FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

Opvolger Vista

jordi
De opvolger voor Windows Vista, Windows 7, stond voor de planning van 2010. Maar Microsoft wil misschien hem al in 2009 gaan introduceren!
Een conclusie die mensen hier uit trekken is dat Microsoft zelf Windows Vista ook niet helemaal geweldig vind en dus snel weer een nieuwe Windows uit wil brengen. Zo willen ze voorkomen dat de bedrijven die overwegen hebben om geen Windows Vista te nemen, niet overstappen naar een Linux-distributie.

Bron + hele artikel: PcmWeb
stienoo
Haha, ik heb vista niet maar het ziet er nog wel grappig uit.
Ik zelf ga het niet zo meteen kopen (tenzij bij een nieuwe computer) omdat ik nu overweg kan met xp Very Happy
Ivooo
Ik dacht eerst dat de volgende versie vienna zou heten.

Ivooo
jordi
Dat zou het ook over een tijdje maar zo kunnen heten Razz ..
Nog niets is zeker totdat Microsoft die windows versie heeft uitgebracht.
atleetalie
Dat zou dan wel veel sneller zijn dan van xp naar vista, dat duurde veel te lang, maar niet te vroeg gejuicht, vista zou eerst in januari 2006 al klaar zijn en dat werd een jaar later, dus dat het nu ook gaat uitlopen, daar kan je donder op zeggen
Emmer-Compascuum
Men had (en heeft nog steeds) over het algemeen al geen vertrouwen meer in Windows Vista. Als Windows 7 - evenals de interface van die nieuwste versie van Microsoft Office - echt zo revolutionair is als men bij Microsoft het aanvankelijk wilde, dan zou het wellicht nog iets kunnen worden. Maar Microsoft zal het wel steeds rotter gaan krijgen denk ik. De Linuxdistributies die ik tot nu toe gezien heb komen momenteel geen van allen nog in de buurt van Windows qua gebruiksgemak (met name met online spellen, draadloze netwerken, grafische kaart e.d.), maar over twee-drie jaar zal dat waarschijnlijk iets anders zijn. Desondanks gok ik dat Microsoft nog steeds minstens een aandeel van 50% zal krijgen in de besturingsysteemwereld.
lordwarlord
ik kan me dit ook wel voorstellen dat ze een nieuwe willen releasing omdat vista over het algemeen bij de meeste computers veelte zwaar is maar microsoft heeft wel dankzij vista meer winst gemaakt
al zou ik het zelf ook fijner vinden als die nieuwe Windows meer gericht is op snel opstarten en een simpele interface.

maar is windows 7 niet weer een code naam? en ik dacht dat ik ook ergens las dat je hem ook op mac computer kon installeren
Maddo
Je kan elke windows op een Mac installeren dmv dual boot. Wink
jordi
Maddo, dat zou kunnen ja, maar dat word dan wel duur. Want volgens mij moet je dan opnieuw windows aanschaffen...
lordwarlord
jordi wrote:
Maddo, dat zou kunnen ja, maar dat word dan wel duur. Want volgens mij moet je dan opnieuw windows aanschaffen...

klopt en daarom komt dus ook een speciale windows voor mac pc/laptops

het gebruik van duals word over het algemeen nog steeds beschouwd als onhandig
Ecthelion
Hehe, als de licensies voor windows 7 nog duurder zijn dan voor windows Vista, dan denk ik dat er een massale overschakeling zal zijn naar linux, wat er ook van zij....

Uiteindelijk is het voor bedrijven intressanter om linux-ontwikkeling te sponseren (en zo verzekerd te zijn van een uitstekend service) dan een microsoft licensie te betalen.

Ik zal maar beginnen duimen dat windows 7 even zwaar tegenvald dan Vista en nog duurder is Laughing
MrBlueSky
Ecthelion wrote:

Ik zal maar beginnen duimen dat windows 7 even zwaar tegenvald dan Vista en nog duurder is Laughing

Ik duim liever dat Windows 7 net zo'n goed OS zal zijn als XP dat was in de tijd dat XP uitkwam (of Windows 98/95). Een alternatief is er sowieso niet: Linux als desktop OS voor de gemiddelde gebruiker zal minimaal nog wel een jaar of tien duren (als het ooit al zover komt). Zeker zolang een professionele Linux distributie met support meer kost dan een Windows-licentie.
jordi
Ik hoop vooral dat ze de opstartprocedure veel sneller maken, zoals bij windows 95 .. Ik heb ooit eens gekeken welke sneller was met opstarten. Een nieuwe pc met XP en een hele oude pc met 95. Nou, de xp duurde meer dan het dubbele ...
Lord Klorel
Ik hoop dat ik nog enige tijd kan verder werken met XP, want nu overstappen naar Vista zie ik niet echt zitten om dan later nog eens over te stappen naar de opvolger van Vista. HEt zou een serieuze hoop geld kosten omdat de rand software altijd opnieuw moet worden geschreven.
Daarom hoop ik ook dat Microsoft eens word nadenken om de broncodes van het nieuw besturingssysteem zo snel mogelijk vrij geeft zodat andere software schrijvers hun programma's kunnen compatibel maken met het nieuwe systeem.

