officieel
jordi
Jah, ik heb het ook gehoord dat Joran niet meer wordt opgepakt, helaas ...
Flakky
Het hele gedoe slaat nergens op. Zoals ik het zie probeert de Vries beide Joran te pakken en een hoop geld verdienen. Is het nou daadwerkelijk leuke tv als je de moeder van Nathalie in beeld ziet, kijkend naar Jorans gedrag? Joran zelf heeft vast wel ergens in zijn verhaal overdreven. Hij wil natuurlijk stoer zijn en opvallen, en door te zeggen dat hij Nathalie heeft 'vermoord' dan kan dat nog niks betekenen. Ik hoop dat het snel word opgelost, en dat Peter maar nieuwe verhoortrucjes leerd, in een kamertje vraagjes stellen ofzo.
marcas
Ik denk dat Peter R de Vries de zaak alleen maar schade toebrengt door zijn grote media aandacht. Hierdoor kan iemand die verdacht word gemaakt in het programma of door de media zich nu goed gaan voorbereiden voordat hij word opgepakt om verhoord te worden. Hierdoor is het nog onwaarschijnlijker geworden dat het verhaal ooit nog boven tafel komt en dat de zaak daadwerkelijk word opgelost. Zelfs de rechter gelooft de verklaringen van Joran niet eens meer, en daardoor word hij ook niet opnieuw opgepakt. Misschien heeft hij dit wel express gedaan omdat het OM nu wel hele goede bewijzen moet vinden voordat hij veroordeeld kan worden, want de rechter moet nu natuurlijk wel extra overtuigt worden. En ja.. Zijn vader is natuurlijk zelf ook rechter dus hij weet wel hoe de zaak loopt en hoe je het beste kan spelen tegen het OM.
atleetalie
Nou het was dus allemaal voor niks, ophef voor niks, werk van Peter R de Vries voor niks, jammer, had hij maar moeten weten dat het niet genoeg was. En als je hem dan ook nog ziet 'uitschieten' bij De Wereld Draait door over een boek dat nu niemand meer gaat kopen, 'dat hadden we afgesproken' nou en je zat er toch zelf bij? Had hij dat toch ook zelf kunnen zeggen, ik wordt niet goed van die man
jerredk
Ik vind het allemaal maar drama. Oké het is erg voor het meisje. Maar die jongen , hij weet nu al zolang dat hij haar vermoorde , ... Hij heeft 0,00 schuldgevoel volgens mij. Als hij ooit opgepakt wordt voor hoelang dan ? Ze gaan nooit iemand van die leeftijd levenslang geven. In verhouding van wat hij deet zou het wel moeten levenslang zijn. Maar doen ze toch niet. Bij mij is er toch maar 1 vraag nog altijd. Was het echt moord? Of eerder uit paniek dat hij haar in het water gooide? Een proces wat volgens mij nooit gaat opgelost worden. Erg voor beide families. Je kind wil je niet achter de cel zien gaan maar je kind verliezen nog minder. Te veel drama voor me lol Smile
Golden
Ik dacht dat ze hem meteen opzoude pakke na de uitzending, ze doen bijna niks :S best triest
marcas
Ze kunnen niks doen, wat wouden ze doen? Hem in de bak gooien? Dat kan niet, hij komt direct weer vrij omdat hij al zo lang in voorarrest en hechtenis heeft gezeten.
Tevens kunnen ze hem ook niet straffen en als Joran een goeie advocaat regelt zorgt die er toch voor dat het strafblad van Patrick aan het licht komt en dat hetgene wat Peter heeft gedaan ook niet legaal en volgens de wet is.
Daarom zijn er nog wel wat twijfelgevallen en is het theoretisch onmogelijk is. Rolling Eyes
Flakky
marcas wrote:
Ze kunnen niks doen, wat wouden ze doen? Hem in de bak gooien? Dat kan niet, hij komt direct weer vrij omdat hij al zo lang in voorarrest en hechtenis heeft gezeten.
Tevens kunnen ze hem ook niet straffen en als Joran een goeie advocaat regelt zorgt die er toch voor dat het strafblad van Patrick aan het licht komt en dat hetgene wat Peter heeft gedaan ook niet legaal en volgens de wet is.
Daarom zijn er nog wel wat twijfelgevallen en is het theoretisch onmogelijk is. Rolling Eyes

Hij wil hem gewoon te graag pakken. Patrick zou zichzelf ook niet in de buurt van een camera meer gooien omdat het alleen maar meer problemen voor de zaak levert.
lordwarlord
Het wordt nu gewoon onmogelijk hem te berechten omdat hij zo vaak nu een valse betekentenis heeft gegeven Sad das dus best jammer voor de ouders