FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Draadloos netwerk veranderen

Thomme
Hey,

Weet iemand hoe ik zonder mijn domein te verlaten op een ander (onbeveiligd) netwerk kan connecteren Very Happy

Hartelijk dank!
Thomme
Georgeboy
Dit lijkt me redelijk ontriviaal... Op dat moment zou je moeten je pc laten weten via welke connectie hij moet werken, want als ik je vraag goed begrijp, wil je op hetzelfde moment ook nog over je eigen verbinding kunnen surfen?

De enige mogelijkheid, als er al programma's voor geschikt zijn waarbij je je verbinding kunt kiezen, zal volgens mij zijn om een tweede antenne aan te schaffen. Op dit moment maakt je netwerkkaart gebruik van een antenne om zich af te stemmen op één bepaalde zender en wisselt daarmee de gegevens uit over frequentie, vermogen, enz... Een tweede connectie zou dat ook moeten kunnen doen, echter moet het over een andere frequentie gaan, anders zou er wel eens een behoorlijke storing kunnen ontstaan... Dus een tweede antenne die onafhankelijk van de eerste werkt lijkt me een must. Anders ga je ook je eigen verbinding vertragen als je met bvb timesharing moet werken.

Mss moet je eens googlen om te zien of er iets mogelijk is.

Maar als je zelf een verbinding hebt, zou ik die onbeveiligde maar gerust laten. Die mensen weten misschien van niet beter en als je hen kent, kun je hen wellicht een dienst bewijzen door hem te beveiligen voor hen. Wie weet levert het je wel meer op...Wink Want als er nog mensen in je buurt gebruik van maken, kan het zijn dat hun verbinding nu heel traag loopt en dat ze er zelf geen oorzaak voor zien.
lordwarlord
je kunt dan niet connecten omdat je op een ander domein zit Sad die moet je perse verlaten dat had ik namelijk ook toen in het buitenland was moest ik eerst uit ons domein stappen voordat ik in het nieuwe netwerk kon komen

Maar misschien is er wel een andere oplossing voor Rolling Eyes
traxion
je kan toch inloggen op de pc en dan inloggen op de pc zelf (local account) en daarna de verbinding zelf instellen
Georgeboy
lordwarlord wrote:
je kunt dan niet connecten omdat je op een ander domein zit Sad die moet je perse verlaten dat had ik namelijk ook toen in het buitenland was moest ik eerst uit ons domein stappen voordat ik in het nieuwe netwerk kon komen

Maar misschien is er wel een andere oplossing voor Rolling Eyes

Volgens mij is het enige dat je bij een pc moet instellen om online te kunnen, de nodige gateway en dns ip-adressen... Om die telkens aan te passen is het idd een vervelende klus. Er bestaan wel programma's die het mogelijk maken om verschillende profielen te bewaren. Maar in die gevallen kun je beter beroep doen op DHCP, geen problemen meer met de instellingen van je ip-adressen. Tegenwoordig ondersteunen de meeste routers DHCP waardoor je steeds zult kunnen connecteren en router en pc wisselen de nodige gegevens met elkaar uit. Echter in bedrijfsnetwerken is dit niet steeds het ideale, gezien er omwille van security redenen, gevraagd wordt om een vast ip te gebruiken. Ik vind het persoonlijk maar een kleintje om te wisselen van instellingen als ik me ergens anders begeef.

Btw, met wat geluk, zijn de instellingen van je nieuwe locatie dezelfde. Vaak worden dezelfde instellingen gekozen om een privaat netwerk op poten te zetten...
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.