Ik hoop ook dat Microsoft er werk van maakt om de opstart snelheid vlotter te maken en voor zorgt dat er een simpele interface komt dat je indien je het wenst bij een tragere opstart snelheid zonder enige problemen programma's die niet moeten mee opstarten kan verwijderen uit het opstart systeem. Want zoals het nu is, is dat gewoon om in je broek te doen dat je iets fout zou doen.
Ik moet een goeie 20 minuten wachten met mijne XP eer ik voluit kan gaan werken meet mijne PC.
rvec
Lord Klorel wrote:
Ik hoop dat ik nog enige tijd kan verder werken met XP, want nu overstappen naar Vista zie ik niet echt zitten om dan later nog eens over te stappen naar de opvolger van Vista. HEt zou een serieuze hoop geld kosten omdat de rand software altijd opnieuw moet worden geschreven.
Daarom hoop ik ook dat Microsoft eens word nadenken om de broncodes van het nieuw besturingssysteem zo snel mogelijk vrij geeft zodat andere software schrijvers hun programma's kunnen compatibel maken met het nieuwe systeem.

Ik hoop ook dat Microsoft er werk van maakt om de opstart snelheid vlotter te maken en voor zorgt dat er een simpele interface komt dat je indien je het wenst bij een tragere opstart snelheid zonder enige problemen programma's die niet moeten mee opstarten kan verwijderen uit het opstart systeem. Want zoals het nu is, is dat gewoon om in je broek te doen dat je iets fout zou doen.
Ik moet een goeie 20 minuten wachten met mijne XP eer ik voluit kan gaan werken meet mijne PC.

Ik ben al overgestapt naar vista met 1 laptop. Ik ben 1 programma tegen gekomen wat ik moest updaten de rest werkte meteen. Battlefield 2 deed het zelfs enorm veel sneller en beter dan op mijn (wat specs betreft) betere pc met xp.

De broncodes zal MS nooit vrijgeven, net zoals coca-cola hun recept niet vrijgeeft. Of ja misschien geven ze de broncodes vrij, maar dat zal niet gebeuren voordat ze helemaal stoppen met het verder ontwikkelen en (bijna) niemand ze meer gebruikt.

Nog simpeler programma's uitschakelen dan bij vista? Anders ga je even een toetsenbord met vier toetsen maken ofzo. Vista nog niet langer dan 10 min in de winkel uitgeprobeerd zeker?

En als het 20 min kost voordat je kan starten zou ik beginnen met een virusscan, ad-aware en nog wat optimalisatie-dingen want dat is niet normaal Wink

@jordi goh meen je dat nou? Misschien moeten ze ook het geheugengebruik weer naar beneden halen want DOS werkte nog op een pc waar vista er wel 10 van nodig heeft.
FlyingYouri
Alweer een nieuwe versie van Windows :O . Geef mij maar Windows XP, die vind ik de beste. Vista vind ik wel mooi, maar is erg sloom.
jordi
FlyingYouri wrote:
Alweer een nieuwe versie van Windows :O . Geef mij maar Windows XP, die vind ik de beste. Vista vind ik wel mooi, maar is erg sloom.

Vista is sloom als je hem op een verkeerde computer zet. Je moet gewoon een goede computer hebben voor vista, dan is vista wel snel Wink
Ivooo
Ja maar ook xp is sneller als je hem op een goede computer zet. Dus Vista blijft altijd langzamer dan XP.

Ivooo
rvec
en dos is nog sneller. Kom op dat heet vooruitgang, betere computers kunnen meer functies aan dus zetten we er meer functies op en wordt hij weer wat slomer.
Ivooo
Ja, tuurlijk, maar als je kijkt naar wat voor functies vista meer biedt dan xp, dan vindt ik dat niet zo veel, terwijl als je naar dos en xp kijkt, dan zie je toch een hele vooruitgang.

Ivooo
Bengt
Software- en hardware verbetering gaan hand in hand he, ook om de markt laten draaien uiteraard.

Ik blijf voorlopig toch bij Macintosh OS X Smile
Ecthelion
MrBlueSky wrote:

Ik duim liever dat Windows 7 net zo'n goed OS zal zijn als XP dat was in de tijd dat XP uitkwam (of Windows 98/95). Een alternatief is er sowieso niet: Linux als desktop OS voor de gemiddelde gebruiker zal minimaal nog wel een jaar of tien duren (als het ooit al zover komt). Zeker zolang een professionele Linux distributie met support meer kost dan een Windows-licentie.

Zonder van het topic te willen afwijken denk ik dat u nog nooit naar linux heeft gekeken. In de afgelopen 4 jaar is er qua gebruiksvriendelijkheid een hoop op verbeterd en vandaag IS het al eenvoudig genoeg voor een gemiddelde gebruiker. Ik durf zelf te beweren dat het gemakkelijker is dan windows vista. Als je er rekening mee houd dat jullie windows gewoon zijn en dus wel eerst zullen moeten aanpassen dat sommige knoppen ergens anders staan in een linux distro.
Probeer 'ns een ubuntu live-cd....

Quote:
en dos is nog sneller. Kom op dat heet vooruitgang, betere computers kunnen meer functies aan dus zetten we er meer functies op en wordt hij weer wat slomer.

Vergeleken met xp heeft vista enkel meer glitter, meer controle of je een versie met licensie hebt, en meer controle of je wel allemaal legale dingen gebruikt...
Wel beter beveiliging tegen spyware, maar de spyware van windows zelf zit wel ingebouwd.
Mooie vooruitgang is dat.
rvec
tomshardware wrote:
* Vista runs considerably more services and thus has to spend somewhat more resources on itself. Indexing, connectivity and usability don't come for free.
* There is a lot of CPU performance available today! We've got really fast dual core processors, and even faster quad cores will hit the market by the middle of the year. Even though you will lose application performance by upgrading to Vista, today's hardware is much faster than yesterday's, and tomorrow's processors will clearly leap even further ahead.
* No new Windows release has been able to offer more application performance than its predecessor.

