Ik zit met een probleem:
Ik heb van die in-ear oortjes voor mijn Sony Ericsson Z530i, bij die oortjes zitten van die "opzet stukes" ook wel Siliconen oorschelpen genoemd.
De ellende van die dingen is echter dat die opzet stukken makkelijk van je oortjes schieten als je ergens achter blijft haken, je raakt ze dus snel kwijt.
Ik ben er nu zoveel kwijt geraakt dat ik er nog maar 1 over heb, dus voor maar 1 kant.
Weet iemand of je die dingen ergens los kunt kopen, hele nieuwe oortjes kosten weer €30.
Ik heb het dus over die dingen die je voor op de oortjes ziet zitten(dit zijn andere oortjes dan dat ik heb maar principe is hetzelfde):

Hmmm.... je kan dus geen "normale" oordopjes gebruiken, daarmee bedoel ik waarmee je bijv. IPod of MP3 mee luistert? Je kan toch ook naar de winkel waar je hem heb gekocht en nieuwe oordopjes kopen? Of moet je dan weer een heel nieuw mobieltje kopen
?
| FlyingYouri wrote: |
Hmmm.... je kan dus geen "normale" oordopjes gebruiken, daarmee bedoel ik waarmee je bijv. IPod of MP3 mee luistert? Je kan toch ook naar de winkel waar je hem heb gekocht en nieuwe oordopjes kopen? Of moet je dan weer een heel nieuw mobieltje kopen ? |
Normale oordopjes passen niet, je moet echt sony ericsson oordopjes hebben.
Nieuwe oordopjes kan wel, maar die dingen kosten 30 euro, die dingen die ik kwijt ben zullen nog geen 3 euro kosten.....
Wow, 30 euro
... voor een paar oordopjes. Die Sony Ericsson mannetjes (sommige dan he
) zijn best wel naaiers. Als je daarvan steeds nieuwe moet kopenben je inderdaad snel je geld kwijt
.
ik ken die dingen als earbuds
Ik kan ze online zo snel niet vinden maar misschien heeft iemand anders meer geluk.
| FlyingYouri wrote: |
Wow, 30 euro ... voor een paar oordopjes. Die Sony Ericsson mannetjes (sommige dan he ) zijn best wel naaiers. Als je daarvan steeds nieuwe moet kopenben je inderdaad snel je geld kwijt . |
als je 30 euro veel vind dan moet je eens bij apple kijken daar zijn oortjes voor je ipod*vanaf* 30 euro
het blijft inderdaad duur daarom koop ik liever een mp3 met oortje al heb ik op dit moment toch een ipod 
Misschien ga ik ook wel voor zo'n audio adapter, dat is zo'n verloop stekkertje.
Zeg maar eerst zo'n sony ericsson stekker, met een klein kabeltje waar je normale oortjes op aan kan sluiten. Scheelt weer gezeur met die earbuds.....
Mja als ik die earbuds nog ergens op de kop kan tikken blijft dat altijd prettiger natuurlijk.
Ik ben ook benieuwd,
ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. 
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom telefoonfabrikanten er niet gewoon een 3,5mm jack op maken? Voor mij is dat een goede reden om een bepaalde telefoon niet te willen. De standaard oordopjes zijn 99% van de keren van vreselijke kwaliteit. Ik weet dat je dan je vervangende oordopjes ook bij die fabrikant zult moeten kopen, maar ze verliezen er dan weer geld op doordat sommige mensen dat persé niet willen.
30 euro is inderdaad niet veel voor goede oordopjes, maar zo'n silicone "buisjes" zijn natuurlijk goedkoper.
Met earbuds worden trouwens gewone oordopjes bedoeld, en de in-ear dingen meestal als canalphones.
| Arno v. Lumig wrote: |
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom telefoonfabrikanten er niet gewoon een 3,5mm jack op maken? Voor mij is dat een goede reden om een bepaalde telefoon niet te willen. De standaard oordopjes zijn 99% van de keren van vreselijke kwaliteit. Ik weet dat je dan je vervangende oordopjes ook bij die fabrikant zult moeten kopen, maar ze verliezen er dan weer geld op doordat sommige mensen dat persé niet willen.
30 euro is inderdaad niet veel voor goede oordopjes, maar zo'n silicone "buisjes" zijn natuurlijk goedkoper.
