FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Joomla templates - logo

ciboss
Wie kan mij helpen met een Joomla template waarin het aanpassen van header en logo niet te veel kennis van html en css vergt.
dankjewel
rvec
voor zover ik weet is dat in bijna ieder template wat je op het internet kan vinden al zo. Je moet dan gewoon in de template map de bestanden vervangen, en als je een andere extensie wilt moet je het template bestand openen en zoeken naar de bestandsnaam waarna je hem vervangt. Kan allemaal zonder scriptkennis.
ciboss
bedankt

dat lukt wel, maar dan moet ik er wel voor zorgen dat de afmetingen van mijn nieuw logo ongeveer gelijk zijn als deze van de template.
Mag ik een *.gif bestand vervangen door een *.jpg bestand?

Kan ik ook de achtergrond en de basiskleur veranderen?
wietn
Ja je kan een *.gif bestand vervangen door een *.jpg/jpeg bestand. Maar dan moet je, zoals rvec al zei, je template bestand openen en daar de extentie veranderen.

Ja, dit doe je in de css! (zoek naar bg, background voor de achtergrond en ik weet niet wat je bedoeld met 'de basiskleur'.)
rvec
de afmetingen kan je wel aardig veranderen. Als je dat probeert zie je vanzelf wel wat er gebeurt, gewoon proberen zou ik zeggen. En als je een kopie van het origineel bewaard kan er niks verkeerd gaan.

De kleuren moet je denk ik in een css bestand aanpassen. Als je die opent zie je verschillende classes (ieder een alinea), in iedere eerste regel staat een naam van het gedeelte (bv head of menu) ook de achtergrondkleur staat daar in. Dit is een voorbeeld uit een template wat ik gebruik:
Code:
body {

margin: 0;

[b]background: #FFFFFF url(../images/img01.gif) repeat-x 0 130px;[/b]

font: normal small Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

color: #959595;

}

als de daar "#FFFFFF url(../images/img01.gif) repeat-x 0 130px;" vervangt door #000000 zou je een zwarte achtergrond moeten krijgen. Voor alle kleurcodes kijk je hier.

gif en jpg kan je met gemak door elkaar vervangen. Vergeet echter niet in de template bestanden te zoeken naar de bestandsnaam en deze te veranderen door de nieuwe.
ciboss
sorry voor deze late reactie.
Ik was enkele dagen afwezig en vond je berichtje pas vandaag.
hartelijk dank
Reply to topic    Frihost Forum Index -> Dutch -> Computers en Techniek

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.