Although application performance has had this drawback, the new Windows Vista performance features SuperFetch and ReadyDrive help to make Vista feel faster and smoother than Windows XP. Our next article will tell you how they work.

Je krijgt niet alleen een nieuwe skin Wink Ik zou zeggen probeer vista eens uit.
jordi
Vista zal vast wel wat meer dingen bevatten enzo. Maar ik vind het te weinig om zelf naar Vista over te stappen, ik houd het wel bij mijn XP. Maar om toch een beetje de Vista zweer op me laptop te halen, heb ik gisteren de skin van Vista erop gezet Smile .. ziet er een stuk beter uit Very Happy. Ik heb ook een proggie gedownload die mijn alt-tab in 3d maakt Cool.
En allemaal legaal en ik heb nog steeds mijn Windows XP.
lordwarlord
jordi wrote:
Vista zal vast wel wat meer dingen bevatten enzo. Maar ik vind het te weinig om zelf naar Vista over te stappen, ik houd het wel bij mijn XP. Maar om toch een beetje de Vista zweer op me laptop te halen, heb ik gisteren de skin van Vista erop gezet Smile .. ziet er een stuk beter uit Very Happy. Ik heb ook een proggie gedownload die mijn alt-tab in 3d maakt Cool.
En allemaal legaal en ik heb nog steeds mijn Windows XP.

heb ik ook gedaan Very Happy een paar vrienden zeiden ook direct van heb je Vista? en ik zo van jah..tuurlijk niet. Maar ik heb via mijn pa gehoord dat er ook een nieuwe windows server editie komt omdat er veel bedrijven klagen over de hoge systeemeisen
MrBlueSky
Ecthelion wrote:

Zonder van het topic te willen afwijken denk ik dat u nog nooit naar linux heeft gekeken. In de afgelopen 4 jaar is er qua gebruiksvriendelijkheid een hoop op verbeterd en vandaag IS het al eenvoudig genoeg voor een gemiddelde gebruiker. Ik durf zelf te beweren dat het gemakkelijker is dan windows vista. Als je er rekening mee houd dat jullie windows gewoon zijn en dus wel eerst zullen moeten aanpassen dat sommige knoppen ergens anders staan in een linux distro.
Probeer 'ns een ubuntu live-cd....

Ik heb wel ervaring met linux, en ik vind het zelf een geweldig OS. Maar... niet voor de gemiddelde gebruiker. Ubuntu is al een heel eind op weg en is inderdaad behoorlijk gebruikersvriendelijk. Maar de hele Linux-filosofie is niet geschikt voor gebruikersvriendelijkheid.

Om een voorbeeldje te nemen: als iemand Ubuntu heeft geinstalleerd wil hij graag een bestand van zijn Windows NTFS partitie halen. Dat kan niet. Dan moet hij eerst zelf NTFS ondersteuning installeren. Hoe moet dat? Als hij geluk heeft wijst een mede-Ubuntu gebruiker hem op de (relatief) makkelijke manier via menu->installeren. Als hij pech heeft krijgt hij hulp van iemand die een andere distributie gebruikt, en die hem aanraadt 'apt-get' te gebruiken. "Apt-get?" "Ja, je moet apt-get intypen in een shell" "Een shell?".

Hoe moet je iemand die het begrip 'folders' al moeilijk vindt uitleggen dat hij eerst z'n cd moet 'unmounten' voor hij de drive kan openen? Om het nog maar niet te hebben over het hele systeem van file permissions.

Misschien ben ik te pessimistisch, maar ik denk dat zolang je de shell nodig hebt om dingen te doen Linux geen kans heeft als desktop OS. Ubuntu en sommige andere distro's, zijn al aardig op weg: met standaard hardware is het installeren al een kwestie van klikken. Maar vroeg of laat moet er iets gebeuren dat enige kennis van zaken vereist, en dan gaat het mis.
lordwarlord
helemaal mee eens linux is voor de normale pc gebruiker te moeilijk(veelste)
heb ik net in de krant gelezen dat de gemiddelde pc gebruiker alleen de vaste programma kan gebruiken die hij gebruikt en als er dus iets misgaat hij dus helemaal in de war is en meteen denkt dat zijn pc gecrasht is en heb dus meteen weg geeft aan een pc bedrijft dat heb moet oplappen
Vlien
net wanneer je als bescheiden student een splinternieuwe computer gekregen hebt met het nieuwste erop en eraan - Vista dus.
neji
jordi wrote:
FlyingYouri wrote:

Vista is sloom als je hem op een verkeerde computer zet. Je moet gewoon een goede computer hebben voor vista, dan is vista wel snel Wink

fout.

Het hangt gewoon af wat je wilt dat Vista doet op wat soort pc..
Zet alle grafische toestandjes eens uit en installeer eens niet direct alles wat je tegenkomt en je zal zien dat Vista ook op een wat goedkopere pc goed kan draaien.

(ofcourse, wie wil er nu een systeem waarbij je je moet inhouden)

In mijn ogen is het niet het systeem dat fout is (windows) maar de gedachte waarmee ze het geprogrammeer dhebben.

