FRIHOSTFORUMSFAQTOSBLOGSDIRECTORY
You are invited to Log in or Register a Frihost Account!

Bekeuring :'(

alibadman
nou ik ging gister dus naar de loper (soort winkelcentrum xD) en kocht daar energie drink en wa chips.
ik zit daar lkkr met me vrienden te drinken en komter ineens politie aanlopen Confused
hij zat on al een tijdje te stalken en hij had geen uniform aan (best lullig). hij laat zo zn politie identiteit dingetje zien en ik vraag die gast zo WTF Confused is dit een grap ofsow. hij reageerde niet en zij dat we een boeten kregen voor millieu vervuiling
ik vroeg hem warom en hij zei omdat er chips op de grond lag. nou dan denk ik tot mezelf: chips is tog een natuurlijk product mja. de boete was 38 EURO!!! voor een paar chipies!

nou is het zo dat een agent aan het eind van het jaar 'zoveel' boeten moet hebben gegeven.
dan snap ik dat hij nog een paar boetes wil geven maar ga dan geen tieners lopen pesten omdat ze een beetje chips op de grond gooien -.-
ik bedoel er lopen genoeg criminelen, wegmisbruikers, en weet ik veel wat rond!

AGENTJE ZOEK EEN LEVEN

wat vinden jullie er nou van?
Arnie
alibadman wrote:
hij laat zo zn politie identiteit dingetje zien en ik vraag die gast zo WTF Confused is dit een grap ofsow.
Zie ik hier de belediging van een ambtenaar in functie? Think
lordwarlord
alibadman wrote:

nou is het zo dat een agent aan het eind van het jaar 'zoveel' boeten moet hebben gegeven.
dan snap ik dat hij nog een paar boetes wil geven maar ga dan geen tieners lopen pesten omdat ze een beetje chips op de grond gooien -.-
ik bedoel er lopen genoeg criminelen, wegmisbruikers, en weet ik veel wat rond!

dat over dat hij een bepaald aantal boetes moet uitdelen is al afgeschaft hij deed het waarschijnlijk omdat hij zich verveelde

kortom een agent zonder leven eigenlijk moet dit gewoon niet kunnen
rvec
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat jullie al overlast bezorgden of dat de agent vermoedde dat jullie dat zouden gaan doen, dat kan de reden zijn dat hij jullie volgde. De boete klinkt overdreven maar omdat ik hier ook niet weet hoeveel chips jullie op de grond gooiden kan het best terecht zijn.

De chips moeten namelijk worden opgeruimt en dat kost geld. En dat halen ze echt niet uit die boete. Ook al hebben jullie het in de struiken gegooit dan nog moet het worden opgeruimt omdat het er niet uit ziet.
FlyingYouri
Omg, dit heb ik ook mee gemaakt Laughing . Nee maar ik ben zijn vriend en was er ook bij + een bekeuring. Maar na 1 minuut was het la weg door de vogels Wink .
Skippers
Enerzijds doet die agent gewoon z'n werk maar anderzijds heb jij gelijk ,hij is wel een beetje zielig.
Om een echt goed antwoord te kunnen geven zou ik ook het verhaal van de agent wel eens willen horen, die zal ongetwijfeld een goed onderbouwde reden hebben om jullie te bekeuren naar aanleding van het op de grond gooien van chips.

Maar een agent vragen naar een goed onderbouwde reden voor de bekeuring die je zojuist gekregen hebt draait veelal uit op een oom agent die behoorlijk pissig en chagerijnig wordt is mijn ervaring...
Bengt
Is dit in Nederland gebeurd ?
Skippers
Aan de manier van typen (taalgebruik) neem ik aan van wel.
©Wolfie
FlyingYouri wrote:
Omg, dit heb ik ook mee gemaakt Laughing . Nee maar ik ben zijn vriend en was er ook bij + een bekeuring. Maar na 1 minuut was het la weg door de vogels Wink .

Eigenlijk ben ik het wel met die agenten eens die jullie een boete gaven voor dit grapje.

Het is wel een vorm van milieu vervuiling of het nou op geruimt wordt door vogels of niet. Ik vind het niet erg dat jullie een boete ervoor hebben gekregen. Want er wordt vaak heel makkelijk over gedaan door iedereen en op deze manier leert iedereen het wel af.

Hoe dan ook, het blijft natuurlijk wel een kostbaar zonde grapje...

Maarja, 't moet kennelijk.
jordi
Ik geef denkik wel de agent gelijk, maar als dat mij overkwam, zou ik net zo reageren als jij zelf al doet. Ik wil je wel een tip geven, maar of die goed is, lijkt me niet Razz Toch maar:

Span een rechtszaak aan Twisted Evil .. Alleen ik denk niet dat je je advocaat kosten hiermee terug krijgt Razz
rvec
rechtzaak win je niet
en chips is niet goed voor vogels, dus al zou je het voeren verdien je nog een boete. Al was dat niet jullie idee.
stienoo
Ik vind ook dat de die agent gewoon zijn werk deed maar 38 euro vind ik ook wel een beetje overdreven.

