FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSCOMPETITIONS
You are invited to Log in or Register a free Frihost Account!

sportman - sportvrouw van het jaar 2007

Georgeboy
Justine Henin en Tom Boonen zijn daarnet verkozen tot sportvrouw en sportman van het jaar 2007. Ik denk wel dat het een goede keuze is. Voor Justine spreekt het voor zich. Tom had dit jaar voor het publiek een wat minder jaar omdat hij geen echte klassieker won, maar de groene trui in de Tour is toch wel een uitzonderlijke prestatie.

Uiteraard jammer voor de andere atleten die ook dit jaar uitzonderlijke prestaties neergezet hebben, zoals Sven Nijs en Kim Gevaert, maar er kan natuurlijk maar één winnen hé.

Dat ook de sportpersoonlijkheid van het jaar naar Justine ging, lag volgens mij voor de hand. Ik vond het wel wat jammer dat ze zelf niet is afgekomen en dat het via een straalverbinding moest gebeuren, terwijl de organisatie er een helikopter voor wou inhuren...

Vinden jullie de keuze tot sportman en sportvrouw van het jaar terecht? Of wie hadden jullie liever zien winnen?
SgtGarcia
Als Nederlander heb ik natuurlijk minder te maken met Belgische sporters maar het lijkt me wel terecht. Zowel tennis als wielrennen volg ik wel en daarom is de titel voor justine henin zeer terecht. Ze heeft natuurlijk fantastische prestaties geleverd.
Tom Boonen heeft inderdaad minder grote overwinningen gehad, maar de groene trui in de Tour de France is niet niets. Uiteindelijk is dat meer waard dan een overwinning in een klassieker. Wellicht kan hij komend jaar weer een jaar hebben met meer overwinningen, we zullen zien.
atleetalie
en ik, ook als nederlander ken die namen en dat is niet omdat ik 4 tv's heb met eurosport 1234 of zo, nee het zijn de bekende, ik denk dat het beter zou zijn als ook de minder bekende sporters, die in een jaar veel verder vooruit zijn gegaan het worden, zo snel gaat dat bij die bekende niet, plus dat je het maar 1 keer moet kunnen winnen. Niet wanneer iemand in die fase van zijn leven zit maar een slechte sporter in jaar 1 en een die zich kan meten met de anderen in jaar 2.
Georgeboy
Wel ja, er bestaat naast sportman/sportvrouw ook de titel sportpersoonlijkheid. Die titel kun je als sporter maar één keer in je carrière winnen. Deze prijs wordt toegekend door het sms'ende publiek.
Dat er geopteerd wordt om de mensen met de beste prestaties te belonen als sportman/sportvrouw ligt volgens mij voor de hand. Alhoewel, de verkiezing gebeurt hier door de sportjournalisten. Deze mensen zijn er uiteraard elke dag mee bezig en zouden ook kunnen opteren om een minder bekende sporter te belonen. Je kunt je dan natuurlijk wel de vraag stellen of die mensen het meer verdienen dan iemand die ook voor zijn sport leeft en er nog eens een topprestatie bovenop plaatst.
Maar ik begrijp wel waar je naartoe wilt. Het zou zeker geen slecht idee zijn om een aantal extra prijzen te voorzien voor mensen met een uitzonderlijke inspanning om vooruitgang te boeken in de sport.

Is er in Nederland eigenlijk een gelijkaardige verkiezing? Want jullie hebben toch ook best wel een aantal topsporters rondlopen...
atleetalie
in nederland ook al niet veel verrassends, alleen een massale anti-doping actie, nou joepie
James007
Wel ja, Justine heeft bij mij altijd een streep voor gehad op Kim Clijsters op één of andere manier. Alhoewel ons Kim veel sympathieker was dan Justineke, had onze Waalse vriendin altijd meer finesse, techniek en tactisch spelvermogen... Ze houdt het goed vol in de harde tenniswereld, maar ik begin haar zo wat beu te geraken. Het nieuwe is er zo wat af. Buiten haar tennistalent stelt die vrouw toch echt niets voor... Niet extreem slim, niet extreem knap, niet extreem vriendelijk en in het algemeen een volledig mysterie. De media kan er niets mee.
For the love of God Justine tell us who you are!

Tom Boonen, de Mr. Spock van de wielerwereld, heeft aan de media al zijn geheimen al prijsgegeven. Vanaf het moment dat hij die "Le coq sportif"-reclame ging aanvoeren, vond ik al dat die jongen misbruikt werd door de media, en ik vind dat nog steeds. Sommige mensen worden zo uitgebuit en laten zich zo uitbuiten ($$$ kassa kassa $$$) dat er van de persoon zelf niets meer overblijft. Een beetje het tegengestelde van Justine, die haar waardigheid wel behoudt. Boonen wordt zelfs helemaal ontleed (let op het onderschrift). Maar ja, die dingen werden bij Justine ook besproken ("Ze draagt haar BH op haar rug", klonk het bij Geert Hoste zelfs.)
neji
James007 wrote:

Tom Boonen, de Mr. Spock van de wielerwereld, heeft aan de media al zijn geheimen al prijsgegeven. Vanaf het moment dat hij die "Le coq sportif"-reclame ging aanvoeren, vond ik al dat die jongen misbruikt werd door de media, en ik vind dat nog steeds. Sommige mensen worden zo uitgebuit en laten zich zo uitbuiten ($$$ kassa kassa $$$) dat er van de persoon zelf niets meer overblijft. Een beetje het tegengestelde van Justine, die haar waardigheid wel behoudt. Boonen wordt zelfs helemaal ontleed (let op het onderschrift). Maar ja, die dingen werden bij Justine ook besproken ("Ze draagt haar BH op haar rug", klonk het bij Geert Hoste zelfs.)

-> Elke BV heeft nu wel een "zelfgeschreven" boek enzo...
De man van mijn leerkracht Wiskunde is de schrijven van Tom Bonen zijn boek. (hij is enkele maanden terug nog in TerZake geweest trouwens in zo'n aflevering).

Hij krijgt (en vooral zijn sponsor imo) krijgt weer alle aandacht én er wordt nog aan verdiend ook (schrijver, uitgever, sponsor,...).

Eenmaal de koe is uitgemolken, hup dumped en een nieuwe koe nemen.
James007
Waarom vind ik de term "ezel" in dit geval beter dan "koe"? Very Happy
lordwarlord
euhmm geen idee, verras me^^Very Happy
Bengt
Beiden kanjers van sporters he Smile