Zelf vrees ik voor de gevolgen van een vervroeging van de release van Windows 7 (minder tijd = in de meeste gevallen een slechter systeem).
dirkvb
Geve nze het eindelijk toe dat hun eigen software brol is. Allez ja, ik heb nog lang geen vista en zit nog steeds met XP. Ik heb de laatste tijd wel hopen problemen omdat ik slechte software heb binnengehaald.

Maar xp opnieuw installeren en klaar is kees (hoop ik).
Het zal nog lang duren voordat wij vista hebben en dan nog langer totdat wij nog eens windows 7 hebben misschien in 2015 windows 7?

Greetz
moeslimoen
ik heb met linux varianten gewerkt, windows xp en windows vista.
ik vind linux helemaal niks.(tot nu toe)
xp vind ik goed en vista ook.
ik hoop dat windows 7 sneller, beter en mooier word dan windows vista.
ik zal hem zeker gaan testen als hij uitkomt.
alleen jammer dat de rand apparatuur veel later komen met de nieuwe drivers.
Ivooo
mooier betekent vaak ook langzamer, ik hoop dat ze een goede afweging zullen maken, zodat er genoeg moois in zit, maar het systeem niet te langzaam wordt.

Ivooo
jordi
Mooier moet je natuurlijk niet over inzitten, dat teld eigenlijk niet eens mee. Omdat je met verschillende software je computer heel erg kan opfleuren. Ik heb XP, maar ik het het uiterlijk van Vista en ik heb ObjectDock (een soort extra balk, net zoiets als een mac als balk heeft). Ik ben nu nog steeds bezig met allerlei dingen veranderen Smile
Ivooo
Hoe doe je dat dan, heb je daar een speciaal progje voor of zo?

Ivooo
jordi
Ivooo wrote:
Hoe doe je dat dan, heb je daar een speciaal progje voor of zo?

Ivooo

Leuk dat je het vraagt, voordat je eraan begint. Maak even een backup oid. Alleen voor de zekerheid Wink

- Download ObjectDock
Je ziet daar een niet mooi voorbeeld. Maar je kan elk uiterlijk nemen voor je ObjectDock. Je kan hem overal op je bureaublad neer zetten.
- Als je een uiterlijk van Vista wilt hebben, kijk je hier.
- Voor andere uiterlijken (en ja, er zijn er duizenden). Moet je eens rondkijken op deze site. Daar staat vanalles op.

Voor de rest ben ik nog wat leuke dingen aan het zoeken Smile

Nog wat nieuws over Windows 7:
Quote:
Hoewel er nog weinig bekend is over Windows 7 - de opvolger van Vista - gaan insiders er van uit dat de het besturingssysteem niet alleen via de muis en toetsenbord bediend kan worden.
Al jaren investeert Microsoft in stemherkenningstechnologie en handschriftherkenningssoftware. Grootaandeelhouder Bill Gates denkt dat gebruikers eindelijk klaar zijn om ook op andere manieren computers en besturingssystemen te bedienen.

"De versie na Vista zal een groot stap voorwaarts maken wat betreft stemherkenning", zegt Gates in een interview na zijn toespraak op de Stanford University. "Ook wat betreft aanraakfuncties en handschriftherkenning zal het een grote stap voorwaarts maken."

Microsoft liet al eerder hints vallen dat de volgende versie van Windows iPhone-achtige functies zal hebben. Gates denkt dat gebruikers het meest onder de indruk zullen zijn van de aanraakfuncties in Windows 7.

Gates is een fanatiek pleitbezorger van de het Tablet PC-concept. Hij denkt dat deze mini-notebooks de toekomst hebben. Ondanks dat Tablet PC's nog steeds maar fractie uitmaken van de notebookmarkt is Gates nog steeds overtuigd van zijn toekomstvisie.

Het is niet bekend wanneer Windows 7 uitkomt. Sommige analisten denken dat het niet eerder dan 2010 zal zijn, terwijl andere analisten denken dat dit eerder zal zijn omdat Vista niet erg enthousiast is ontvangen en Microsoft de hete adem van Apple in zijn nek voelt.

Bron: PcmWeb
jordi
Ondertussen heb ik nog wat dingen op mijn computer gezet voor het meer lijken op Vista.

Ten eerste de Windows Sidebar, dat is een grote balk aan de rechter of linkerkant van je beeldscherm op het bureaublad. Je kan zelf instellen welke kant. Je kan er allerlei gadgets op zetten. Zoek maar eens op google voor Sidebar voor XP Smile
En ik heb TrueTransparency gedownload, dat geeft een randje om alle vensters. En dat randje is natuurlijk transparant (vandaar de naam:P). Pas op met het downloaden van TrueTransparency, want het kan voor wat problemen zorgen. Zoiets als vastlopen bij Opera (webbrowser). Verder heb ik nog niet echt problemen ervan gevonden.
rvec
jordi wrote:
Ondertussen heb ik nog wat dingen op mijn computer gezet voor het meer lijken op Vista.

Ten eerste de Windows Sidebar, dat is een grote balk aan de rechter of linkerkant van je beeldscherm op het bureaublad. Je kan zelf instellen welke kant. Je kan er allerlei gadgets op zetten. Zoek maar eens op google voor Sidebar voor XP Smile
En ik heb TrueTransparency gedownload, dat geeft een randje om alle vensters. En dat randje is natuurlijk transparant (vandaar de naam:P). Pas op met het downloaden van TrueTransparency, want het kan voor wat problemen zorgen. Zoiets als vastlopen bij Opera (webbrowser). Verder heb ik nog niet echt problemen ervan gevonden.

