FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

{SITE} noonnoo CSS Guide

©Wolfie
Beste Frihosters,

Ik ben al een poos bezig geweest met mijn project: noonnoo CSS Guide. Geheel in Engels. Ik zou zeggen neem een kijkje: start. Het wordt de bedoeling van deze site dat je het browser venster zo verkleint dat mijn site er precies naast past en dan verklein je je scriptprogramma ernaast. Dan kun je snel bij alle gegevems die je moet weten over de CSS properties. Hier later nog meer over.

In de volgende menu onderdelen heb ik de CSS properties al besproken (kijk er even doorheen):
FONT STYLING
BACKGROUND
LIST

wauw?
Ik neem aan dat je nu even hebt gekeken. Ikzelf wil alle andere CSS properties ook nog uitwerken. En je zult wel denken: heeft hij al die properties nou zelf getest in de browser versies? Ja, dat heb ik. Veel werk maar dat is het waard. Later wil ik dat nog gaan uitbreiden.
Veel bugs moet ik er nog uithalen, ook moet ik nog een aantal links updaten. Klaag daar nog niet over! Wink

Ik ga zo nu weer aan de gang. Straks weer een post van mij! Wink

settings
Op mijn site kun je heel veel instellen. Zeer handig als je de interface een beetje wilt aanpassen. Als je bijvoorbeeld een 24" scherm hebt, dan kan dat fijn zijn. Ga naar het bovenste menu en druk dan op settings. Je moet even een aantal dingen invullen en het kan zijn dat je dan nog even moet refreshen. Dat systeem is (nog) gebaseerd op cookies. Later wil ik inlog accounts maken zodat je geen cookies meer hoeft te gebruiken.

broncodes
Zoals je misschien al was opgevallen; ik heb de volledige CSS in de HTML verwerkt. Waarom niet in een losse sheet? Nou dan zou ik allemaal losse CSS bestanden moeten maken vanwege de settings. Geen doen. Door het in de html te houden kun je doormiddel van php heel flexibel/dynamisch maken. Daar houd ik van en het is makkelijker.

toekomst
Nu ben ik er nog heel hard mee bezig. Ik denk dat ik het over 3 maanden volledig af heb. Ik wil het dan onder een betaalde domein gooien (.com) en dan ga ik eerst een poosje wachten en als er meer bezoekers komen ga ik er denk ik overna denken of ik de hele zaak misschien open source kan maken. Maar goed, daarover hoop ik graag een oordeel van jullie over te krijgen. Zou ik dat wel moeten doen?

kosten
Als ik een betaalde server heb wil ik graag de kosten eruit halen en misschien zelfs nog een klein extra centje eraan verdienen. (Zou mooi zijn, maar daar gaat het me niet om.) Ik zit dan te denken aan niet hinderlijke ads zoals een ad van Google of iets dergelijks. Het mag de pagina niet veel trager laten laden.

nu
Ikzelf moet nog heel veel bugs oplossen had ik net gezien. Daar ga ik zo eerst mee bezig. Ik hoop op een reactie van jullie en vanaf nu ga ik hier in deze post bijhouden wat ik allemaal verander en regelmatig om reacties ga vragen. Alvast bedankt. Jullie kunnen snel een vervolg verwachten!
©Wolfie
Goed, ik heb zojuist de volgende bugs eruit gehaald:
- 2 fouten in CSS.
- Als je op de xhtml link drukte onderaan de pagina dan kreeg hij bij w3.org een 404, dat is gefixt.

Ik heb mijn site getest in vele browsers net. Geen enkele fout ontdekt.
Firefox 1+
Internet Explorer 5+
Opera 7+
Safari 2.7 betaaa voor windows
Safari 3.0a betaaa voor windows
Netscape 6+

Prima zou ik zeggen. Ikzelf ga nog een keer testen met browsers die alleen voor de MAC zijn zoals Camino etc. etc.. Komt nog. Ik verwacht eigenlijk geen fouten.

Nu ga ik bezig met nog een aantal CSS property pagina's te maken. Dan is dat ook weer gedaan. Wink
[/b][/list]
lordwarlord
©Wolfie wrote:
Goed, ik heb zojuist de volgende bugs eruit gehaald:
- 2 fouten in CSS.
- Als je op de xhtml link drukte onderaan de pagina dan kreeg hij bij w3.org een 404, dat is gefixt.