Met earbuds worden trouwens gewone oordopjes bedoeld, en de in-ear dingen meestal als canalphones. |
Dat heeft allemaal weer met winst en commerciele beslissingen te maken, Sony gebruikt voor alles een eigen standaard, zo gebruiken ze bijvoorbeeld zo'n beetje als enige Micro sd kaartjes. Ze dwingen je om spullen van Sony Ericcson te gebruiken. Dat zie je trouwens bij een heleboel Sony apparatuur terug.
Inderdaad. Standaard spullen invoeren gaat de bedrijven geld kosten.
Als je nu iets hebt wat kapot is moet je naar bijvoorbeeld SE gaan om bij hun de oordopjes te halen. Dit zijn allemaal extra inkomsten stel je maar eens voor hoeveel geld ze mislopen als de oordopjes ook voor bijvoorbeeld € 2,95 bij de audioboer op de hoek te krijgen zijn!
| Skippers wrote: |
Inderdaad. Standaard spullen invoeren gaat de bedrijven geld kosten.
Als je nu iets hebt wat kapot is moet je naar bijvoorbeeld SE gaan om bij hun de oordopjes te halen. Dit zijn allemaal extra inkomsten stel je maar eens voor hoeveel geld ze mislopen als de oordopjes ook voor bijvoorbeeld € 2,95 bij de audioboer op de hoek te krijgen zijn! |
SE loopt door mij alleen dus een kleine 300 euro mis (belkosten niet meegerekend) omdat ik zelf wil kunnen kiezen tussen oordopjes. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze "vendor lockin" winstgevend is.
Trouwens, oordopjes voor €2,95? Nee dank je. Praktisch alle oordopjes die minder dan €50,- kosten zijn waardeloos (Er zijn uitzonderingen naar beide kanten).
/offtopic
die € 2,95 was natuurlijk niet serieus...
/ontopic
| Arno v. Lumig wrote: |
SE loopt door mij alleen dus een kleine 300 euro mis (belkosten niet meegerekend) omdat ik zelf wil kunnen kiezen tussen oordopjes. Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze "vendor lockin" winstgevend is.
Trouwens, oordopjes voor €2,95? Nee dank je. Praktisch alle oordopjes die minder dan €50,- kosten zijn waardeloos (Er zijn uitzonderingen naar beide kanten). |
Een heleboel mensen denken er helaas niet bij na als ze een telefoon aanschaffen of ze wel andere merken kunnen gebruiken voor rand apparatuur. De grootste groep ziet een een telefoon en denkt, die wil ik hebben. Als ze de telefoon eenmaal gekocht hebben komen ze erachter dat ze nog allemaal extra veel te dure dingen(oortjes en memory cards) nodig hebben, van het zelfde merk als de telefoon.
Het loont dus zeker voor de telefoonfabrikanten om "niet standaarden" te gebruiken. nemen ze wel gewoon normale stekkers dan creëren ze een markt voor andere bedrijven.....
Ja, maar dat weet je toch als je zo'n ding koopt.. Daarom raad ik altijd iedereen om al je producten van een bepaald soort merk te kopen, dan heb je gewoon geen gezeik met dat soort dingen. Als jij alles van Samsung koopt heb je aan 1 soort oplader genoeg, hoef je er dan niet meer bij te kopen. En je moet gewoon dingen kopen waar gewoon standaard geheugenkaarten in kunnen 
Ik heb ook een sony ericsson telefoon, en ik ben ook één van die twee siliconen dingen kwijt. Bij mij zaten er echter nog een grotere en een kleinere maat bijgeleverd, dus die heb ik er maar opgezet, het zit niet echt fantastisch, maar het kan ermee door.
Ivooo
| Alkmania wrote: |
Ja, maar dat weet je toch als je zo'n ding koopt.. Daarom raad ik altijd iedereen om al je producten van een bepaald soort merk te kopen, dan heb je gewoon geen gezeik met dat soort dingen. Als jij alles van Samsung koopt heb je aan 1 soort oplader genoeg, hoef je er dan niet meer bij te kopen. En je moet gewoon dingen kopen waar gewoon standaard geheugenkaarten in kunnen  |
Waarom je vasthangen aan een bedrijf ?