Ik heb op het moment de sidebar van google zelf. Vind ik ook erg makkelijk, met gmail, nieuws en wat andere handige dingen erop.
jordi
Ik heb ondertussen wel een irritant probleempje ontdekt bij die sidebar. Je kan gadgets downloaden van een speciale site, maar als je ze download kan je ze er niet inzetten. Daarvoor heb je een programma nodig, Gadget Extractor. Ik downloaden enzo, komt er te staan als je het wil starten dat het niet goed kan initialiseren ofzo ....
Ivooo
Ik heb ook ooit is zo'n sidebar geinstalleerd, maar ik gebruikte t niet zo veel, en het koste alleen maar geheugen. Is die google sidebar wel makkelijk?

Ivooo
rvec
Die van mij ziet er nu zo uit:

Eerst de standaard klok
dan de google agenda met een waarschuwing voor iedere afspraak (kan uitvouwen zodat ik de hele maand zie)
dan een paar snelkoppelingen naar veelgebruikte programma's
een klokje dat telt hoelang de pc al aan staat (er moet toch iets nutteloos tussen staan Razz )
dan staan daar mijn laatste emails
daar onder buienradar.nl met het huidige beeld (handig om daar even op te kijken voor ik het huis uit ga)
daar onder last.fm die ik kan uitvouwen en mijn laatst gespeelde nummers zien
dan een klokje wat ik kan uitvouwen waarna ik een wereldkaart zie met lichte en donkere zones zodat ik kan zien hoe laat het ongeveer is bij de andere mensen in de frihost chat Smile
dan een wachtwoord maker heel handig om semi-random wachtwoorden te maken (volgens mij niet zoiets als een md5 hash)
dan het nieuws wat ook een berichtje met een korte samenvatting geeft rechts onder in het scherm als er nieuw nieuws is (Niet als er iets in full screen aan staat)
jordi
Rvec, zit er bij die van google ook iets dat je je beleggingen kunt volgen ?? Ik wil dat graag en dat kan ook wel bij mijn sidebar, maar toen ik hem uitteste en keek op morningstar.nl voor het actuele koers. Stond hij daar in -2% en op mijn sidebar stond die +1% Confused. Er stond wel onder dat het 20 minuten vertraging had, maar dat maakte niks uit, want een uur later was hij nog niet goed. Sad
rvec
die van google ververst ook elke 20 min.

http://www.bierkip.nl/upload/beurs.png
dat is hoe die van google eruit ziet.
jordi
Maar is hij ook echt gelijk aan het echte wat op morningstar zit?? En weet je toevallig waar hij de info vandaan haalt?

EDIT, ik denk dat ik zobiezo over stap naar die van google. Ik krijg namelijk mijn sidebar niet meer gestart. Ik heb hem al verwijderd en opnieuw geinstalleerd enzovoort. Ik heb er dus niks meer aan Razz
Flakky
Ik hoorde een tijdje geleden dat de nieuwe Windows de naam Vienna zal krijgen en dat het totaal van scratch zal worden geschreven. Dit is omdat dan virussen totaal niet meer kunnen werken, net als alle andere programma's, maar dat vinden ze vast een bijzaak. Nu ik dit hoor dat het al in 2009 uitkomt dan denk ik zelf dat dit geen Vienna is zoals ik dacht en heb gehoord, maar gewoon dat het is gebaseert op NT, net zoals Vista.
rvec
Flakky wrote:
Ik hoorde een tijdje geleden dat de nieuwe Windows de naam Vienna zal krijgen en dat het totaal van scratch zal worden geschreven. Dit is omdat dan virussen totaal niet meer kunnen werken, net als alle andere programma's, maar dat vinden ze vast een bijzaak. Nu ik dit hoor dat het al in 2009 uitkomt dan denk ik zelf dat dit geen Vienna is zoals ik dacht en heb gehoord, maar gewoon dat het is gebaseert op NT, net zoals Vista.

Lijkt me sterk dat ze opnieuw beginnen met de broncode. Daar is geen beginnen aan en dan kunnen ze er zeker van zijn dat mac een toptijd tegemoet gaat.

Ik had het er toevallig afgelopen week nog met iemand over. Het grote probleem is dat als ze opnieuw willen beginnen ze dus helemaal niks hebben. En om dan weer een besturingssysteem als windows te maken wat net zoveel functies en handleidingen heeft (vergeet alles op microsoft.com niet) dat duurt meer dan een paar jaar. Als ze aan zoiets beginnen krijgen ze voor 2015 geen serieuze kans meer om meer te verkopen dan mac. Na 2015 is moeilijk te voorspellen omdat dat nog zo enorm lang duurt maar ik zou het erg knap vinden als ze dan al met een neiuw systeem de markt zouden kunnen veroveren.
neji
rvec wrote:
Flakky wrote:

Lijkt me sterk dat ze opnieuw beginnen met de broncode. Daar is geen beginnen aan en dan kunnen ze er zeker van zijn dat mac een toptijd tegemoet gaat.

Ik had het er toevallig afgelopen week nog met iemand over. Het grote probleem is dat als ze opnieuw willen beginnen ze dus helemaal niks hebben. En om dan weer een besturingssysteem als windows te maken wat net zoveel functies en handleidingen heeft (vergeet alles op microsoft.com niet) dat duurt meer dan een paar jaar. Als ze aan zoiets beginnen krijgen ze voor 2015 geen serieuze kans meer om meer te verkopen dan mac. Na 2015 is moeilijk te voorspellen omdat dat nog zo enorm lang duurt maar ik zou het erg knap vinden als ze dan al met een neiuw systeem de markt zouden kunnen veroveren.

