|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
weinig vuurwerk te slijten
Na mijn internet bankieren bij de postbank kwam ik op een pagina met een poll niet zo bijzonder, maar de vraag was hoeveel geld je uitgeeft aan vuurwerk dit jaar 77% gaf aan dit jaar niks aan vuurwerk uit te geven, ik kan me in een voortvarend jaar als 2007 niet voorstellen dat 'men' er geen geld voor heeft, maar waarom dan wel? Ik geef ook geen fortuin uit (18, 50 euro) maar niks is wel erg weinig, zoveel prijsvragen zijn er niet waarbij je vuurwerk kan winnen
Heeft iemand het verlossende antwoord en koopt hier ook meer dan de helft niks?
Heeft iemand het verlossende antwoord en koopt hier ook meer dan de helft niks?
ik ga ook niks uitgeven. Wij gaan hier met een groep vrienden karbit schieten, bbqen en flink drinken. Vuurwerk wordt misschien een beetje saai, zal over een paar jaar wel weer anders worden.
Ik koop ook geen vuurwerk. Ik heb er nooit geld voor over gehad, ik geef het liever uit aan dingen die langer duren.
Niks, heb al genoeg vuurwerk op mijn studie...
Dit jaar niets, vorig jaar wel...
Nu ga ik weg met een groep vrienden en daar steken ze dan wel vuurwerk af
Nu ga ik weg met een groep vrienden en daar steken ze dan wel vuurwerk af
tja, zo kan je het natuurlijk ook bekijken, maar dat komt ook door dat ik het zelf zo leuk vind, maar het is geen wereld bedrag dus zie ik mezelf niet als een dief van mijn iegen portomonee. Maar als je ook die 20 euro niet kan missen, dan is het heel begrijpelijk.
Ik koop eveneens nooit vuurwerk. Ik vind het gewoon doodzonde... Je werkt ergens een uur* lang voor en dat verbrand je in een minuut. Jippie.
Bovendien kopen de andere mensen in de buurt wel vuurwerk (en die hebben echt genoeg om twee uur achtereen aan te steken), dus dan kan ik mooi meekijken.
*=Voor twintig euro moet ik dan weer vier uurtjes werken. =/
*=Voor twintig euro moet ik dan weer vier uurtjes werken. =/
| atleetalie wrote: |
| Na mijn internet bankieren bij de postbank kwam ik op een pagina met een poll niet zo bijzonder, maar de vraag was hoeveel geld je uitgeeft aan vuurwerk dit jaar 77% gaf aan dit jaar niks aan vuurwerk uit te geven, ik kan me in een voortvarend jaar als 2007 niet voorstellen dat 'men' er geen geld voor heeft, maar waarom dan wel? Ik geef ook geen fortuin uit (18, 50 euro) maar niks is wel erg weinig, zoveel prijsvragen zijn er niet waarbij je vuurwerk kan winnen
Heeft iemand het verlossende antwoord en koopt hier ook meer dan de helft niks? |
Tja hangt een beetje af wie die poll invullen.
Niks eigenlijk. Heb niet echt die traditie. En het is duur, en het is niet goedkoop 
Ik mag geen vuurwerk, dus ik besteet er helaas niks aan. Ik zou het best eens willen. Dan pas kan ik zeggen of ik het ervoor over heb of niet. Ik kijk nu alleen naar anderen zijn vuurwerk. Ook wel leuk 
| Bengt wrote: |
| En het is duur, en het is niet goedkoop |
Ik heb een beetje vuurwerk gekocht, t is wel leuk om wat af te steken. Het hoeft niet veel te zijn.
Sommige mensen kopen voor honderden euro's aan vuurwerk, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Ivooo
Sommige mensen kopen voor honderden euro's aan vuurwerk, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
Ivooo
| Ivooo wrote: |
|
Sommige mensen kopen voor honderden euro's aan vuurwerk, dat vind ik persoonlijk een beetje overdreven. |
een beetje
Ik investeer nooit in vuurwerk, gewoon uit verschillende redenen. Ten eerste je loopt grote risico's op brandwonden en zo meer.
Ten tweede het kost vrij veel geld en je hbet het op een zeer korte tijd er allemaal doorgejaagd, ga maar werken zeg!
Ten derde bij ons in België moet je een vergunning hebben om vuurwerk te mogen schieten.
Vuurwerk maakt dieren bang en deze kunnen dan ontsnappen met alle gevolgen van dien.
Als men dan ontdekt dat u de schuldige bent die onrechtstreeks met deergelijk ongeval de veroorzaker bent, wees dan maar zeker dat je er niet goed vanaf komt.
Als voorbeeld lees dit artikel dan maar:
[url]http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={0A46D1F4-6055-4406-81DB-C99FE2CD1861}[/url]
Ten tweede het kost vrij veel geld en je hbet het op een zeer korte tijd er allemaal doorgejaagd, ga maar werken zeg!
Ten derde bij ons in België moet je een vergunning hebben om vuurwerk te mogen schieten.
Vuurwerk maakt dieren bang en deze kunnen dan ontsnappen met alle gevolgen van dien.