Maar ja als je daardoor gaat zorgen dat je nooit meer schips laat vallen of op de grond gooit Wink
Skippers
Het was, zoals al eerder gezegd, iig een duur zakje chips. Dus waarschijnlijk denk je de volgende keer wel 2 keer na voordat je weer chips op de grond gooit.
Klaw 2
rvec wrote:
rechtzaak win je niet
en chips is niet goed voor vogels, dus al zou je het voeren verdien je nog een boete. Al was dat niet jullie idee.

Juist wel fastfood enzo is juist goed voor vogels in deze tijd van het jaar raken de noten enzo op en de calorieën zijn altijd welkom voordat de winter begint.

En die agent gaf jullie een bekeuring maar als jullie op een bankje zaten te eten dan en niet weg waren hadden jullie niet eens de kans om het op te ruimen als jullie een spoor achter lieten is dat weer anders.

Daarnaast is eten milieu vervuiling? Dieren eten het meestal snel op en is het weg. Op straat als in de stad licht meestal zoveel papier dat de als er wat chips op de grond licht niet veel uitmaakt (en dat word ook nog een keer opgegeten)

Die agent moet een inderdaad een leven krijgen.

verder kregen jullie allemaal een boete van 38 euro per persoon of kreeg maar 1 van jullie die boete? Je kunt altijd verklaren dat 1 van jullie aan het vervuilen was en dat de rest geen boete hoeft te betalen.
Alkmania
Ik ben het gewoon 100% met de agent eens..

Chips op de grond.. in wat voor wereld leven we nu!!?
Skippers
\\offtopic

Quote:
Juist wel fastfood enzo is juist goed voor vogels in deze tijd van het jaar raken de noten enzo op en de calorieën zijn altijd welkom voordat de winter begint.

Als je in de winter (of als deze bijna begint) de vogels begint te voeren zul je dit de hele winter door moeten doen anders is het juist vreselijk slecht...
//offtopic
Arno v. Lumig
Skippers wrote:
\\offtopic

Quote:

Als je in de winter (of als deze bijna begint) de vogels begint te voeren zul je dit de hele winter door moeten doen anders is het juist vreselijk slecht...
//offtopic

Ja, dan loop je iedere dag kans op een boete Smile
stienoo
Alkmania wrote:

Opzig ben ik hetmet de agent eens alleen vind ik het zielig dat hij zig daar mee bezig houd en ik vind 38 euro een beetje overdreven.
rvec
stienoo wrote:
Alkmania wrote:

Opzig ben ik hetmet de agent eens alleen vind ik het zielig dat hij zig daar mee bezig houd en ik vind 38 euro een beetje overdreven.

het is bij een boete niet echt zo dat een agent je een halfje kan geven ofzo. De bedragen zijn altijd van te voren vastgesteld.
Klaw 2
Skippers wrote:
\\offtopic

Quote:

//offtopic

okee mischien is fastfood een verkeerde benaming, als een vogel een stukje hamburger/fritjes eet is dat gevaarlijk voor sommige vogels en voor andere juist weer niet maar die extra paar chipies eten? Zo vet zijn die dingen ook weer niet voor die beesten, (snacks zou een betere naam), natuurlijk moet je nog wel even wachten eigenlijk met vogels voeren met vetbollen maargoed. (beetje offtopic.)

Die bekeuring staat inderdaad vast.

Maar daarnaast mag een agent die niet in uniform is (dus buiten dienst) wel een bekeuring geven? Recherche loopt znder uniformen maar ik denk niet dat hij het boven op een zaak werd gezet waar een onbekende vervuiler aan het vervuilen was.
rvec
Klaw 2 wrote:

Maar daarnaast mag een agent die niet in uniform is (dus buiten dienst) wel een bekeuring geven? Recherche loopt znder uniformen maar ik denk niet dat hij het boven op een zaak werd gezet waar een onbekende vervuiler aan het vervuilen was.

wie zegt dan hij buiten dienst was? Misschien was hij wel vermomd Smile
James007
We zullen het nooit weten, want alibadman ligt eruit. Aangezien in de beginpost al weer een regelrechte aanval staat richting een persoon/instantie, en omdat we nooit de details zullen weten en ditalles dus puur speculatief is, en omdat mijn uitleg nu toch wel erg moeilijk aan het worden is, gaat dit topic dicht.

-close-
This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Frihost Forum Index -> Dutch -> Algemeen

FRIHOST HOME | FAQ | TOS | ABOUT US | CONTACT US | SITE MAP
© 2005-2007 Frihost, forums powered by phpBB.