Ze zouden al kunnen beginnen de broncode opnieuw te schrijven zodat ze tegen Windows 8 klaar zijn? Smile

En in de tussentijd die Windows 7 een betere Vista van maken.. En laat ons hopen dat UAC vliegt!
rvec
als ze tegen 2015 een goed systeem willen hebben moeten ze hem tegen 2010 echt wel gelanceerd hebben. En dan rond 2015 versie 2 uitbrengen waar alle programma's van versie 1 ook op werken. Als versie 1 dan een goed succes is dan hebben ze een kans om weer marktleider te worden. Maar ik denk dat de meeste mensen zullen overstappen naar mac en linux en dat windows een van de 3 besturingssystemen wordt. Elk niet meer of minder dan de ander, maar niks is met een ander uit te wisselen.
©Wolfie
lordwarlord wrote:
helemaal mee eens linux is voor de normale pc gebruiker te moeilijk(veelste)
heb ik net in de krant gelezen dat de gemiddelde pc gebruiker alleen de vaste programma kan gebruiken die hij gebruikt en als er dus iets misgaat hij dus helemaal in de war is en meteen denkt dat zijn pc gecrasht is en heb dus meteen weg geeft aan een pc bedrijft dat heb moet oplappen

Totaal niet mee eens.

De schoolversie van Ubuntu, Edubuntu is net zoals Windows 2000 in netwerken volledig afgeschermd met alle programma's voorgeďnstalleerd door een ICT'er. Ik heb nog nooit gehad dat ik op mijn school zelf iets moest installeren.

Edubuntu is echter ook geschikt als een netwerk editie voor een bedrijft. Het mag dan even overschakelen zijn, maar dan heb je wel een heel betrouwbaar systeem en zul je je netwerk met PC's nog niet hoeven vervangen omdat de systeem eisen niet veel zwaarder zullen worden dan dat ze nu zijn. Wink

Voor vele medewerkers is het wennen, dat moet ik toegeven. Daarom zal het nu nog niet worden gebruikt. Maar mijn generatie zal er wel makkelijk aan wennen en ik weet zeker dat ze dan Linux ook in bedrijven zullen gaan gebruiken.

Smile Wolfie
©Wolfie
Ivooo wrote:
mooier betekent vaak ook langzamer, ik hoop dat ze een goede afweging zullen maken, zodat er genoeg moois in zit, maar het systeem niet te langzaam wordt.

Ivooo

Bedenk wel dat Windows door de jaren heen niet is afgeslankt.

Met windows 7.0 wordt eigenlijk geschiedenis geschreven. Er is toegegeven dat Windows te log werd om nog verder uit te bouwen! Men wil een nieuw efficiënter systeem.

Waarschijnlijk zal het volledig worden gericht op meerdere processoren etc. Ik verwacht er veel van. Wink
lordwarlord
©Wolfie wrote:
Ivooo wrote:

Ivooo

Bedenk wel dat Windows door de jaren heen niet is afgeslankt.

Met windows 7.0 wordt eigenlijk geschiedenis geschreven. Er is toegegeven dat Windows te log werd om nog verder uit te bouwen! Men wil een nieuw efficiënter systeem.

Waarschijnlijk zal het volledig worden gericht op meerdere processoren etc. Ik verwacht er veel van. Wink

ik hoop dat ze gewoon een heel nieuw iets gaan bouwen, zodat je ook al fouten van vroeger er meteen uit zijn en misschien is DOS eruit halen Rolling Eyes
jordi
Maar als iedereen over stapt op de mac ofzo. Kun je niet meer opscheppen dat je een geweldige mac hebt Razz
rvec
jordi wrote:
Maar als iedereen over stapt op de mac ofzo. Kun je niet meer opscheppen dat je een geweldige mac hebt Razz
jammer alleen dat die dubbel zo duur zijn

Quote:
DOS eruit halen Rolling Eyes

DOS eruit halen?
als je command prompt bedoeld hoop ik toch echt dat ze dat niet doen. Is vaak wel handig om erbij te hebben, en volgens mij kan het er niet eens uit. Misschien kunnen ze het voor de gebruiker verbergen, maar eruit halen is volgens mij niet echt mogelijk.
jordi
rvec wrote:
jordi wrote:
jammer alleen dat die dubbel zo duur zijn

Heel toevallig is de weer wat nieuwere versie van mac vandaag uitgekomen. En die zijn iets goedkoper Smile

klik
en
klik
Ivooo
Ziet er weer mooi uit, en nu tot 3,06 ghz, maar dan betaal je natuurlijk wel de hoofdprijs.

Ivooo
rvec
ja iets goedkoper als in net zo duur als een goedkope game-pc.
Nog 10 jaar en ze komen misschien wel in mijn budget.
jordi
Voor iedereen die XP SP2 heeft .. je kan vanaf nu updaten naar SP3 Very Happy .. ik heb hem bijna Razz

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2297268

Je moet hem gewoon via windows update doen. Dan is het bestandje tenminste wat minder groot Razz
©Wolfie
jordi wrote:
Voor iedereen die XP SP2 heeft .. je kan vanaf nu updaten naar SP3 Very Happy .. ik heb hem bijna Razz

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2297268

Je moet hem gewoon via windows update doen. Dan is het bestandje tenminste wat minder groot Razz

Ik heb hem sinds gister en ik kan je vertellen dat Windows anders aanvoelt. De lags, vertraginkjes bij het openen van menuutjes etc. zijn allemaal anders.

