Hallo iedereen!
Ik ben zo een beetje bezig met JS te leren; en ik heb voor een site een soort van "Layout Changer" geschreven. Het is heel simpel; want het veranderd gewoon de achtergrondafbeelding van de site.
Het principe is zeer simpel:
- Ergens op de site komt er een Iframe met mini fotootjes van de Layouts
- Als je met je muis over die preview image gaat; veranderd de foto voor zolang je erop staat; wannneer je er terug af gaat kom je terug op de lay die je origineel had
- Wanneer je op de afbeelding klikt; veranderd het permanent
- Er komen dus 2 afbeeldingen; en het moet vlot om de beurt gaan
en ik heb hier dus iets voor proberen schrijven; dat er ongeveer als volgt uitziet:
En dan moet je in je HTML het volgende toevoegen:
Nu; ik weet niet zeker of dit allemaal werkt.. want dit is mijn eerste JavaScriptje
Kan iemand mij hierbij helpen?
en nog een vraagje; hoe zou ik deze Origlay moeten doen als ik bv 3 of 4 verschillende layouts heb?
Ik hoop dat ik alles goed heb uitgelegd
En dat jullie snappen wat ik juist bedoel; anders vraag je het maar
Thanx!
~Gushe
Ik ben zo een beetje bezig met JS te leren; en ik heb voor een site een soort van "Layout Changer" geschreven. Het is heel simpel; want het veranderd gewoon de achtergrondafbeelding van de site.
Het principe is zeer simpel:
- Ergens op de site komt er een Iframe met mini fotootjes van de Layouts
- Als je met je muis over die preview image gaat; veranderd de foto voor zolang je erop staat; wannneer je er terug af gaat kom je terug op de lay die je origineel had
- Wanneer je op de afbeelding klikt; veranderd het permanent
- Er komen dus 2 afbeeldingen; en het moet vlot om de beurt gaan
en ik heb hier dus iets voor proberen schrijven; dat er ongeveer als volgt uitziet:
| Code: |
|
<script type="text/javascript"> var emberlay = "http://i7.tinypic.com/82mx74j.jpg" var desertlay = "http://i16.tinypic.com/82vhw00.jpg" function DesertChange() { document.getElementById("Layout").src=desertlay } function EmberChange() { document.getElementById("Layout").src=emberlay } function OrigLay() { if (document.getElementById("Layout").src == emberlay) { DesertChange() } else { EmberChange() } } </script> |
En dan moet je in je HTML het volgende toevoegen:
| Code: |
|
voeg id="layout" toe aan achtergrond image voeg onclick="Desertchange()" toe aan lay thumb van deserter layout voeg onMouseOver="Desertchange()" toe aan thumb van deserter layout voeg onMouseOut="OrigLay()" toe aan thumb van deserter layout |
Nu; ik weet niet zeker of dit allemaal werkt.. want dit is mijn eerste JavaScriptje
Kan iemand mij hierbij helpen?
en nog een vraagje; hoe zou ik deze Origlay moeten doen als ik bv 3 of 4 verschillende layouts heb?
Ik hoop dat ik alles goed heb uitgelegd
Thanx!
~Gushe