Ik heb mijn site getest in vele browsers net. Geen enkele fout ontdekt.
Firefox 1+
Internet Explorer 5+
Opera 7+
Safari 2.7 betaaa voor windows
Safari 3.0a betaaa voor windows
Netscape 6+

Prima zou ik zeggen. Ikzelf ga nog een keer testen met browsers die alleen voor de MAC zijn zoals Camino etc. etc.. Komt nog. Ik verwacht eigenlijk geen fouten.

Nu ga ik bezig met nog een aantal CSS property pagina's te maken. Dan is dat ook weer gedaan. Wink
[/b][/list]

er bestaat ook een site waar je je eigen site op kan testen met alle soorten webbrowsers
geeft ook duidelijk errorreports enz. ben de site vergeten maar via google had ik hem gevonden
©Wolfie
lordwarlord wrote:

er bestaat ook een site waar je je eigen site op kan testen met alle soorten webbrowsers
geeft ook duidelijk errorreports enz. ben de site vergeten maar via google had ik hem gevonden

Ik weet daarvan. Maar ikzelf prefereer het toch liever om in VMware Linux en MAC OS X te installeren en het zelf live te testen dan al die screenshots. Ook vind ik het leuk om dan kennis te maken met die OS's.

Hier twee sites waarin veel info staat over waar je het kunt testen en in hoeverre het zin heeft:
smashingmagazine.com - Browser Tests - een goede lijst waar je veel mee kunt.
adur.gov.uk - Nog een lijstje en andere dingen die handig zijn om je site mee te testen.

Zo.

ontwikkelingen
Ikzelf ga nu zo weer bezig met de site. Gisteren de site succesvol getest in Ubuntu 7.10 met de browsers. Morgen weer meer nieuws! Wink
lordwarlord
[quote="©Wolfie"]

Ik weet daarvan. Maar ikzelf prefereer het toch liever om in VMware Linux en MAC OS X te installeren en het zelf live te testen dan al die screenshots. Ook vind ik het leuk om dan kennis te maken met die OS's.

/quote]

als je inderdaad nog nooit MAC of linux hebt gebruikt is het zeker een keer leuk om een tijdje er mee te spelen voor met MAC OS:D zoveel geinige dingen die windows niet heeft
©Wolfie
@lordwarlord,

Zo is het maar net. Al was het wel veel gedoe om MAC OS X aan de praat te krijgen met VMware. Wel heb ik zeer goede ervaringen opgedaan met linux. Ubuntu! Het draait zelfs goed op de oude notebook uit 2001 (Pentium 4 1.2Ghz, 256mb, 20GB HD)!

back to the point, the site
Ikzelf ben nu bezig geweest met de CSS properties. Ikzelf heb er een boel zelf getest vandaag. Ik zit alleen met een dilemma: moet ik ook alle CSS properties pagina's maken die amper worden ondersteund in zelfs moderne browsers?

meer toelichting....
Als je de site opent en op de CSS Guide Start komt, dan heb je een groot grijs gedeelte waarin alle CSS properties zijn ondergedeeld in FONT STYLING, BACKGROUNDS, etc. Er staat ook bij NOT SUPPORTED. Alle CSS properties die niet worden ondersteund door hedendaagse browsers heb ik er ook bij vermeld. Maar moet ik die ook verder gaan uitwerken?

nee
Eigenlijk heb je daar niks aan, want welke designer gaat daar nou iets mee doen? Ik zou er niks mee doen en jij daar thuis achter je pc'tje vast ook niks. Welke designer gaat nou een site maken die alleen Safari goed kan weergeven? Ik niet. Niemand niet. De enige die denkt dat 'ie dat zomaar kan doen is Microsoft.

ja
Maar aan de andere kant: ik moet wel compleet zijn en er toch een melding van maken als maar een browser de CSS properties begrijpt. Anders kom je nooit verder... Right or not? Dat denk ik.

Wat denken jullie?
Bengt
Je moet alles weergeven, met de noot erbij dat het niet door alle browsers ondersteund wordt dat wel.
Doen alsof die properties niet bestaat is nu ook niet echt een oplossing naar mijn mening Smile