Men zei ook dat XP met SP3 wel 10% sneller zou worden... Was het maar waar!
jordi
Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik voel/zie geen verschil Confused
Behalve dat ik geen thema's meer kan doen voor windows Sad
Ik heb ooit eens uxtheme.dll gepatcht zodat je je eigen thema's kon doen. Nu had ik dat ook gedaan voor SP3 .. maar dat werkt niet eens Sad
lordwarlord
ik ga nu ook SP3 downloaden, ben wel benieuwd of het er echt beter van wordt Wink

EDIT
het downloaden gaat wel er snel, 300 MB in 6 minutes Razz
Lady Elensar
Alweer een nieuwe Windows versie? Gaat dat allemaal niet een beetje snel juist?
©Wolfie
@Lady Elensar,
Deze bedrijven zijn constant bezig met het ontwikkelen van nieuwe versies. Kijk maar naar alle server edities etc. Daaraan kun je zien dat er vele zijn.

Toen Windows XP uitgebracht was zijn ze meteen begonnen met nieuwe concepten. Ze zitten nooit stil want dan krijg je er geen vaart meer in.
Lady Elensar
Ja, oke, ik snap het aan de ene kant ook wel.
neji
Lady Elensar wrote:
Alweer een nieuwe Windows versie? Gaat dat allemaal niet een beetje snel juist?

Heb je het nu op SP3?
Lady Elensar
Hm, nee, dat is enkel een update. Nouja, het gaat ook allemaal een beetje langs me heen. Welke versies er allemaal zijn. Verder dan Windows XP en Windows Vista kom ik niet. Dan zou ik het allemaal uit moeten gaan zoeken, maar dat interesseert me nu op het moment niet echt. Een nieuwe versie neem ik toch niet.
00steven
Ik heb windows vista omdat het niet anders kan op het werk moet ik er mee werken. ik geef er trouwens ook les in.

windows vista heeft zeker wel meer te bieden dan windows Xp het enige spijtige is dat het voor een doorsnee computer niet echt ideaal is. Het vraagt nogal veel van het systeem.

wil je een beetje vlot werken en niet altijd alles 10 keer moeten bevestigen dan moet je zowat alles uitscahkelen zodat er een veredelde windows xp blijft draaien. komt er nog bij dat niet alle (ouder ) hardware wil mee werken dus dan begrijpe we de argwaan van de meeste mensen wel.
maar toch het werk wel handiger en ziet er veeeeeeeeeeeel beter uit
xp begint er wat oud uit te zien .

groeten Steven
rvec
neem een nieuwe skin en je bent even ver Wink
Voor de looks wil ik geen cent extra neerleggen. Dan zou ik nog liever bij dos blijven als ik daar dezelfde programma's als op xp op kon draaien.
Edver
Als ze het in 2009 al willen gaan introduceren, hoe slecht moeten ze vista dan wel niet vinden? Ik vind Vista eigenlijk wel handig Surprised
lordwarlord
Edver wrote:
Als ze het in 2009 al willen gaan introduceren, hoe slecht moeten ze vista dan wel niet vinden? Ik vind Vista eigenlijk wel handig Surprised

Vista is niet slecht op zou, maar het probleem ligt hem in dat vista voor de meeste computer gebruikers te zwaar is en ook voor bedrijven en daarom niet de stap maken om vista aan te schaffen.
Daarom is windows 7.0 een soort lichtere variant:P ten minste dat las ik in de NCR next vorige week:P
Daar stond ook bij dat het zeker is dat hij eind 2009 of 2010 komt
kansloos
Zelfs als de geruchten over het backward compatibility breken met de voorgaande versies van Windows waar is. Dan kunnen we waarschijnlijk XP nog wel lang blijven gebruiken als 2007 tegen valt, zolang een groot deel van de markt weigert over te stappen naar een nieuwere versie, moet je als software ontwikkelaar wel gek zijn om geen binaries uit te brengen die niet op XP werken.
Wuppie
Ben sowieso niet van plan Vista te kopen. Voor games is alleen directX10 handig maar ik kan ook zonder. En bovendien zijn er veel klachten over games spelen op Windows Vista. Het ziet er wel heel goed uit, maar om daar nou een 100 euro upgrade voor te kopen...
Als in 2009 Windows 7 al uitkomt dan is dat wel heel snel na Vista. Kan me bijna niet voorstellen dat Vista dan al vervangen wordt.
lordwarlord
kansloos wrote:
Zelfs als de geruchten over het backward compatibility breken met de voorgaande versies van Windows waar is. Dan kunnen we waarschijnlijk XP nog wel lang blijven gebruiken als 2007 tegen valt, zolang een groot deel van de markt weigert over te stappen naar een nieuwere versie, moet je als software ontwikkelaar wel gek zijn om geen binaries uit te brengen die niet op XP werken.

ik las dus laatst alweer in de NCR next dat ze de eind datum van het XP tijdperk hebben verlengd en waarschijnlijk ook weer een nieuwe SP gaan maken Razz en de windows 7 is een feit eind 2009 of 2010 is hij eral Razz
Ivooo
Ik denk dat het inderdaad wel slim is om het xp-tijdperk te verlengen, aangezien zoveel mensen, waaronder ikzelf, het nog gebruiken. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden ze best wel eens veel klanten kwijt kunnen raken.