Als men dan ontdekt dat u de schuldige bent die onrechtstreeks met deergelijk ongeval de veroorzaker bent, wees dan maar zeker dat je er niet goed vanaf komt.
Als voorbeeld lees dit artikel dan maar:
[url]http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={0A46D1F4-6055-4406-81DB-C99FE2CD1861}[/url]
| Arnie wrote: | ||
|
Oei, heb ik dat getypt
Dit jaar geef ik 50 euro uit, vind ik best veel maar 1 keer per jaar moet kunnen toch?
En aan Lord Klorel, je loopt echt geen gevaar op brandwonden als je er normaal mee om gaat, en mijn huisdieren zijn niet bang voor vuurwerk, ik denk dat het een beetje overdreven is dat ze kunnen ontsnappen als ze bang zijn, wat voor dieren bedoel je dan?
En als je het geld hebt, dan vind ik het wel normaal om mooi duur vuurwerk te kopen...Als ik lekker verdien dan ga ik ook wel meer uitgeven eraan.
En aan Lord Klorel, je loopt echt geen gevaar op brandwonden als je er normaal mee om gaat, en mijn huisdieren zijn niet bang voor vuurwerk, ik denk dat het een beetje overdreven is dat ze kunnen ontsnappen als ze bang zijn, wat voor dieren bedoel je dan?
En als je het geld hebt, dan vind ik het wel normaal om mooi duur vuurwerk te kopen...Als ik lekker verdien dan ga ik ook wel meer uitgeven eraan.
ik heb al jaren geen vuurwerk, waarom de kick om het af te steking is der bij mij af en siervuurwerk steken ze genoeg af in de buurt.
en dat geld wat ik niet uitgeef aan vuurwerk kan ik gebruiken voor de nacht die der op volgt:)
dit jaar wederom 50 euro uitgegeven, met gratis een leuke bij werking de volgende dag:P
en dat geld wat ik niet uitgeef aan vuurwerk kan ik gebruiken voor de nacht die der op volgt:)
dit jaar wederom 50 euro uitgegeven, met gratis een leuke bij werking de volgende dag:P
| traxion wrote: |
| ik heb al jaren geen vuurwerk, waarom de kick om het af te steking is der bij mij af
|
hoezo is de kick van vuurwerk afsteken eraf?
al geef ik zelf niks uit aan vuurwerk de buurt steeds toch voldoende af XD
Ik ben 12 jaar dus ja ik geef daar geen geld aan en men ouders, die vinden dat levens gevaarlijk (wat het ook wel een beetje is want een paar jaar geleden deden de buren dat op straat en reed er bijna een auto over toen die pijl de lucht in gin gaan.)
Maar we zijn bij vrienden gaan feesten, en daar had iemand vuurwerk voor 80 euro gekocht, mooi om te zien
Maar we zijn bij vrienden gaan feesten, en daar had iemand vuurwerk voor 80 euro gekocht, mooi om te zien
Grappig...
Ik heb familie in Nederland (Leiden) wonen en in Leiden hoor je zo de 4 dagen voor Oudejaar constant vuurwerk afgaan...
4 dagen voor oudejaar zo om het uur eens...
3 dagen om het halfuur
2 dagen om het kwartier
1 dag / 0 dagen dag en nacht ...
Op zich wel grappig om dat dan overal aangestoken te zien worden door "jongetjes met een pet omgekeerd op". Wat ik dan wel weer erg vond was dat er 2 kindjes (ik durf er men hand ervoor in het vuur leggen dat ze nog geen 12 jaar waren) die van die vuurpijlen zaten aan te steken midden op straat... Ouders nergens te zien!
Zelf geef ik/wij er niets aan uit. Wij kijken wel eens naar buiten maar feesten dan weer verder en zetten de tv om 1uur aan om te kijken naar het vuurwerk in London.
Ik heb familie in Nederland (Leiden) wonen en in Leiden hoor je zo de 4 dagen voor Oudejaar constant vuurwerk afgaan...
4 dagen voor oudejaar zo om het uur eens...
3 dagen om het halfuur
2 dagen om het kwartier
1 dag / 0 dagen dag en nacht ...
Op zich wel grappig om dat dan overal aangestoken te zien worden door "jongetjes met een pet omgekeerd op". Wat ik dan wel weer erg vond was dat er 2 kindjes (ik durf er men hand ervoor in het vuur leggen dat ze nog geen 12 jaar waren) die van die vuurpijlen zaten aan te steken midden op straat... Ouders nergens te zien!
Zelf geef ik/wij er niets aan uit. Wij kijken wel eens naar buiten maar feesten dan weer verder en zetten de tv om 1uur aan om te kijken naar het vuurwerk in London.
