FRIHOSTFORUMSSEARCHFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Stakende scholieren

Alkmania
Echt belachelijk het is nu al een tijdje aan de gang natuurlijk, de stakende scholieren in Nederland. Voor de Belgen onder ons, die niet weten waar het over gaat:

In Nederland is er een nieuw plan aangekondigd, het zogenaamde 1040-uren plan, door de politiek, waarin staat dat iedere scholier 1040 uur per jaar op school moet zitten. Er is echter een groot leraren tekort, waardoor er dan veel scholieren zouden zijn die op school moesten blijven terwijl ze geen les hebben..

In navolging van de bekendmaking van dit plan zijn duizenden scholieren in de grote steden en omstreken de stad ingegaan om daar te 'staken'. Ik kan het echter geen staken noemen, want staken gaat vreedzaam en dit is alles behalve vreedzaam. Er worden auto's gesloopt, fietsen gemolestreerd, het zijn gewoon ouderwetse razzia's Shocked !!

Nu gaat de soap nog steeds verder, want de minister van onderwijs heeft gezegd niets aan het plan te veranderen, zeker niet als het zo doorgaat met de scholieren. Zeer terecht, want de helft van de scholieren weet geneens waarom het staakt... De veranderingen met de huidige situatie zijn namelijk nauwelijks merkbaar, het aantal lesuren in de week wordt verhoogd met 2. Wat is dat nu helemaal? Verder is het juist ideaal dat je op school moet blijven, want dan kan je gewoon je huiswerk maken en overleggen met mensen die hetzelfde moeten doen. Ik heb dit ook 6 jaar lang op deze manier gedaan en heb alleen vlak voor tentamenweken even thuis moeten werken. Verder kan je gewoon elke avond en weekend ' met je vriendjes spelen'.

Ik snap er helemaal niks meer van, volgens mij is het eind zoek.. Wat vinden jullie? Vinden jullie het terecht dat de scholieren staken?

Stelling: Het staken/demonstreren van de scholieren is terecht!
wietn
Hier is al een topic over:

http://www.frihost.com/forums/vt-84722.html Cool
rvec
-close- vanwege bovenstaande reden