FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

100 frih$ voor script

jordi
Hallo,

Ik zoek een script en daarvoor geef ik 100 frih$ Smile .

Het script:
Ik wil een script dat het weerbericht van buienradar.nl afhaald.
RSS = http://rss.buienradar.nl

Als je die rss bekijkt, zie je maar een gedeelte van het artikel, maar ik wil het hele artikel integreren in mijn site.
De bezoeker moet niet eerst iets downloaden oid, maar moet wel elke dag het weerbericht van die site kunnen zien.

Ik hoop dat iemand dit voor mij wil maken voor 100 frih$ ..
rvec
Dan moet je eerst een rrs feed vinden waar wel genoeg in staat. Je kan niet meer uit een rss feed halen dan erin zit he Wink

edit: Om je een beetje op weg te helpen hier hoe ik het heb gedaan.
In cron heb ik het volgende gezet:
Code:
12 0 * * * root wget -O /var/www/test/audio.xml http://ws.audioscrobbler.com/1.0/user/rvec/systemrecs.xml

Deze code zal elke dag om 00:12 een xml feed downloaden en opslaan als /var/www/test/audio.xml. Ik moet erbij zeggen dat ik dit op mijn eigen server heb gedaan en niet weet of dit ook op frihost kan. Mocht dit niet kunnen kan je het nog altijd met een php script doen wat je laat openen met cron ( /usr/bin/php -q /path/naar/file.php)

Als de xml feed is opgeslagen kan je hem openen op de volgende manier:
Code:

<?php
$url = 'audio.xml';

$rss_file = file_get_contents($url);

$xml = new SimpleXMLElement($rss_file);
?>

Als hij geopend is kan je met print_r($xml) de hele array laten zien. Ik heb het met mijn xml zo gedaan:
Code:
foreach ($xml->artist as $artist) {
echo "<a href=\"{$artist->url}\">{$artist->name}</a><br>
";

}

De enter (niet de <br> maar de echte enter) in de echo heb ik zo gedaan zodat de broncode er wat mooier uitziet als je die van de pagina bekijkt. Zonder die enter zou alles in een lange regel staan.
jordi
Het probleem is dan, dat ik nergens een rss feed kan vinden waar het HELE bericht in staat Crying or Very sad
rvec
dan zoek je een ander waar minder in staat. Of een waar alleen temperaturen ofzo in staan. Je kan er altijd text omheen maken.
jordi
Zelfs dat kan ik niet vinden, mja, ik zoek gewoon verder. Der zal er vast wel ergens 1 zijn (hoop ik:P)
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.