Hey
Ik zou graag mijn IP of browser instelling laten veranderen zodat websites denken dat vanin amerika surf. Iemand die mijn kan helpen?
Alvast bedankt
Thomme
Met andere woorden, anoniem surfen op het internet?
Dan zou je een mozilla addon kunnen installeren.
Misschien vind je op deze pagina hetgeen je zoekt... : https://addons.mozilla.org/nl/firefox/search?q=anonymous&status=4
dan moet je een proxy gebruiken. Er zijn plugins die met proxies werken maar je kan ook gewoon een goede proxy zoeken en die bij de instellingen invoeren.
Een paar proxy's:
Genoeg? :p
<James007>Quote-tags toegevoegd.</James007>
wat een toeval, een paar dagen geleden verscheen dit op ...
| Quote: |
Via een truc naar ABC en FOX series kijken
Alleen Amerikanen mogen online naar de series van ABC en Fox kijken. Maar er is een simpele truc om die beveiliging te omzeilen.
Via de websites van televisiestations als ABC en Fox kun je naar afleveringen van bekende Amerikaanse series kijken. Ondermeer Lost, Grey's Anatomy en Desperate Housewives staan daar op het programma. Er is echter één nadeel, dit is alleen toegankelijk voor Amerikanen.
Deze beveiliging kan op een heel simpele manier omzeild worden. Namelijk door oneigenlijk gebruik van het freeware programma Hotspot Shield Launch. Met dit programma kun je een virtueel netwerk opzetten dat je bij het gebruik van een hotspot beschermt tegen andere gebruikers van dat internet-contactpunt. Websites zien het virtuele netwerk als een Amerikaans netwerk, waardoor ze de pc's die Hotspot Shield Launch toegang geven tot de alleen voor Amerikanen bestemde content.
Veel hoef je er niet voor te doen. Download en installeer Hotspot Shield Launch. Start het op, en start daarna je browser. Vervolgens surf je als een Amerikaan.
|
De website is http://anchorfree.com/
Misschien kan je re wat mee, misschien niet
Egt bedankt man, als ik ooit iets (redelijk ^^) voor jou kan doen moet je het maar zeggen 
| Thomme wrote: |
Egt bedankt man, als ik ooit iets (redelijk ^^) voor jou kan doen moet je het maar zeggen  |
NouNou, dat zal ik onthouden!
Het kan altijd dat er eentje offline is ofzo...
Nog klein vraagje, is dit allemaal legaal? 
als je eraan twijfelt meteen de report functie gebruiken. Je kan daar ook in het Nederlands een omschrijving invullen, dan kijkt James007, Lady Elensar of ik er naar.
En proxies mogen wel. Ik twijfel alleen aan het stuk over hoe de beveiliging van ABC en FOX te omzeilen is.
@atleetalie de bron die erbij staat klopt niet, of je die even wilt vervangen.
is wel handig, dan kan je met spelletjes ook offers uit amerika doen (en dat zijn meestal de offers die goed verdienen ^^)
Proxies raad ik je trouwens niet aan, die zijn standaard traag.
Als je afleveringen en zo wilt hebben, grab a torrent... 't mag niet, ik weet het
maar met een proxie is het niet te doen lijkt me...
En dat legaal zijn van het omzeilen lijkt me op zich geen geen probleem toch? De tools zijn gewoon gratis en hebben in principe in eerste instantie een beveiligings nut en zijn niet gemaakt om beveilingen omzeilen. Wat ze in dit geval wel doen, maar dat is niet ons probleem, dat moeten ABC & Fox zelf maar goed fixen.
Ik weet dat het legaal is om proxies te gebruiken maar ik twijfelde of het niet tegen de frihost regels was. Torrents zijn ook legaal (wat je ermee download niet altijd) maar daar mag je op frihost ook niet inhoudelijk op in gaan.
Ten eerste zijn dat soort proxyservers zoals eerder gezegd vreselijk traag. Het probleem is dat je niet de enige bent die ze gebruikt, en al jouw internetverkeer zal via die proxyserver lopen. Verder is het inderdaad zeer te betwijfelen of het legaal is om op deze manier naar afleveringen van amerikaanse series te kijken, vermoedelijk niet. De betreffende tv-zenders hebben een licentie die alleen betrekking heeft op Amerika, daarom is het niet toegestaan om vanuit andere delen van de wereld er naar te kijken. De vraag is wie er nu aansprakelijk is, ben jij dat omdat je je voordoet als amerikaan, of zijn die tv-stations dat omdat hun beveiliging niet voldoende is. Ik durf het antwoord niet te geven, maar de kans dat je er mee in de problemen komt is nihil.
| atleetalie wrote: |
wat een toeval, een paar dagen geleden verscheen dit op http://fam.tv/digitaal/
| Quote: | Via een truc naar ABC en FOX series kijken
Alleen Amerikanen mogen online naar de series van ABC en Fox kijken. Maar er is een simpele truc om die beveiliging te omzeilen.
Via de websites van televisiestations als ABC en Fox kun je naar afleveringen van bekende Amerikaanse series kijken. Ondermeer Lost, Grey's Anatomy en Desperate Housewives staan daar op het programma. Er is echter één nadeel, dit is alleen toegankelijk voor Amerikanen.
Deze beveiliging kan op een heel simpele manier omzeild worden. Namelijk door oneigenlijk gebruik van het freeware programma Hotspot Shield Launch. Met dit programma kun je een virtueel netwerk opzetten dat je bij het gebruik van een hotspot beschermt tegen andere gebruikers van dat internet-contactpunt. Websites zien het virtuele netwerk als een Amerikaans netwerk, waardoor ze de pc's die Hotspot Shield Launch toegang geven tot de alleen voor Amerikanen bestemde content.