Ik wil niet vasthangen aan een bedrijf, begrijp je, als consument wil je de beste producten aan de laagste prijs.
| Ivooo wrote: |
Ik heb ook een sony ericsson telefoon, en ik ben ook één van die twee siliconen dingen kwijt. Bij mij zaten er echter nog een grotere en een kleinere maat bijgeleverd, dus die heb ik er maar opgezet, het zit niet echt fantastisch, maar het kan ermee door.
Ivooo |
Ik had inderdaad ook van die extra dopjes, maar die zijn allemaal al kwijtgeraakt. Op een gegeven moment worden die dingen wat soepeler denk ik en gaan ze er sneller af als je ergens blijft haken.
| Bengt wrote: |
| Alkmania wrote: | Ja, maar dat weet je toch als je zo'n ding koopt.. Daarom raad ik altijd iedereen om al je producten van een bepaald soort merk te kopen, dan heb je gewoon geen gezeik met dat soort dingen. Als jij alles van Samsung koopt heb je aan 1 soort oplader genoeg, hoef je er dan niet meer bij te kopen. En je moet gewoon dingen kopen waar gewoon standaard geheugenkaarten in kunnen  |
Waarom je vasthangen aan een bedrijf ?
Ik wil niet vasthangen aan een bedrijf, begrijp je, als consument wil je de beste producten aan de laagste prijs. |
Helemaal mee eens, als consument wil je de vrijheid om tussen bepaalde merken/fabrikanten te kunnen kiezen. Heeft ook alleen maar voordelen, want meer concurrentie betekent betere kwaliteit en lagere prijzen.
pruts dingen, maar het kan toch niet zo veel beter luisteren dat je dat wil.
| lordwarlord wrote: |
| FlyingYouri wrote: | Wow, 30 euro ... voor een paar oordopjes. Die Sony Ericsson mannetjes (sommige dan he ) zijn best wel naaiers. Als je daarvan steeds nieuwe moet kopenben je inderdaad snel je geld kwijt . |
als je 30 euro veel vind dan moet je eens bij apple kijken daar zijn oortjes voor je ipod*vanaf* 30 euro
het blijft inderdaad duur daarom koop ik liever een mp3 met oortje al heb ik op dit moment toch een ipod  |
Inderdaad, ik dacht zelfs dat de standaard oortjes voor een ipod 40 euro kosten. Op al die accesoires maken ze ongelofelijk veel winst (de hoesjes kosten ook stukken van mensen.)
Mijn gsm (SE W810i) kwam trouwens standaard met een systeem waardoor je er alle soorten oortjes op je gsmkunt aansluiten.
Ik heb ook een W810I en ik kan er inderdaad andere oortjes in doen, maar als je zo'n siliconen ding op vakantie kwijtraakt is het wel onhandig, want ik had geen andere oortjes bij me.
Ivooo
Oei, dit is een erg lullig probleem. Wat onhandig dat ze kwijt zijn. Ben er zelf één kwijt, gelukkig heb ik er nog 3 nu.
Ik heb net even gezocht op internet, maar zo'n nieuw headset (hpm 75) kost inderdaad erg veel! Ik zie geen prijzen van onder de 30 euro. Balen.
Maar heb je al contact gezocht met Sony Ericsson? Misschien kunnen zij je verder helpen. En een andere oplossing is het vragen aan een vriend/in of zij je eventueel zo'n dingetje kunnen geven.
Verder zou ik het zo ook niet weten, jammer genoeg.
| Lady Elensar wrote: |
Oei, dit is een erg lullig probleem. Wat onhandig dat ze kwijt zijn. Ben er zelf één kwijt, gelukkig heb ik er nog 3 nu.
Ik heb net even gezocht op internet, maar zo'n nieuw headset (hpm 75) kost inderdaad erg veel! Ik zie geen prijzen van onder de 30 euro. Balen.
Maar heb je al contact gezocht met Sony Ericsson? Misschien kunnen zij je verder helpen. En een andere oplossing is het vragen aan een vriend/in of zij je eventueel zo'n dingetje kunnen geven.
Verder zou ik het zo ook niet weten, jammer genoeg. |
Ik denk dat ik inderdaad maar eens contact opneem met Sony Ericsson, vragen bij vrienden gaat niet lukken denk ik omdat die vaak hetzelfde probleem hebben:S
op vakantie kan je dan toch nog altijd een reserve headset (low budget) aanschaffen ?? allez zo zou ik dat dan doen...