Ivooo
Wuppie
Ivooo wrote:
Ik denk dat het inderdaad wel slim is om het xp-tijdperk te verlengen, aangezien zoveel mensen, waaronder ikzelf, het nog gebruiken. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden ze best wel eens veel klanten kwijt kunnen raken.

Ivooo

Hoezo? Ze hoeven toch niets meer aan XP te doen om het door te laten gaan?
Als Windows 7 binnen 2.5 jaar uitkomt is Vista toch best wel een flop te noemen.
Ivooo
Ik denk dat als ze dat niet hadden gedaan, dat ze er in ieder geval veel ergernissen bijkregen. Ze dwingen mensen dan min of meer om op een nieuwe versie van windows over te gaan, in het begin zal dit nog niet zoveel uitmaken, maar op een wat langere termijn zijn veel gebruikers er denk ik toch niet zo blij mee, die mensen zouden dan misschien op een ander besturingssysteem overstappen.

Ivooo
8166UY
Mensen ik gebruik Vista al sinds de eerste week dat hij uit was en heb sindsdien idd een paar problemen ondervonden. Het mooie is dat ze allemaal er weer uit zijn met de patches. En ik kan ook zeggen dat hij door alles te indexeren idd veel sneller is dan XP op een snelle computer. Verder is de gebruiksvriendelijkheid veel beter. Zelfs mijn oma wil hem nu kopen. Razz

Maar ik ken mensen die aan de beta's van windows 7 meedoen. Ze kunnen melden dat op dit moment hij 300mb RAM gebruikt, minder CPU en nieuwe opties kent. Ze zitten overigens nog maar in deel 1 van het drievoudige testprogramma. Bij Vista duurde elke stap een jaar, dus reken maar uit.
lordwarlord
8166UY wrote:

Maar ik ken mensen die aan de beta's van windows 7 meedoen. Ze kunnen melden dat op dit moment hij 300mb RAM gebruikt, minder CPU en nieuwe opties kent. Ze zitten overigens nog maar in deel 1 van het drievoudige testprogramma. Bij Vista duurde elke stap een jaar, dus reken maar uit.

dat ze het RAM en CPU verbruik wilde verlagen vind ik wel een goede zaak omdat het bij vista wel ietsje te hoog is Rolling Eyes maar Windows Se7en gaat volgens mij ook de looks jatten van apple's besturingssysteem, want volgens mij was de patent daar nu eindelijk is voor afgelopen Wink wat kan betekenen dat microsoft eindelijk de stap misschien gaat nemen om een nieuwe kleinere kernel te schrijven (las ergens dat hij 37MB groot gaat worden, wat in verhouding met vista heel erg klein is(A))
ieder geval ik kijk nu wel uit naar de nieuwe windows release^^ hoop echt dat hij beter is dan vista Razz
8166UY
Ik moet er wel bij vermelden dat het grafische gedeelte nog gedaan moet worden en die minimum specs waarschijnlijk nog wel een stuk omhoog gaan. Maar de opzet lijkt idd een stuk beter dan die van Longhorn in het begin.
00steven
klinkt mooi laten we hopen dat het allemaal zo goed blijft lopen.

om even op vista terug te komen. heeft er misschien iemand een verklaaring waarom de windows verkenner zo veel hapert in vista. als ik hier lees dat alles met de patches opgelost is stel ik me toch wel vragen.

groeten Steven
jordi
Windows Verkenner loopt vast ?? Dat heb ik nog niet gemerkt (bij mijn oom (die heeft vista)). Maar ik denk dat ik je niet helemaal snap, hoezo 'hapert' hij?

EDIT: Windows zelf probeert mensen ook te overtuigen dat Vista niet slecht is. Zo hebben ze filmpjes van mensen online gezet waarop de tevreden reacties van mensen te zien is. Hier de link:
http://www.mojaveexperiment.com/
Michie
Opvolger vista? Wordt hij eindelijk beter? Of nog slechter dan vista?
Wuppie
Waarom maken ze een opvolger? Om het beter te maken.
Lily
Volgens mij wordt het echt niet verbeterd ofzo maar komen er alleen nutteloze functies bij...
00steven
Lily wrote:
Volgens mij wordt het echt niet verbeterd ofzo maar komen er alleen nutteloze functies bij...

dan heb je duidelijk nog niet met de nieuwe zoekfunctie gewerkt , netwerkverbinding , enz... ondanks de vele bugs bevat vista zeker verbeteringen.

greetz Steven
rvec
Netwerkverbindingen zijn leuk ja, alles over 5 verschillende schermen uitvegen ipv 3 bij xp. De extra extra functies van vista zijn vooral de dingen in de achtergrond die beter zijn. De dingen als de netwerkomgeving zijn gewoon een veranderde layout die niet al te veel toevoegen aan het systeem.
Nederland
Voorlopig denk ik nog steeds dat het 2010/2011 word, Het einde van '08 is al inzicht, en in 2009 moet ik het nog zien!
Flakky
Nederland wrote:
Voorlopig denk ik nog steeds dat het 2010/2011 word, Het einde van '08 is al inzicht, en in 2009 moet ik het nog zien!

Ai! Heb ik het verkeerd gelezen of is het morgen dat ie gereleased word?
Nou ik ga ervoor. Moet nog wel een nieuwe harde schijf kopen omdat alles vol aan het raken is.