Veel hoef je er niet voor te doen. Download en installeer Hotspot Shield Launch. Start het op, en start daarna je browser. Vervolgens surf je als een Amerikaan.
| De website is http://anchorfree.com/
Misschien kan je re wat mee, misschien niet |
Inderdaad toeval. Ik had t ook gezien op dedgitalerevolutie, en ik wilde t ook net schrijven, maar toen zag ik al dat jij t had gedaan.
Ivooo
| kansloos wrote: |
Proxies raad ik je trouwens niet aan, die zijn standaard traag.
|
Ik ben er toch maar mooi in geslaagd om ermee te kijken naar het WK Snooker. 
| Gieter wrote: |
| Ik ben er toch maar mooi in geslaagd om ermee te kijken naar het WK Snooker. |
Q.E.D. het kan dus wel...
Maar moet je dan niet heel vaak bufferen?
ge kunt eens op weekend gaan naar Amerika, internetcafés genoeg, met een supersized meal tussen de knieën ...
| kansloos wrote: |
| Gieter wrote: | | Ik ben er toch maar mooi in geslaagd om ermee te kijken naar het WK Snooker. |
Q.E.D. het kan dus wel...
Maar moet je dan niet heel vaak bufferen? |
Waarschijnlijk wordt je IP alleen gecontroleerd op 'de site', d.w.z. door middel van een script dat je al dan niet toegang verleend. Streaming media, zoals video, gaat volgens mij niet via HTTP, dus niet via de proxy. Voor de snelheid van het beeld zal het gebruik van een proxy dan niet uitmaken.
ben bang van wel. Ik zou niet weten hoe ze het anders willen regelen.
Om direct naar jou te kunnen sturen hebben ze je IP nodig, en als ze die resolven komen ze er vanzelf achter waar je vandaan komt. Oftewel: als je bij gebruik van een proxy toch wordt toegelaten, moet het wel via de proxy zijn, want je eigen IP is dan onbekend bij de server.
Volgens mij gaat het ongeveer zo: Op het moment dat je op een link naar een film klikt, controleer het script je IP. Als dat goed is, dan krijg je (je browser) een authentificatiecode en evt. een poortnummer. Je browser start vervolgens de plugin die de het type media kan afspelen. Deze maakt verbinding met de server (via een ander protocol dan http) op de (evt. door de server aangegeven) poort en stuurt daarbij de authentificatiecode mee. De streaming media server controleert de code, en als deze correct is accepteert hij de verbinding en begint data te zenden. De mediaserver weet dus gewoon je echte IP, maar controleert dit verder niet.
Maar goed, dat is ook maar een theorietje.. 
Dat is gewoon slecht programmeerwerk dan
.. of misschien wel opzettelijk omdat ze die hele beveiliging ook alleen maar inbouwen wegens wettelijke verplichtingen!
Als het zo is als ik dacht, dan denk ik het tweede
Maar ik begin er nu zelf ook aan te twijfelen.
lijkt me sterk dat zou betekenen dat je zelf nog iets moet installeren om iets te kunnen kijken. Voor zover ik weet is het op geen enkele manier eenvoudiger te doen dan gewoon over http.
edit: misschien toch niet. Fox probeert iig iets te installeren, het heet "move media player"
je kan via proxy sites gaan surfen om je ip te laten veranderen..
of je kan zo'n "hide ip" programma downloade of dergelijke
die kan je elke 5 min je ip laten veranderen of gewoon vast laten houden op eentje
Is dit soort systeem ook mogelijk om vanuit Second Life te doen? Want ik probeer altijd queries in te vullen in Second Life, maar dat lukt mij niet omdat ik vanuit België speel. Alle Queries zijn gericht op de USA en zo meer.
als dit zo lukken, dan zou ik een heel blij man zijn.
kan wel, desnoods laat je al je netwerkverkeer via een proxy lopen.
ik heb een router en daar zijn 2 pc's op aangesloten. Ik zou dus mijn pc op een proxy kunnen zetten en de andere ongemoeid laten of begrijp ik het verkeerd?
nee dat klopt. je kan een proxie instellen bij je internetinstellingen (configuratiescherm). Moet je wel eerst een goede proxie opzoeken.
en als ik die proxy niet wil gebruiken kan ik die dan gewoon terug uitschakelen?
Je kunt de CHIP komen van deze maand. Er staat heel wat nuttige info in omtrent proxies e.d.
| James007 wrote: |
| Je kunt de CHIP komen van deze maand. Er staat heel wat nuttige info in omtrent proxies e.d. |
Dit magazine is blijkbaar alleen in Nederland beschikbaar. Spijtig want het artikel zou ik graag hebben.
Ik woon in België en hier ligt dat even goed in de kiosk hoor (de gazettenwinkel dus). Zelfs mijn abonnement is geen probleem in België.
| James007 wrote: |
| Je kunt de CHIP komen van deze maand. Er staat heel wat nuttige info in omtrent proxies e.d. |
Bijv. het omzeilen van een ban op Frihost... 
| Arnie wrote: |
| James007 wrote: | | Je kunt de CHIP komen van deze maand. Er staat heel wat nuttige info in omtrent proxies e.d. | Bijv. het omzeilen van een ban op Frihost...  |
Goed voorbeeld van wat ook in het artikel wordt aangehaald, namelijk het feit dat anoniem surfen impliceert dat je iets te verbergen hebt.
In het artikel werd een grappige analogie aangehaald: "Alsof niemand thuis zijn gordijnen meer mag dicht doen, omdat dat anders verdacht is en je misschien wel iets illegaals aan het doen bent."
CHIP Juni 2008 p.3
Uiteraard impliceer ik niet dat deze gebruiker een ban op Frihost probeert te omzeilen, want dan had hij dat al moeten doen om dit topic te starten.