Ik heb dit jaar voor 25 €uro besteld. Inclusief 5 €uro kindervuurwerk voor mijn broertje
.
ik vind de mensen die perse een mini dorpsfeest in de tuin willen redelijk dwaas, vroeger waren die paar pijlen een teleurstelling tegenwoordig kan je al wat beter amateurmateriaal bekomen maar dan nog... gelukkig heb ik open zicht op een aantal omliggende dorpjes en kan ik met nieuwjaar niet alleen het vuurwerk zien van ons eigen dorp maar ook dat van die andere (en al de tuindwazen daar nog eens tussen) het zou echt idioot zijn dat ik het risico neem om halfdronken 50 euro en als het wat tegenzit nog een paar handen armen te zijn... laat maar waaien zou ik zo zeggen
Het was wel iritant bij ons, we gaan naar vrienden vieren, we komen thuis (het is al donker en dus gaan we slapen wat normaal is om 4 uur snachts) de volgende ochten staan we op, heel onze tuin, ons dak en een parking van een apotheek (die van mijn ouders is dus ook ons domein) ligt afval van vuurwerk, op ons dak staan koepels al een geluk dat daar geen vuurpijl op is beland, dan zou er zeker een gat zijn in geweest.
Maar kom, nu ligt onze tuin dus vol met stukjes karton.
Maar kom, nu ligt onze tuin dus vol met stukjes karton.
gelukkig toch nog mensen die er net zo naar kijken als ik
hmm vuurwerk, al hou ik van knallen, zou ik nog steeds geen een rode cent aan vuurwerk uitgeven,
Die tijd ben ik voorbij,
Ik ben nu van mening dat ik het beter uit kan geven aan een knallend feest.
Met nieuwjaar gewoon een prive club afgehuurd, big screen opgehangen met live zender(vraag niet welke want het was al laat ^^)
Maar het zal wel aan mij liggen :/
Greetz,
Die tijd ben ik voorbij,
Ik ben nu van mening dat ik het beter uit kan geven aan een knallend feest.
Met nieuwjaar gewoon een prive club afgehuurd, big screen opgehangen met live zender(vraag niet welke want het was al laat ^^)
Maar het zal wel aan mij liggen :/
Greetz,
Ikzelf ben niet echt een knaller. Ik vind een 5 mooie sierpijlen veel leuker. Daarmee is het dan ook gedaan.
Ik merk dat het hierzo, in Tiel, elk jaar minder uitbundig wordt met het vuurwerk. Misschien merken jullie dat in jullie woonplaatsen ook wel? Hoe dan ook ik heb een lekkere avond gehad!
Nog een fijn & gezond 2008!
Ik merk dat het hierzo, in Tiel, elk jaar minder uitbundig wordt met het vuurwerk. Misschien merken jullie dat in jullie woonplaatsen ook wel? Hoe dan ook ik heb een lekkere avond gehad!
Nog een fijn & gezond 2008!
Ik hou niet zo van vuurpijlen, je schiet ze weg en vaak zie je maar weinig "sier".
Tenzij je natuurlijk de wat duurdere versie koopt.
Ivooo
Tenzij je natuurlijk de wat duurdere versie koopt.
Ivooo
| Ivooo wrote: |
| Ik hou niet zo van vuurpijlen, je schiet ze weg en vaak zie je maar weinig "sier".
Tenzij je natuurlijk de wat duurdere versie koopt. Ivooo |
Dat is met alle vuurwerk...
Dat is waar maar dan vindt ik vuurwerk dat wat meer aan de grond blijft mooier dan vuurpijlen. Voor het zelfde geld.
Ivooo
Ivooo
de hoofdzaak van vuurwerk is dat het mooi is
het hoeft geen harde knallen te geven
of het nou hoog gaat of aan de grond is
en ja het kost wat meer om een goed partijtje siervuurwerk te zien
maar dan heb je ook wat
het hoeft geen harde knallen te geven
of het nou hoog gaat of aan de grond is
en ja het kost wat meer om een goed partijtje siervuurwerk te zien
maar dan heb je ook wat
ik vind vuurwerk mooi, maar waarom zou ik het kopen?? Dan kijk ik er wel naar op een afstandje, kost me niks, is veiliger en even mooi
Ik heb zelf ook besloten om dit jaar niks uit te geven aan vuurwerk. Bij ons in de straat word toch al genoeg gekocht (stelletje pyromanen hiero) dus genoeg moois om naar te kijken zonder iets uit te geven. 
misschien wat laat of eerder vroeg met men antwoord
ik denk dat geld aan vuurwerk geven weggegooid geld is. Mooi vuurwerk zie toch enkel van professionele bedrijven; voor die 4 pijlen die wij afschieten is het echt zonde. tevens is het nog super gevaarlijk. de mensen die jaarlijks op de eerste dag van het jaar in het ziekenhuis belanden door domme stoten met vuurwerk ikwil ze hun nieuwjaars diner niet betalen hoor.
Maar we leven in een vrije werel iedereen doet wat hij/zij wil natuurlijk.
greetz Steven
ik denk dat geld aan vuurwerk geven weggegooid geld is. Mooi vuurwerk zie toch enkel van professionele bedrijven; voor die 4 pijlen die wij afschieten is het echt zonde. tevens is het nog super gevaarlijk. de mensen die jaarlijks op de eerste dag van het jaar in het ziekenhuis belanden door domme stoten met vuurwerk ikwil ze hun nieuwjaars diner niet betalen hoor.
Maar we leven in een vrije werel iedereen doet wat hij/zij wil natuurlijk.
greetz Steven